نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:21 ب.ظ

جوی استیک های پرنده برای غوطه ور شدن بهتر در واقعیت مجازی

23 فوریه 2022 -توسط Universität Duisburg-Essenتصویر گرفته شده از ویدئو یک فرد آزمایش کننده در دنیای مجازی یک جرثقیل را با استفاده از فلایبل کنترل می کند. اعتبار: گروه UDE/HCI

برای تعامل با عناصر در دنیای مجازی، هدست های VR معمولی معمولاً با کنترلرها عرضه می شوند. کاربران هنگام تعامل با تمام عناصر رابط کاربری مجازی، اینها را در دستان خود نگه می دارند. با این حال، کنترل کننده ها معمولاً احساس نمی کنند که در فضای مجازی به نظر می رسند. این امر غوطه وری را کاهش می دهد، یعنی احساس واقعی بودن دنیای واقعیت مجازی را کاهش می دهد.

برای بهبود غوطه وری، گروه تحقیقاتی پروفسور اشنیگاس، با حمایت شرکای گروه انفورماتیک رسانه ای LMU مونیخ، یک جعبه ابزار برای عناصر کنترل پرواز ایجاد کرد.

آنها ابتدا پنج عنصر رابط کاربری رایج را از دنیای مجازی (دکمه، دستگیره، جوی استیک، لغزنده، ماوس سه بعدی) انتخاب کردند و با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ساختند. سپس عناصر به کوادروکوپترها ، یعنی پهپادهای کوچک متصل شدند. به محض اینکه یک عنصر کنترل مجازی در دنیای مجازی قابل مشاهده است، یک قابل پرواز با عنصر منطبق به سمت شخصی که آن را اداره می کند هدایت می شود – و احساس هنگام لمس آن با انتظارات مطابقت دارد.

یک مطالعه قبلاً نشان داده بود که Flyables تعامل واقعی  با محتوای مجازی را امکان پذیر می کند. آنها همچنین به کاربران این امکان را می دهند که بیشتر در محیط VR غوطه ور شوند.

با این حال، Flyables در حال حاضر در مرحله نمونه اولیه هستند و هنوز نمی توانند با کنترلرهای مدرن از نظر دقت ورودی رقابت کنند. در نتیجه، تیم در حال حاضر در حال کار بر روی بهبود بازخورد نیرو است. آنها همچنین می خواهند بتوانند عناصر قابل پرواز را به صورت خودکار و در عرض چند دقیقه از طریق چاپ سه بعدی تولید کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *