نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:00 ق.ظ

حراج ساتبی سود مضاعف را برای موج کریپتو می بیند

3 مارس 2022 – توسط جوزف بویل و یاسین خیری

چارلز استوارت، مدیر اجرایی ساتبی، که در سخنرانی اصلی خود در MWC دیده شد، می گوید که دنیای هنر سنتی به طور پیوسته در حال پذیرش فناوری است.

خانه حراج ساتبیز تقریباً سه قرن قدمت دارد، اما بخش برتر آن می‌خواهد از لبه‌های برتر فناوری و همه حوزه های رایج آن – متاورس، NFT و کریپتو در میان آنها استفاده کند.

چارلز استوارت، مدیر اجرایی آمریکایی این شرکت در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت: «دلیل وجود ساتبی برای 277 سال این است که ما سابقه پذیرش نوآوری را داریم و بنابراین NFT ها تفاوتی با هم ندارند.

او در مورد توکن‌های غیرقابل تعویض صحبت می‌کند، اشیاء دیجیتالی همه‌جایی که به قطعات هنری یا موارد دیگر مرتبط هستند، که خانه حراج باستانی برخی از آنها را در طول سال گذشته میلیون‌ها دلار فروخته است.

و حتی بهتر از آن برای تجارت استوارت، او می گوید که توسعه متقابل زیادی بین دنیای هنر قدیمی و جدید وجود دارد.

او در حاشیه کنگره جهانی موبایل در بارسلون می گوید: “دنیای هنر سنتی چیزهای زیادی در مورد NFT می شنود. بسیاری آن را درک نمی کنند. برخی آن را پذیرفته اند. اما کاملاً یک کنجکاوی وجود دارد.”

این موضوع برعکس نیز صادق است. (برای) بسیاری از سرمایه گذاران جوان فناوری – به ویژه بنیانگذاران، کارآفرینان – NFT دروازه ای به بازار گسترده تر هنر بوده است.

به عنوان مثال، جاستین سان، کارآفرین رمزارز، سال گذشته بیش از 70 میلیون دلار در ساتبی برای اثری از 20مین هنرمند سوئیسی البرتو جاکومتی هزینه کرد.

در خانه حراج رقیب کریستیز، یک مجموعه دار مبلغ مشابهی را برای NFT توسط یک هنرمند آمریکایی معروف به بیپل پرداخت کرد.

مشهورترین مجموعه ها – Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks – دارای تصاویر کارتونی هستند که 10000 بار با تغییرات ایجاد شده توسط الگوریتم تکرار شده اند.آن‌ها اغلب برای گرافیک‌های بلوک یا سبک انیمیشن‌های ناخوشایند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین، کسانی که NFT می‌خرند، یک محصول فیزیکی دریافت نمی‌کنند، بلکه یک ورودی تأیید شده در یک بلاک چین دریافت می‌کنند –که  اساساً یک قطعه کد کامپیوتری است.

این ارزش از نادر بودن یا شهرت مفروض شی ناشی می شود، که اغلب توسط تایید افراد مشهور هدایت می شود.

استوارت از این گونه انتقادات آشفته نیست – Sotheby’s هر دو CryptoPunks و Bored Apes را به میلیون ها دلار فروخته است – و او انتظار دارد که بازار به رونق خود ادامه دهد.

او می‌گوید: «امسال شاهد هستیم که کل بازار NFT می‌تواند 40 یا 50 میلیارد دلار باشد.برای مقایسه، بازار هنر سنتی در سال گذشته در مجموع حدود 50 میلیارد دلار جذب کرد.

او می‌گوید: «تنها یک سال پیش بود که NFT‌ها به آگاهی و آگاهی جمعی ما نفوذ کردند و از آن زمان شاهد انفجاری در علاقه بودیم».

اما استوارت می‌گوید تجارت NFT بیش از پول نقد وجود دارد.

او می‌گوید: «ما به آن به‌عنوان یک مقدار مشخص دلار یا یورو نگاه نمی‌کنیم، زیرا صرفاً مشارکت مخاطبان است.خواه قیمت‌ها افزایش یا کاهش یابد، اگر علاقه وجود داشته باشد، اگر تعامل وجود داشته باشد، اگر سازندگان جدید از طریق NFT و ارزهای دیجیتال با مخاطبان ارتباط برقرار کنند، این روند مهمی است که ما روی آن سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.» https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *