نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 10:52 ب.ظ

یک پرستار ربات هوش مصنوعی از جنین انسان در رحم مصنوعی مراقبت می کند

کریس یانگ- 07 فوریه 2022 – هوش مصنوعی از جنین های رحم مصنوعی مراقبت می کند grandeduc/iStock

طبق گزارشی از ایندیپندنت، دانشمندان چینی یک سیستم ربات هوش مصنوعی ایجاد کردند که از جنین انسان در رحم مصنوعی مراقبت می کند.

وقتی به انسان های تحت نظارت هوش مصنوعی در رحم مصنوعی فکر می کنیم، به آینده علمی تخیلی دیستوپیایی ارائه شده در «ماتریکس» فکر می کنیم. با این حال، محققان پشت این پروژه بسیار واقعی معتقدند سیستم جدید آنها نیرویی برای یک هدف خیر خواهد بود که به افزایش جمعیت چین کمک خواهد کرد – این کشور در حال حاضر با پایین‌ترین نرخ زاد و ولد در شش دهه اخیر روبرو است.

این تیم از مؤسسه مهندسی و فناوری زیست پزشکی سوژو در استان جیانگ سو شرقی چین، این ربات را طراحی کرد تا با تنظیم تغذیه، دی اکسید کربن و سایر عوامل مهم در جنین های مصنوعی، به طور مداوم رشد انسان را نظارت کند و از آنها مراقبت کند. آنها ادعا می کنند که رحم مصنوعی جدید با کمک ربات، روش ایمن تر و کارآمدتر برای رشد جنین نسبت به رحم طبیعی است، اگرچه هیچ آزمایش انسانی تاکنون انجام نشده است.

محققان که پروژه خود را در مقاله‌ای در مجله مهندسی زیست پزشکی تشریح کردند، توضیح دادند که چگونه می‌تواند جنین‌ها را بر اساس پتانسیل رشد آنها رتبه‌بندی کند. این مقاله همچنین توضیح می‌دهد که چگونه دانشمندان قبلاً سیستم خود را روی جنین حیوانات آزمایش کرده‌اند.

در مقاله خود، محققان می گویند که سیستم آنها می تواند به کشف “بسیاری از اسرار حل نشده در مورد فیزیولوژی رشد جنینی انسان” کمک کند. علاوه بر این، همچنین می‌تواند «پایه‌ای نظری برای حل نقایص مادرزادی و سایر مشکلات عمده سلامت باروری فراهم کند».

شایان ذکر است که سیستم محققین در مرحله مفهومی است و پس از آن این واقعیت وجود دارد که با توجه به قوانین آزمایش با جنین انسان، احتمالاً برای آزمایش‌های انسانی حذف نمی‌شوند. با این حال، چین تا حدودی سابقه ای برای آزمایش های بحث برانگیز دارد. به عنوان مثال، در سال 2019، دانشمندانی از اسپانیا و چین با یکدیگر همکاری کردند تا جنین های هیبریدی انسان و میمون را توسعه دهند. علاوه بر این، اگر وضعیت به تدریج در مورد کاهش نرخ زاد و ولد در چین بدتر شود، این کشور در گذشته برای کنترل جمعیت خود اقدامات شدیدی انجام داده است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *