نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:35 ب.ظ

شش راهکار مبتنی بر علم برای افزایش بهره‌وری

توسط Jayson DeMers

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که ؛ هوشمندانه تر کار کن، نه سخت تر.  همه ما می خواهیم در طول روز بازدهی بیشتری داشته باشیم. اما برای افزایش بهره وری خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ این چیزی است که بررسی خواهیم کرد.

چرا بهره وری مهم است؟

یک آزمایش 9 ماهه از CTrip که توسط دانشکده تحصیلات تکمیلی استنفورد به اشتراک گذاشته شد، نشان داد که کار از راه دور منجر به افزایش 13 درصدی بهره وری می شود. علاوه بر این، 9 درصد از کارکنان بیشتر ، با وقفه و روزهای مریضی کمتر کار می‌کردند.

بهره وری هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان ضروری است. این نیز مهارتی است که می توان آن را بهبود بخشید. در اینجا شش راه برای بهره وری بیشتر آورده شده است.

1. از انجام چند کار خودداری کنید

چندوظیفه ای بهره وری را از بین می برد.

مطالعه ای توسط Fuze نشان داد که کارمندانی که چند کار را انجام می دهند در مقایسه با همکاران خود 40 درصد کاهش بهره وری را تجربه می کنند. علاوه بر این، 50 درصد از چند وظیفه‌ای تا 50 درصد برای انجام کارهای روزانه زمان بیشتری می‌برند و این مقدار بسیار زیاد است.

نود و دو درصد از کارمندان مورد بررسی در همان مطالعه به انجام چند وظیفه ای در طول جلسات در محل کار اعتراف کردند. و از دست دادن به‌روزرسانی‌های مهم شرکت یا اخبار مربوط به یک پروژه می‌تواند بر بهره‌وری کارمند بعد از جلسه تأثیر زیادی بگذارد.بنابراین، هر بار روی یک کار تمرکز کنید.

2. به طور منظم استراحت کنید

استراحت های منظم نه تنها لذت بخش است، بلکه در واقع باعث بهره وری شما می شود. مکث برای خوردن قهوه، تنفس هوای تازه و گپ زدن سریع با دوستان از چیزهای کوچکی است که می توانید برای چند دقیقه از آن لذت ببرید. بنابراین، چرا استراحت برای افزایش بهره وری خوب است؟

Airtasker 505 کارمند از راه دور در سراسر ایالات متحده را مورد بررسی قرار داد و دریافت که 37٪ از کارمندان فکر می کنند که استراحت کردن موثرترین راه برای  با بازده ماندن است و پس از آن تعیین ساعت کاری (33٪) و نگه داشتن لیست کارهای (30٪) است .

3. ارتباط موثر با همکاران

برقراری ارتباط موثر با همکارانتان، چه افراد از راه دور کار کنند یا نه، راه عالی دیگری برای افزایش بهره وری است. وضعیت کار از راه دور 2021 توسط Buffer این واقعیت را برجسته می کند که کارگران از راه دور همکاری و ارتباطات را دومین مشکل بزرگ هنگام کار از راه دور می دانند.

در حالی که ممکن است سیستم‌های ارتباطی داخلی داشته باشید، داشتن نرم‌افزار تیمی می‌تواند بهره‌وری و همچنین مشارکت کارکنان را افزایش دهد. در واقع، نرم افزار تیمی می تواند به شما کمک کند تا در انجام وظایف سازماندهی شده  موثر بمانید، از ضرب الاجل ها مطلع شوید و نظرات خود را با همکاران به اشتراک بگذارید.

4. سبک زندگی سالم داشته باشید

داشتن یک سبک زندگی سالم نه تنها به شما کمک می کند تا از نظر جسمی و روحی سالم باشید، بلکه بهره وری نیز به شما کمک می کند. داشتن یک سبک زندگی سالم یعنی درست غذا خوردن، خواب کافی و ورزش مداوم.

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه بریستول انجام شد نشان داد که کارکنان در روزهایی که ورزش می‌کردند دارای سطوح بالاتری از بهره‌وری بودند – مدیریت زمان (72%)، عملکرد ذهنی و بین فردی (79%) و مدیریت حجم کاری بهتر (74%).

5. وظایف خود را بنویسید

یکی از گام‌های مهم برای به حداکثر رساندن بهره‌وری، داشتن دیدی واضح از وظایفی است که باید انجام دهید. این به شما امکان می دهد سازماندهی شده و تمرکز خود را حفظ کنید.

می توانید از روش قدیمی مدرسه استفاده کنید و وظایف خود را روی کاغذ یادداشت کنید یا می توانید از یک برنامه مدیریت وظایف استفاده کنید. روشی را که با آن احساس راحتی می کنید انتخاب کنید.

وقتی همه چیز را یادداشت کردید، با سخت ترین یا سنگین ترین کارها شروع کنید. بهتر است این نوع کارها را زمانی که تازه روز خود را شروع می کنید، قبل از اینکه احساس خستگی کنید، شروع کنید. و به این ترتیب، از آنجا همه چیز آسان تر خواهد شد!

6. روی رشته رسانه های اجتماعی خود کار کنید

وقتی فیدهای رسانه‌های اجتماعی را پیمایش می‌کنیم، به راحتی می‌توان زمان را از دست داد.

یک نظرسنجی توسط مرکز تحقیقاتی پیو نشان داد که 56 درصد از کارکنانی که از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای مقاصد مرتبط با کار استفاده می‌کنند موافقند که رسانه‌های اجتماعی حواسشان را از کاری که باید انجام دهند منحرف می‌کنند. و 77 درصد از کارکنان از رسانه های اجتماعی در محل کار خود استفاده می کنند، علیرغم اینکه سازمان آنها این عمل را ممنوع کرده است.

جالب اینجاست که 56 درصد از این آنها معتقدند که استفاده از رسانه های اجتماعی در واقع به بهره وری آنها کمک می کند، در حالی که 22 درصد معتقدند که بیشتر به آنها آسیب می رساند.

در حالت ایده آل، بهتر است از هیچ رسانه اجتماعی در محل کار استفاده نکنید، یا حداقل زمان خود را در زمان استراحت محدود کنید تا از کاهش بهره وری خود جلوگیری کنید.

با تمرین بهره وری را افزایش دهید

رسیدن به سطح بالایی از بهره وری زمان بر است، اما با تمرین و با اجرای این استراتژی های مبتنی بر علم و همچنین سایر نکات بهره وری، می توانید عادت هایی ایجاد کنید تا به تدریج بهره وری خود را افزایش دهید. https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *