نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 2:28 ب.ظ

چگونه ارزهای رمزپایه می توانند به روسیه کمک کنند تا تحریم های ایالات متحده را از بین ببرد

لوکیا پاپادوپولوس –د26 فوریه 2022 -کاخ سفید دولتی فدراسیون روسیه در مسکو. Sloniki/iStock

در حالی که جهان نظاره گر حمله روسیه به اوکراین بود، دولت بایدن متعهد شد که تحریم های اقتصادی سختی را علیه کشور متخاصم اعمال کند. اتحادیه اروپا، بریتانیا، آلمان، کانادا، استرالیا و ژاپن نیز تحریم هایی را علیه روسیه در تلاش برای خنثی کردن هرگونه حمله در آینده اعمال کردند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز ، ممکن است گفتن این کار آسان تر از انجام آن باشد زیرا این کشور قصد دارد از ارز دیجیتال برای دور زدن این اقدامات استفاده کند.این امر مسلماً وضعیت بد را حتی بدتر می کند.

مایکل پارکر، رئیس بخش مبارزه با پولشویی و تحریم در شرکت حقوقی فراری و همکاران واشنگتن، به نیویورک تایمز گفت: «روسیه زمان زیادی برای فکر کردن در مورد این پیامد خاص داشته است. ساده لوحانه است اگر فکر کنیم آنها دقیقاً این سناریو را اجرا نکرده اند.»

اساسا، روسیه در حال برنامه ریزی برای انجام معاملات در سرتاسر جهان با هر کسی است که به اندازه کافی مبهم باشد که اقدامات اخیر این کشور را نادیده بگیرد و همچنان از آنها سود ببرد. این کشور قصد دارد از ارزهای دیجیتال برای دور زدن نقاط کنترلی که دولت ها بر آنها تکیه می کنند استفاده کند.

متیو سیگل، رئیس تحقیقات دارایی های دیجیتال در مدیر سرمایه گذاری VanEck به بلومبرگ گفت: «نه دیکتاتورها و نه فعالان حقوق بشر با هیچ سانسوری در شبکه بیت کوین مواجه نخواهند شد.

این امر به این دلیل است که ارزهای دیجیتال از فناوری بلاک چین برای ناشناس نگه داشتن تراکنش ها استفاده می کنند. بنابراین روسیه می‌تواند از ارزهای دیجیتال برای خرید کالاها و خدمات خارج از کشور استفاده کند و در عین حال از بانک‌ها یا مؤسساتی که به تحریم‌های جدید بایدن پایبند هستند و آنها را تقویت می‌کنند اجتناب کند.

متی گرینسپن، موسس و مدیر اجرایی شرکت مشاوره مالی کوانتوم اکونومیکس، گفت: «اگر دو فرد یا سازمان بخواهند با یکدیگر تجارت کنند و از طریق بانک‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند، می‌توانند این کار را با بیت کوین انجام دهند.

اگر فردی ثروتمند نگران مسدود شدن حساب‌هایش به دلیل تحریم‌ها باشد، می‌تواند ثروت خود را در بیت کوین نگه دارد تا از چنین اقداماتی در امان بماند.

اکنون سؤال این است که آیا کسی وجود خواهد داشت که با روسیه معامله کند؟ به نظر می رسد که تمام جهان موافق هستند که تهاجم به کشور اشتباه است، اما با این وجود می توان شخصیت های مشکوکی را پیدا کرد که پول را بر عدالت می گذارد. زمان نشان خواهد داد که چگونه این بازی انجام می شود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *