نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:29 ب.ظ

فورد بخش اسکوترهای الکترونیکی را به رقیب اروپایی تحت حمایت سافت بانک می فروشد

2 مارس 2022 -سام شید-     دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

شرکت فورد موتور کسب و کار اسکوترهای الکترونیکی خود به نام Spin را به رقیب آلمانی Tier در ازای سهام می فروشد. این خودروساز آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد که این ادغام مقیاسی را فراهم می کند که “به شدت در بخش رقابتی حمل و نقل خرد به آن نیاز است.”

این معامله پس از آن صورت گرفت که Tier پلتفرم اشتراک دوچرخه آلمانی NextBike را در نوامبر و Vento Mobility، زیرمجموعه ایتالیایی Wind Mobility، در دسامبر خریداری کرد.

لارنس لوشنر، مدیر عامل Tier، به CNBC گفت که این شرکت در حال حاضر بزرگترین “اپراتور ریزموبایل چند وجهی” در جهان است، از نظر تعداد شهرها و وسایل نقلیه، پیش از رقبای آمریکایی مانند Bird و Lime. Tier ادعا می کند که ناوگانی از 250000 وسیله نقلیه در 410 شهر دارد. تقریباً نیمی از وسایل نقلیه آن اسکوترهای الکترونیکی و نیمی از آنها دوچرخه های الکترونیکی هستند.

فرانک لوئیس ویکتور، معاون کسب‌وکارهای جدید در شرکت خودروسازی فورد، در بیانیه‌ای گفت: «ما خوشحالیم که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار استراتژیک در Tier در ترکیب باقی می‌مانیم و مشتاقانه منتظر رشد مداوم آنها هستیم.

با خرید Spin، Tier که مقر آن در برلین است، قصد دارد به آمریکای شمالی گسترش یابد و تعداد وسایل نقلیه خود را به 300000 برساند. انتظار می رود ردپای جهانی آن به بیش از 500 شهر در تقریباً 20 کشور گسترش یابد.

اسپین، 100% زیرمجموعه فورد، حدود 70 مجوز برای استفاده از وسایل نقلیه خود در سراسر ایالات متحده دارد.

لوشنر گفت: «ما معتقدیم که بازار ایالات متحده نه تنها بزرگ‌ترین بازار در حوزه حمل‌ونقل خرد در سطح جهان است، بلکه فکر می‌کنیم پس از کووید یک جهش عظیم وجود خواهد داشت.

لوشنر گفت که طرح زیرساختی جدید جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و تمایل شهرهای ایالات متحده به “سبز شدن” به بازار ایالات متحده در آینده “واقعاً جذاب” برای شرکت‌های حمل و نقل خرد کمک خواهد کرد.

Tier در مجموع 660 میلیون دلار از شرکت هایی مانند Goldman Sachs و SoftBank جمع آوری کرده است. سرمایه‌گذاران در ماه اکتبر ارزش کسب‌وکار را ۲ میلیارد دلار ارزیابی کردند، زمانی که این کسب‌وکار راند D را افزایش داد.

لوشنر در پاسخ به این سوال که آیا Tier به بودجه بیشتری نیاز دارد یا خیر، گفت که اگر به مسیر رشد فعلی خود ادامه دهد، شرکت دوباره به دنبال افزایش سرمایه خواهد بود. او گفت: “در حال حاضر هیچ برنامه ای برای عرضه اولیه وجود ندارد.”

فروش Spin در بحبوحه دوره‌ای از ادغام در صنعت موسوم به micromobility رخ می‌دهد که شامل دوچرخه‌های برقی و اسکوترها می‌شود، جایی که بسیاری از شرکت‌ها هنوز به سود خود نرسیده‌اند. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *