نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 11:58 ق.ظ

تحقیقات درباره نوآوری و ارزیابی آن

برای بسیاری از سازمانها طرح موضوع نوآوری خود موضوعی جدید است و شاید طرح موضوع تحقیقات درباره ان کمی عجیب بنظر بیاید . اما باید توجه داشت که ماهیت و مفهوم نوآوری بسیار شبیه موضوع بهره وری است . باتوجه به مشکل کشورمان در خصوص بهره وری و ابعاد آن باید به موضوع نوآوری و شباهت آن توجه ویژ ه ای بشود .

باید بدانیم که نوآوری را می توان اندازه گیری کرد و فرهنگ های قوی نوآوری منجر به ایجاد مزیت رقابتی پایدار در سازمانها و کسب و کار ها و به دنبال آن جامعه میشود . همانگونه که بهره وری و ارتقای شاخصهای آن بصورت واقعی باعث بهبود می شود . این امر در تمامی زمینه ها بخصوص استفاده از منابع و اطلاعات و انرژی و سرمایه های انسانی می شود .

در این راستا اعتقاد به این که کلید نوآوری در سازمان‌ها در توانایی تعریف و گسترش فرهنگ و قابلیت نوآوری در بین کارکنان و اکوسیستم ها می باشد ، اصل اول است . و به همین دلیل است که نوآوری در فرهنگ‌های پویا و مشارکتی که چشم‌انداز استراتژیک برای نوآوری را ایجاد و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، شکوفا می‌شود. این امر را در اقتصاد های نوظهور می توان به وضوح مشاهده نمود .

 این سرمایه گذاری ها از آموزش، سیستم ها و فرآیندهای ایده پردازی و مدیریت دانش و فرآیندهای سازمانی برای تجاری سازی موفقیت آمیز بهترین ایده ها است.این مسیری است که گام به گام بایستی برنامه ریزی و اجرا شود . در مسیر اجرا ،  تحقیقات و ارزیابی آن از اهمیت ویژه برخوردار است . اگر به سیستم استاندارد مدیریت نوآوری هم توجه شود ، این امر در آن مشاهده می شود .  با این روش موانع دستیابی به سطوح بالاتر نوآوری شناسایی و می توان  برای بهبود نوآوری بصورتی نظام مند حرکت نمود . چنین نگرشی نیازمند برنامه ریزی استراتژیک برای کل شرکت می باشد و در دایره بخش تحقیق و توسعه نیست . با گسترش فرهنگ‌ مشارکتی نوآوری می توان اقدامات موثری را ایجاد نمود

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *