نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:54 ق.ظ

اتحادیه اروپا به دنبال پایان دادن به احتکار داده ها توسط شرکت ها است

23 فوریه 2022

اتحادیه اروپا می خواهد اطمینان حاصل کند که مصرف کنندگان دسترسی بهتری به داده های خود دارند.

با توجه به اینکه شرکت‌ها مقادیر فزاینده‌ای از داده‌ها را از مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها درو می‌کنند، اتحادیه اروپا به دنبال جلوگیری از دسترسی به این اطلاعات دیجیتال بر اساس قانون داده‌ای است که توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شد.

مارگرت وستاگر، معاون رئیس کمیسیون گفت: «ما می‌خواهیم به مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها کنترل بیشتری بر روی کارهایی که می‌توان با داده‌هایشان انجام داد، شفاف‌سازی کنیم که چه کسی و با چه شرایطی می‌تواند به داده‌ها دسترسی داشته باشد، بدهیم.»

پیش‌نویس قانون از سازندگان می‌خواهد که به صاحبان دستگاه‌های متصل اجازه دهند ببینند چه داده‌هایی را جمع‌آوری و ارسال می‌کنند و داده‌ها را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند.

همچنین با هدف “تعادل مجدد” قراردادهای به اشتراک گذاری داده که شرکت ها امضا می کنند، است تا مطمئن شود که شرایط به طور غیرمنصفانه به نفع شرکت های بزرگ با جیب های گشاد  تغییر نمی کند.

این سازمان می‌خواهد که نهادهای دولتی بتوانند به داده‌های نگهداری شده توسط شرکت‌ها در «شرایط استثنایی»، مانند شرایط اضطراری عمومی مانند سیل یا آتش‌سوزی، دسترسی داشته باشند.

مهمتر از همه،  همچنین می‌خواهد «ضمانت‌هایی در برابر انتقال غیرقانونی داده‌ها» ایجاد کند – شرطی که می‌تواند به شرکت‌های آمریکایی یا خارجی دیگری که به دنبال انتقال داده‌های اروپایی‌ها به خارج از اتحادیه اروپا بر خلاف قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌های بلوک هستند، ضربه بزند.

کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، تیری برتون، گفت که قانون داده “انبوهی از داده های صنعتی در اروپا” را باز می کند و خاطرنشان کرد که بسیاری از پتانسیل های آن هنوز استفاده نشده است.

کمیسیون پیش‌بینی می‌کند که این قوانین طی شش سال آینده 270 میلیارد یورو (300 میلیارد دلار) به تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا اضافه خواهد کرد.

قانون پیشنهادی، طرح دیگری در تحول دیجیتالی است که اتحادیه اروپا می‌خواهد تا پایان این دهه در 27 کشور عضو خود اجرا کند.

اتحادیه اروپا در حال حاضر یک استاندارد جهانی برای حفاظت از داده های شخصی و حفظ حریم خصوصی تحت مقررات عمومی حفاظت از داده های خود است که چهار سال پیش اجرایی شد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *