نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 4:30 ب.ظ

نامزد کره جنوبی برای کسب رای مجازی از دیپ فیک استفاده می کند

توسط کانگ جین کیو – 14 فوریه 2022

در یک دفتر مبارزات انتخاباتی شلوغ در سئول، کارمندان جوان و شیک با استفاده از فناوری دیپ‌فیک تلاش می‌کنند تا به چیزی تقریباً غیرممکن دست یابند: نامزد ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی میانسال را باحال جلوه دهند.

این تیم با ساعت‌ها فیلم ضبط‌شده ویژه از یون سوک یول، نامزد حزب قدرت خلق، یک آواتار دیجیتالی از نامزد پیشتاز ایجاد کرده و «AI Yoon» را در مسیر مبارزات انتخاباتی پیش از انتخابات 9 مارس قرار داده است.

از یک ویدیوی عمیق جعلی از توهین باراک اوباما به دونالد ترامپ تا نامزد شکست خورده شهرداری نیویورک، اندرو یانگ، در کمپین تبلیغاتی در متاورز، فناوری هوش مصنوعی قبلاً در انتخابات استفاده شده است.

اما خالقان AI Yoon معتقدند که او اولین نامزد رسمی دیپ فیک در جهان است – مفهومی که در کره جنوبی که سریعترین میانگین سرعت اینترنت جهان را دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

با موهای مشکی شانه‌شده و کت و شلوار هوشمند، آواتار تقریباً شبیه نامزد واقعی کره‌جنوبی است، اما از زبان شور و کنایه‌های آماده استفاده می‌کند تا رای‌دهندگان جوان‌تری را که اخبار خود را آنلاین دریافت می‌کنند، درگیر کند.این یک ضربه بزرگ بوده است. هوش مصنوعی یون از زمان اولین بازی خود در 1 ژانویه میلیون ها بازدید را به خود جلب کرده است.

رئیس جمهور مون جائه این و (نامزد رقیب ریاست جمهوری) لی جائه میونگ در حال غرق شدن هستند. چه کسی را نجات می دهید؟ یکی از کاربران از AI Yoon می پرسد.

آواتار پاسخ می دهد: “برای هر دوی آنها آرزوی موفقیت می کنم.”

در نگاه اول، هوش مصنوعی یون می‌تواند به عنوان یک نامزد واقعی انتخاب شود – نمایش مناسبی از میزان پیشرفت ویدیوهای تولید شده مصنوعی، معروف به دیپ‌فیک، در چند سال اخیر.

یون واقعی بیش از 3000 جمله (20 ساعت صدا و تصویر) ضبط کرد تا داده های کافی برای یک شرکت فناوری دیپ فیک محلی برای ایجاد آواتار فراهم کند.

بایک کیونگ هون، مدیر تیم هوش مصنوعی یون گفت: «کلماتی که اغلب توسط یون گفته می‌شود، بهتر در AI Yoon منعکس می‌شوند.آنچه که آواتار در واقع می گوید توسط تیم تبلیغاتی او نوشته شده است، نه توسط خود نامزد.

بایک به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما سعی می کنیم به پاسخ های طنز برسیم.رویکرد نتیجه داده است. اظهارات آی‌آی یون در رسانه‌های کره‌جنوبی خبرساز شد و هفت میلیون نفر از وب‌سایت «ویکی یون» دیدن کردند تا آواتار را زیر سوال ببرند.

بایک گفت: «اگر فقط بیانیه‌های درست سیاسی ارائه می‌کردیم، این واکنش را نداشتیم.

او افزود: «تشکیلات سیاسی در مواجهه با جامعه ای که به سرعت در حال تغییر است بسیار کند عمل کرده است.

هوش مصنوعی یون هنگام پاسخ دادن به سوالات کاربران، با تمسخر از رئیس جمهور مون و رقیبش لی به عنوان “مون دینگ دونگ” و “لی دینگ دونگ” یاد می کند.

در حالی که رای گیری برای انتخابات 9 مارس همچنان سر به فلک کشیده است، یون با رای دهندگان 20 ساله از رقیب لی جائه میونگ پیشی گرفته است.

بایک با فن‌آوری و دو عضو تیم دیگرش – همه در دهه‌های 20 و 30 – از جوان‌ترین کارکنان کمپین گسترده یون هستند.آن‌ها با پاسخ‌های هوش مصنوعی یون در جلسات طوفان فکری سریع ارائه می‌شوند که می‌تواند تا 30 دقیقه طول بکشد، برخلاف لفاظی‌هایی که معمولاً در بحث‌های سیاست‌گذاری عمومی یافت می‌شود.

ناظر انتخابات کره جنوبی به کاندیداهای هوش مصنوعی به شرط اینکه به وضوح به عنوان فناوری دیپ جعلی شناسایی شود و اطلاعات نادرست منتشر نکند، اجازه مبارزات انتخاباتی را می دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *