نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:47 ب.ظ

بهبود ایمنی و راحتی با سیستم های فرمان دوگانه

2 مارس 2022 توسط The Manufacturer

بر اساس آخرین برآوردهای موقت وزارت حمل و نقل برای تلفات جاده ای گزارش شده در بریتانیا، میزان مرگ و میر در هر میلیارد مایل وسیله نقلیه در مقایسه با سال منتهی به ژوئن 2020، 6 درصد کاهش یافته است.

اگرچه این خبر خوشایند است، اما چگونه سازندگان تجهیزات اصلی خودرو (OEM) می توانند به ایمنی بیشتر در جاده های ما کمک کنند؟ در اینجا Suraj Jandu، مهندس طراحی و توسعه در Pailton Engineering، مزایای سیستم‌های فرمان دوقلو برای وسایل نقلیه تجاری را توضیح می‌دهد.

تبدیل فرمان دوقلو یک نیاز رایج برای خط کشی یا کاربردهای جاده ای است. برای مثال، کامیون‌های مرسدس بنز در پاسخ به تقاضای صنعت زباله برای نسخه‌ای از کامیون که به بهترین وجه برای بارگیری سطل‌ها مناسب است، کنترل دوگانه Econic را با فرمان و کنترل‌های دو طرف کابین توسعه داد. راننده می تواند به راحتی صندلی خود را بدون نیاز به پیاده شدن هنگام شروع جمع آوری زباله عوض کند و بنابراین همیشه در سمتی می نشیند که برای کنترل عملکرد زباله جمع کن خودکار راحت تر است.در حالی که این فناوری به هیچ وجه جدید نیست، ما شاهد افزایش درخواست ها برای این نوع تبدیل از بازار خودروهای تجاری هستیم. اما چه چیزی باعث این رشد می شود؟

افزایش دید

تلفات ناشی از دوچرخه سواری به ویژه در شهرهای شلوغی مانند لندن رایج است و کامیون‌هایی که به چپ می‌پیچند به عنوان علت اصلی ذکر شده است. در ژانویه 2022، اصلاحات قانون بزرگراه برای بهبود ایمنی افراد در حال پیاده روی، دوچرخه سواری و اسب سواری اعمال شد. این تغییرات بر موقعیت جاده و سلسله مراتب به روز شده برای کاربران آسیب پذیر جاده تمرکز دارد. با این حال، تبدیل‌هایی نیز وجود دارد که مدیران ناوگان می‌توانند برای افزایش ایمنی به خودروهای تجاری خود انجام دهند.

تحقیقات حمل و نقل برای لندن (TfL) نشان داده است که اگر رانندگان وسایل نقلیه تجاری به جای نگاه کردن به دوربین یا آینه، دید مستقیم از پنجره داشته باشند، این امر منجر به 0.7 ثانیه زمان واکنش سریع‌تر می‌شود. این می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. برای افزایش دید مستقیم برای رانندگان، کابین دید مستقیم ساخته شده است. تغییرات اصلی طراحی نشان می دهد که راننده در پایین کابین، نزدیک به سطح چشم عابران پیاده و دوچرخه سواران نشسته است. کابین ها همچنین دارای یک جلوپنجره پانوراما عمیق با حداقل تکیه گاه های عمودی غیر شیشه ای در سمت چپ کابین هستند.

این یک مداخله طراحی موثر برای خودروهای فرمان راست در بریتانیا است، اما مشکلات دید خودروهایی را که باید به طور منظم از مرزها عبور کنند، حل نمی کند. نگرانی های ایمنی بیشتر ناشی از وسایل نقلیه تجاری است که محموله را از طریق کشورهای مختلف حمل می کنند و بین ترافیک سمت چپ و راست جابجا می شوند. یک سیستم فرمان دوقلو اجازه می دهد تا موقعیت کابین راننده متناسب با محیط تغییر کند. با قابلیت کنترل وسیله نقلیه از هر طرف کابین، دید راننده را می توان افزایش داد، بنابراین ایمنی و راحتی را افزایش داد.

با این حال، تبدیل فرمان دوقلو باید توسط یک متخصص انجام و مستند شود. مهم این است که این سیستم ها باید قابل اعتماد باشند. تامین کنندگان قطعات سیستم های فرمان برای تهیه قطعات سفارشی و در عین حال حفظ کیفیت قطعات مورد نیاز برای بهره مندی از مزایای ایمنی این تبدیل خودروهای تجاری مورد نیاز خواهند بود. https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *