نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:44 ق.ظ

پوشش سقف پلاستیک قرمز می تواند عملکرد گلخانه ای را تا 37 درصد افزایش دهد

اندی کوربلی -22 فوریه 2022 -الکساندر سوریادی/ LLEAF Pty Ltd

برای قرن ها، انسان ها از گلخانه ها برای کمک به رشد گیاهان در خارج از شرایط قابل تحمل استفاده کرده اند. حالا همانطور که معلوم است، اگر به جای گلخانه، خانه قرمز بسازیم، شاید خیلی بهتر باشد.

طیف قرمز نور برگ‌های گیاهان را تحریک می‌کند تا کلروفیل بیشتری تولید کنند، و یک استارت‌آپ استرالیایی در حال استفاده از این علم پایه برای ایجاد لایه‌های قرمز ضخیم برای پوشش گلخانه‌های موجود است تا تولید گیاه را فراتر از خورشید یا گلخانه‌ها افزایش دهد.

فیلم‌های کشاورزی ساطع نور درخشان یا “LLEAF” توسط دانشمندانی از مشارکت بین دانشگاه‌های نیو ساوت ولز و وسترن سیدنی تأسیس شد.

آنها چندین فیلم مختلف را تولید می کنند و اکنون در حال آزمایش هستند تا بازده محصول را افزایش دهند که هر کدام برای نوع گیاه متفاوتی طراحی شده است.

دکتر الکس سوریادی، یکی از بنیانگذاران شرکت، به Future Food Systems می گوید: «فیلم کشاورزی تابش نور شب تاب ما، LLEAF، به گونه ای طراحی شده است که با انتقال نور طبیعی به طیف نوری که برای رشد گیاهان مفیدتر است، نور طبیعی خورشید را «فوق العاده شارژ» کند. آزمایش‌های ما پتانسیل افزایش عملکرد، بهبود چرخه گیاهی و کنترل برداشت را نشان می‌دهد.»

LLEAF 620 رنگی با طیف قرمز کم برای تقویت فتوسنتز و افزایش تولید در اکثر گیاهان است، در حالی که برای گیاهان آبزی، LLEAF 590 بهترین انتخاب برای کاربردهایی است که در آن نفوذ نور از طریق آب برای افزایش سرعت رشد مورد نیاز است.

نور طیف قرمز دور برای درختان و گل‌های میوه‌دهنده بهتر است، که LLEAF برای آن دو فیلم مختلف، یکی برای تولید و دیگری برای رشد به فروش می‌رساند که تا محدوده 700 نانومتری طیف نوری بالا می‌رود.

این فیلم‌ها از رنگ‌های خاصی ساخته شده‌اند که فوتون‌های طیف سبز نور را جذب و منتشر می‌کنند و دوباره آن را به صورت نور قرمز ساطع می‌کنند تا فتوسنتز گیاهان را افزایش دهند.آنها مقدار نوری را که گیاهان نمی توانند استفاده کنند را کاهش می دهند و انتشار نوری که می توانند به صورت یکنواخت تر انجام می شود و به گونه ای که سایه ها را کاهش می دهد.پلاستیک ها را می توان به راحتی در هر ساختار گلخانه ای موجود بازسازی کرد و بسیار بادوام است.

رنگ ها 100% زیست تخریب پذیر و بر پایه کربن هستند و فاقد فلز هستند، در حالی که ورقه های پلاستیکی 100% قابل بازیافت هستند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *