نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 5:56 ب.ظ

موفقیت کاشت درختان انبوه در هند: پوشش جنگلی طی دو سال نیم میلیون هکتار افزایش یافت

اندی کوربلی -15 فوریه 2022 -دولت مادیا پرادش

یک گزارش اخیر از بررسی جنگل هند (FSI) نشان داد که فعالیت های کاشت درختان غیر اصلی اخیر از نظر پوشش کلی جنگل در کشور ریشه دوانده است. کاشتهای این کشور طی سه سال گذشته 870 مایل مربع از پوشش جنگلی را افزایش داده اند – بیش از نیم میلیون جریب (2261 کیلومتر مربع)، و در حالی که این میزان به اندازه یک پارک ملی متوسط ​​آمریکا نیست، مجموع آن بخشی از معادله ای است که شامل جنگل زدایی می شود.یک چهارم کامل دومین کشور پرجمعیت جهان پوشیده از جنگل است، که FSI بر روی ثروتمند کردن کیفی و نه فقط از نظر کمی تمرکز دارد.

سه ایالت هند که بیشترین افزایش پوشش جنگلی را نشان می دهند عبارتند از: آندرا پرادش با 250 مایل مربع (647 کیلومتر مربع)، پس از آن تلانگانا با 242 مایل مربع (632 کیلومتر مربع) و اودیشا با 207 مایل مربع (537 کیلومتر مربع).همچنین در مقایسه با تلفات، پوشش جنگل حرا 17 مایل مربع افزایش یافته است.

در چند سال گذشته، تلاش‌های عظیمی برای کاشت درخت توسط هندی‌ها انجام شده است. در سال 2016، هندی ها 50 میلیون درخت را در یک روز در ایالت اوتار پرادش کاشتند که رکورد جهانی پاکستان را با حدود 49 میلیون اصله شکست.

یک سال بعد، داوطلبان در مادهیا پرادش 66 میلیون درخت کاشتند که یک رکورد جهانی دیگر است.

و عشق هند به کاشت درخت همه تلاش‌های بی‌نظیری نیست. برای مثال، در روستای پیپلانتری، راجستان، با کاشتن 111 درخت در بدو تولد هر نوزاد دختر، با تعصب تاریخی علیه دختران مبارزه می‌کنند. https://www.goodnewsnetwork.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *