نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 8:24 ق.ظ

نیروگاه بادی فراساحلی زیمنس گیمسا ارزش خود را طی یک سال تقریباً به نصف کاهش می دهد

3 فوریه 2022  – انمار فرنگول – یک کارخانه تیغه زیمنس گیمسا در سواحل رودخانه هامبر در هال، انگلستان در 11 اکتبر 2021.

انرژی تجدیدپذیر زیمنس گیمسا پس از یک دوره پرتلاطم که ارزش بازار آن تقریباً به نصف رسیده است، دستورالعمل خود را برای سال آینده کاهش داده است.تولیدکننده توربین بادی گفت که همچنان “با چالش پویایی بازار” مواجه است، زیرا اختلالات زنجیره تامین بر نتایج تاثیر گذاشته است.

بین اکتبر و دسامبر 2021، این شرکت اعلام کرد درآمد به 1.83 میلیارد یورو (حدود 2.06 میلیارد دلار) کاهش یافته است – کاهش سالانه 20.3٪. این شرکت مستقر در اسپانیا نیز زیان عملیاتی 309 میلیون یورویی و زیان خالص قابل انتساب به سهامداران را 403 میلیون یورو گزارش کرد.

به گفته این موسسه، عملکرد تحت تاثیر اختلالات زنجیره تامین در تولید در کنار چالش‌های موجود در اجرای پروژه و بخش خشکی آن قرار گرفته است.این شرکت افزود: “با توجه به نتایج در سه ماهه اول سال مالی 22 و این واقعیت که شرکت انتظار ندارد شرایط عرضه در باقی مانده سال عادی شود، زیمنس گیمسا دستورالعمل خود را برای سال مالی 22 تنظیم کرده است.”

اکنون انتظار دارد که درآمد سالانه بین 9 تا 2 درصد کاهش یابد  که قبلا شاهد کاهش بین 7 تا 2 درصدی بودیم.

این نتایج پس از آن منتشر شد که شرکت اعلام کرد در 1 مارس، مدیر عامل آندریاس ناوئن را با یوخن ایکهولت جایگزین می کند.

سهام زیمنس گیمسا صبح پنجشنبه ثابت بود، اما در 12 ماه گذشته بیش از 45 درصد سقوط کرده است.در نتیجه ارزش بازار شرکت از 22.9 میلیارد یورو در سال گذشته به حدود 12.58 میلیارد یورو در حال حاضر کاهش یافته است.

در اوایل ماه جاری، این شرکت – که شورای جهانی انرژی بادی اعلام کرد بزرگترین تامین کننده توربین های دریایی در جهان در سال 2020 بوده است – گفت که تنش های زنجیره تامین “به تورم هزینه بالاتر از حد انتظار منجر شده است، که عمدتا بر بخش توربین های بادی ما تاثیر گذاشته است.”

این شرکت همچنین به آنچه که «شرایط نوسان بازار» می‌خواند، اشاره کرد که «بر برخی از تصمیمات سرمایه‌گذاری مشتریان ما تأثیر گذاشته است». این امر منجر به تاخیر در برخی از پروژه های آن شده بود.

مشکلات زیمنس گیمسا پس از آن اتفاق افتاد که سازنده توربین دانمارکی وستاس اذعان کرد که بخش انرژی بادی به دلیل عوامل متعددی با راهی دشوار روبروست. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *