نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:05 ق.ظ

چابکی در مواجهه با عدم قطعیت

ارسال شده در 10 فوریه 2022 توسط The Manufacturer

Essentra Components از زمانی که در سال 1955 تولید فیلترها را در کیدلینگتون، آکسفوردشایر آغاز کرد، به تولید کننده و توزیع کننده پیشرو قطعات ضروری برای صدها بازار و هزاران محصول تبدیل شده است.

در دنیای تولید، سرعت، دقت و شفافیت جزء لاینفک عملیات تجاری و القای اعتماد به مشتریان است. بنابراین وقتی همه‌گیری جهانی شیوع پیدا کرد، سیستم‌های تولیدی به شدت آسیب دیدند و توانایی پیش‌بینی در دسترس بودن محصول و تحویل به مشتریان به‌طور قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار گرفت.

همانطور که به دنیا گفته شد از خانه کار کنید، صنعت تولید نیز از این قاعده مستثنی نبود. یک شبه، کارمندان در سراسر شبکه جهانی Essentra Components مجبور شدند راه‌های جدیدی برای کار پیدا کنند تا اطمینان حاصل کنند که می‌توانند به نیازهای مشتریان خود ادامه دهند. این زمانی است که تصمیم Essentra Components برای مشارکت با Tableau واقعاً خودش را نشان داد، زیرا کارمندان در سراسر جهان می‌توانستند از راه دور به داشبورد داده‌های به روز و قابلیت‌های تجسم داده دسترسی داشته باشند.

پاسخ به عدم قطعیت

تابستان سال 2020 به سایت‌های تولیدی در سراسر جهان دستور داده شد تا فعالیت‌های خود را به طور کامل تعطیل کنند یا یک سرویس به شدت کاهش یافته را برای جلوگیری از گسترش ویروس اجرا کنند. با این حال، در همان زمان، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی از تولیدکنندگان، از جمله Essentra Components، خواستند تا از نیاز جهانی به تولید انبوه ونتیلاتورهای اضطراری برای بیماران COVID-19 حمایت کنند. این آغاز بحران عرضه و تقاضای جهانی بود که قبلاً دیده نشده بود، که تحت تأثیر انسداد کانال سوئز در سال 2021 قرار گرفت و همچنان به دلیل مشکلات طولانی مدت زنجیره تأمین و کمبود راننده HGV مانع از آن می شود.

ریچارد ویلیس، رئیس بخش تجزیه و تحلیل و بینش در Essentra Components می گوید: «رفتن از عدم نیاز اولیه به تقاضای بی سابقه در عرض چند ماه، داده های پیش بینی موجود را بی فایده کرد.

پیامدهای همه‌گیری به این معنی بود که هیچ‌کس به پیش‌بینی‌ها اعتماد نمی‌کرد، در حالی که میزان تصمیم‌گیری‌هایی که باید در زنجیره تامین گرفته می‌شد سر به فلک کشیده بود. این زمانی است که ما به سرعت و دقتی نیاز داشتیم که تجزیه و تحلیل بصری Tableau ارائه می‌کند تا مشتریانی که به طور فزاینده‌ای نگران هستند، اطمینان حاصل کنیم.

ارزش واقعی چابکی و دقت

یکی از بزرگترین ناامیدی‌ها برای مشتریان تولیدکنندگان، تاخیر در تولید یک جزء کوچک در چرخه تولید محصول است که می‌تواند کل جدول زمانی تولید و توزیع را از بین ببرد. همه گیر چالش ارائه برای مشتریان خود را برای کارمندان Essentra Components بیشتر کرد. به همین دلیل است که معرفی «گزارش وعده تحویل» که از طریق پلتفرم تجسم داده‌های Tableau ایجاد شده است، به بزرگترین متحد نمایندگان در ارائه جدول زمانی تولید سریع و دقیق و تاریخ‌های تحویل تخمینی تبدیل شده است.

به همین ترتیب «گزارش تغییر تاریخ» به عنوان ابزاری ارزشمند عمل می‌کند که به همکاران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های تولید را نظارت کنند و تأخیرهایی را که ممکن است ناشی از مسائل عرضه و تقاضا در شبکه زنجیره تأمین گسترده‌تر باشد، پیش‌بینی کنند. دسترسی به این داده‌های زنده به این معنی است که Essentra Components می‌تواند به سرعت به مشتری هشدار دهد و از آنها در یافتن یک تامین‌کننده جایگزین برای به حداقل رساندن اختلال در جدول زمانی کلی تولید پشتیبانی کند.

ریچارد ویلیس ادامه داد: «در حالی که ضرب‌الاجل‌های تولید هرگز نمی‌توانند 100 درصد تضمین شوند، به‌ویژه زمانی که توسط یک بیماری همه‌گیر جهانی که  در راه است، مختل شود، داشتن جدول زمانی به‌روز شده که به آسانی در دسترس باشد به این معنی است که می‌توانیم فعالانه با مشتریان ارتباط برقرار کنیم و به سؤالات و نگرانی‌های اجتناب‌ناپذیر آنها پاسخ دهیم. در نهایت ما با چابکی و شفاف بودن وفاداری مشتری را به دست می آوریم.

تجزیه و تحلیل داده ها به عنوان مکانیزمی برای تحول کسب و کار

Essentra Components سفر Tableau خود را با 50 حساب کاربری در بخش Components این کسب و کار آغاز کرد. اکنون این تعداد به 600 کاربر فعال رسیده است که در زمینه بازاریابی، امور مالی و فروش فعالیت می کنند. از طریق استفاده از تجزیه و تحلیل بصری Tableau، کارمندانی که قبلاً هرگز با داده ها کار نکرده اند، اکنون می توانند از Tableau برای پشتیبانی از تمام جنبه های تجارت از جمله عملکرد کسب، مدیریت چرخه عمر مشتری و ارزیابی وفاداری مشتری استفاده کنند.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *