نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:40 ق.ظ

آینده سلامت دیجیتال در حال تثبیت است و این می تواند خوب باشد

10 فوریه 2022  – اریک روزنبام

هر کسی که از سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده استفاده کرده باشد، می داند که این می تواند یک تجربه خسته کننده باشد. نیاز به شفافیت داده ها همچنان یک مسئله است، اما به عنوان یک مدل تجاری، ارائه شفافیت در داده های سلامت به تنهایی کافی نیست.

Castlight Health یک شرکت اصلی CNBC Disruptor 50 بود که در سال اول لیست در سال 2013 به عنوان پیشگام در تلاش برای استفاده از داده های مراقبت های بهداشتی برای مصرف کننده معرفی شد. اما اینکه چگونه به سرعت یک راه حل می تواند کالایی شود، یکی از درس های تاریخ این شرکت است. ابزار شفافیت تک نقطه‌ای آن به‌سرعت توسط شرکت‌های مراقبت مدیریت‌شده عرضه شد که منجر به کاهش درآمد شد.

این نوع خطر امروزه در بسیاری از ارائه دهندگان سلامت دیجیتال وجود دارد که به دنبال متقاعد کردن بازار برای خرید ابزارهای خود هستند. به گفته چارلز رای، تحلیلگر مراقبت های بهداشتی در Cowen که Castlight Health و Teladoc را پوشش داده است، حتی بهداشت از راه دور که در طول همه گیری رونق گرفت، به یک کالا تبدیل شده است. این هفته، آمازون خدمات Amazon Care خود را در سطح ملی گسترش داد.

اما Castlight از بین نرفته است. تاریخچه آن به عنوان یک شرکت سهامی عام آنطور که نمودار معاملات اندازه گیری می شود موفقیت آمیز نبوده است، به طوری که سهام اخیراً پس از عرضه اولیه عمومی سهام در سال 2014 با قیمت 16 دلار به پایین 2 دلار رسیده است. اما در حالی که آماده می شود تا بازار عمومی را در یک خرید خصوصی توسط شرکت مراقبت های اولیه Vera Whole Health ترک کند، تکامل کسب و کار آن نشان می دهد که چگونه بازیگران فعلی سلامت دیجیتال در تلاش برای ارائه آنچه می خواهد به بازار ادغام می شوند: مجموعه وسیع تری از خدمات در جست‌وجوی سیستمی که نتایج سلامت بهتری را تولید کند.

این استراتژی سال‌هاست که در Castlight ساخته شده است. از آنجایی که شفافیت داده های بهداشتی به عنوان منبع رشد متوقف شد، جیف را در سال 2017 خریداری کرد تا به سمت هدایت مراقبت های بهداشتی حرکت کند . هدایت در حال حاضر یک سرویس اصلی آن است و رقبا به پایگاه مشتریانی که شامل بسیاری از شرکت‌های خودبیمه شده Fortune 500 می‌شود، می‌فروشند.

Maeve O’Meara، مدیر عامل فعلی Castlight Health از سال 2019 و کهنه کار این شرکت که بیش از یک دهه با آن بوده است، می گوید و مشکلاتی که کارفرمایان در حال حل آنها هستند تغییر نکرده است. O’Meara می گوید: “مراقبت های بهداشتی هنوز پیچیده است، مردم نمی دانند به کجا مراجعه کنند، چه مراقبت هایی را دریافت کنند، یا از کجا و چگونه آن را دریافت کنند.” ما باید با افراد در جایی که هستند ملاقات کنیم، خواه یک برنامه سلف سرویس باشد یا متخصص، تا به آنها کمک کنیم تا در چشم انداز وسیع تر مراقبت های بهداشتی حرکت کنند.

او می‌گوید تمرکز اصلی روی داده‌ها از بین نرفته است، اما باید به روش‌های جدیدی اعمال شود، با استفاده از Castlight از داده‌ها برای درک نیازهای خاص یک کارمند و راهنمایی آنها به مراقبت مناسب. “آنچه برای ما تکامل یافته است، توانایی استفاده از داده‌ها و ایجاد مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای هدایت کارکنان به سمت آن‌ها است، چه تنظیمات مراقبت‌های بهداشتی فیزیکی و چه مراقبت‌های مجازی، که می‌تواند شامل پزشکی از راه دور و ابزارهای مجازی خاص شرایط خاص باشد.”

این تغییر بزرگی نسبت به سال 2013 یا حتی قبل از آن در سال 2010 است، زمانی که شرکت بر شفافیت و ارائه دهندگان محلی متمرکز بود.

O’Meara می‌گوید: «زمانی که به سمت مدیرعاملی شرکت کردم، معتقد بودم که با توجه به پیچیدگی مراقبت‌های بهداشتی، ما نیاز داریم که مردم را در هر کانالی که برای آنها منطقی است مورد خطاب قرار دهیم.

بازار خریداران شرکتی نیز کانالی است که درخواست شکل متفاوتی از تعامل با شرکت‌های سلامت دیجیتال را دارد. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *