نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:34 ب.ظ

توربین‌های بادی شناور دو پره با قابلیت مقاومت در برابر طوفان‌ها تا سال 2024 مستقر خواهند شد

کریس یانگ -23 فوریه 2022 -توربین‌های بادی شناور دو پره با قابلیت مقاومت در برابر طوفان‌ها تا سال 2024 مستقر خواهند شد.

یک بیانیه مطبوعاتی نشان می دهد که شرکت Seawind Ocean Technology مستقر در آمستردام یادداشت تفاهمی با شرکت لندنی Petrofac برای کمک به استقرار توربین های بادی شناور جدید دو پره در آب های اروپا تا سال 2024 امضا کرده است.

Seawind، شرکتی که این توربین‌های منحصربه‌فرد را طراحی کرده است، ادعا می‌کند که به لطف ساختارهای شناور بتنی آن‌ها می‌توان آن‌ها را در مناطق مستعد طوفان و آب‌های عمیق پرتلاطم نصب کرد. علاوه بر این، طول عمر توربین‌ها 50 سال است و می‌توان آن‌ها را در این شرایط نامطلوب با نیاز به تعمیر و نگهداری کمی قرار داد. توربین ها در یک بندر با استفاده از جرثقیل های زمینی مونتاژ می شوند و نیازی به نصب توسط کشتی نیست.

آخرین مدل از ماشین دو پره Seawind، به نام توربین 6-126، از فناوری لولای تترینگ ثبت شده استفاده می کند که شفت را از روتور جدا می کند و از توربین در برابر شرایط بالقوه مضر محافظت می کند. توربین ها همچنین دارای کنترل انحراف فعال هستند که امکان سرعت های بالاتر را فراهم می کند. به گفته Seawind، توربین 6-126 آن دارای ظرفیت نامی 6.2 مگاوات است و روتورهای آن به سرعت 20.8 دور در دقیقه می رسد. در همین حال سرعت نوک روتور در حدود 137 متر بر ثانیه است.

یک فناوری توربین “اختراع شده منحصر به فرد”.

شرکت مستقر در لندن Petrofac از Seawind با تأیید طراحی سیستم توربین و همچنین ارائه تخصص مهندسی به پروژه با هدف کمک به توسعه اولین نمایشگر توربین بادی Seawind پشتیبانی خواهد کرد. در بیانیه Petrofac، مدیر عامل شرکت Seawind Ocean Technology وینسنت دیولف گفت: از طریق نوآوری و فناوری، با نتایج اثبات شده، تحویل مشتریان خود را تضمین می کند. Seawind یک فناوری منحصر به فرد ثبت اختراع را توسعه داده است که از فناوری توربین بادی دو پره تیتیرینگ لولا استفاده می کند. مزایای زیادی برای کاربردهای دریایی دارد.”

این یکی دیگر از پیشرفت‌های چشمگیر جدید برای توربین‌های بادی شناور است، فناوری که نویدبخش افزایش ظرفیت جهان برای جمع‌آوری انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش وابستگی آن به سوخت‌های فسیلی است. برای مثال، شرکت دیگری، Wind Catching Systems، در حال توسعه سیستم شناور خود با استفاده از 126 روتور کوچک است. در مصاحبه ای در اکتبر با IE، معاون صنایع و امور دولتی آن شرکت، دانیل انگلهارت-ویلوچ، گفت که فناوری جدید آن “به طور چشمگیری هزینه ها” را برای شرکت های انرژی بادی کاهش می دهد. اگر همه چیز برای Windsea و Petrofac برنامه ریزی شود، ممکن است اولین توربین 6-126 تا سه ماهه اول سال 2024 به دریاهای مدیترانه وارد شود. https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *