نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:37 ب.ظ

باتری های لیتیوم یونی به دلیل گرم شدن بیش از حد برای دومین بار از کار افتادند

لوکیا پاپادوپولوس – 19 فوریه 2022 – نیروگاه خزه فرود Wikimedia Commons

یک مرکز ذخیره انرژی متعلق به شرکت Vistra Energy در ماس لندینگ، کالیفرنیا، بزرگترین باتری لیتیوم یونی جهان را در خود جای داده است. تنها مشکل این است که بسته های باتری در حال ذوب شدن هستند.

به گفته پخش‌کننده محلی KSBW، در 13 فوریه، این تاسیسات یک فروپاشی دیگر را تجربه کرد، دومین بار در پنج ماه گذشته.

چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟

همه چیز از آنجا شروع شد که چهار ماشین آتش نشانی به زنگ هشدار آتش در سایت شرکت انرژی پاسخ دادند. وقتی آنها رسیدند، آتش توسط سیستم اطفاء حریق تأسیسات فروکش کرده بود.

هیچ شعله ای وجود نداشت اما ده بسته باتری لیتیوم یون ذوب شده بود. سپس Vistra بیانیه زیر را در 15 فوریه منتشر کرد:

“در اواخر 13 فوریه، سیستم ایمنی تشخیص زودهنگام در ساختمان 100 مگاواتی فاز 2 در تاسیسات ذخیره انرژی ماس لندینگ فعال شد. همانطور که پروتکل ما در تمام تاسیسات ما است، ما با پاسخ اضطراری خارج از محل تماس گرفتیم.  سیستم های ساختمان این رویداد را بدون نیاز به کمک خارجی مهار کردند. هیچ آسیبی به پرسنل وارد نشد.”

آتش سوزی قبلی در ماه سپتامبر رخ داده بود و آبپاش هایی را به راه انداخته بود که به حدود 7000 باتری آسیب رساند. این حوادث نشان می دهد که سیستم های ذخیره سازی باتری چقدر شکننده هستند.

باتری‌های لیتیوم یونی نه تنها به راحتی مشتعل می‌شوند، بلکه آتش‌هایی ایجاد می‌کنند که مهار آن‌ها دشوار است، زیرا آب آنها را خاموش نمی‌کند. Vistra افزود که اکنون در حال بررسی بیشتر در مورد حادثه جدید است.

تحقیقاتی در حال انجام است تا مشخص شود چه چیزی باعث فعال شدن سیستم ایمنی شده است. در حالی که این در مراحل اولیه خود است، چیزی که می دانیم این است که سیستم سرکوب مبتنی بر آب، آبی را آزاد می کند که با برخی از باتری ها تماس گرفته است. شواهد اولیه وجود دارد که نشان می دهد شیلنگ های آب نشت کرده است. این شرکت در بیانیه خود افزوده است که برخی از باتری ها  اتصال کوتاه شده و دود در ساختمان ایجاد می کند، مشابه آنچه در حادثه سپتامبر در تاسیسات فاز اول 300 مگاواتی ما مشاهده کردیم.

در عین حال، تا زمانی که مشکل برطرف می شود، تسهیلات آفلاین می ماند تا از هرگونه حادثه آتش سوزی در آینده جلوگیری شود. https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *