نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:49 ب.ظ

هشدار دفتر بازرس کل ایالات متحده در مورد نیروگاه های هسته ای این کشور

لوکیا پاپادوپولوس -12 فوریه 2022 – نمای هوایی از نیروگاه هسته ای. Dobresum/iStock

انرژی هسته ای از نظر بسیاری از کارشناسان به عنوان یکی از راه های کلیدی برای انتقال به آینده ای کم آلاینده تلقی می شود.اگرچه برخی این نیروگاه ها را خطرناک می دانند، اما کارشناسان همچنان استدلال می کنند که نیروگاه های بسیار ایمن امکان پذیر است.با این حال، گزارش جدید دفتر بازرس کل کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای (NRC)، این باورها را مورد تردید قرار داده است.

نیروگاه های ایالات متحده حاوی قطعات تقلبی هستند

“اقلام تقلبی و مشکوک (CFSI) در نیروگاه های در حال کار وجود دارد. ما از یک نیروگاه هسته ای در هر یک از چهار منطقه NRC نمونه برداری کردیم و داده هایی را یافتیم که تایید می کند CFSI در یک نیروگاه در منطقه III استفاده می شود. نویسندگان گزارش نوشتند که یک مدیر خوب NRC در مورد دو خرابی مؤلفه CFSI در کارخانه‌های منطقه I به ما گفت که دارنده مجوز آن را CFSI تشخیص داده است.

“گزارش حسابرسی اخیر OIG همچنین نشان داد که CFSI در نیروگاه های هسته ای حضور دارد.”

نویسندگان افزودند که CFSI نگرانی های امنیتی ایجاد می کند که می تواند عواقب جدی داشته باشد.

NRC تحقیقات را پس از آن انجام داد که چندین فرد ناشناس ادعا کردند که اکثر نیروگاه های هسته ای دارای CFSI هستند. NRC همچنین قطعاتی را که به طور غیرقانونی تغییر داده شده بودند تا مشروع به نظر برسند، بررسی کرد.

NRC از این قطعات به عنوان «عمداً برای فریب دادن یا به اشتباه معرفی شده‌اند.» در نهایت، این گزارش نشان می‌دهد که چگونه وزارت انرژی 100 حادثه دیگر مربوط به قطعات تقلبی در نیروگاه‌های هسته‌ای را در سال 2021 شناسایی کرده است.

با این حال، اسکات برنل، افسر روابط عمومی NRC، در ایمیلی به The Verge گفت: «هیچ چیز در این گزارش نشان‌دهنده نگرانی فوری ایمنی نیست. دفتر مدیر اجرایی عملیات NRC به طور کامل گزارش را بررسی می کند و به دفاتر برنامه آژانس دستور می دهد تا اقدامات مناسب را انجام دهند.

NRC مسیر اقدام آینده را ترسیم نکرد، اما از آنجایی که محبوبیت نیروگاه های هسته ای همچنان رو به رشد است، باید اقدامات جدیدی انجام شود. هنوز مشخص نیست که آیا اینها توسعه هسته ای را خنثی می کند یا اعتماد به شکل انرژی را با تضمین ایمن بودن و مطابقت تمام قطعات افزایش می دهد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *