نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 2:43 ب.ظ

رئیس یاتا می گوید سوخت پایدار هوانوردی هزینه بیشتری دارد اما مصرف کنندگان مایل به پرداخت هستند

11 فوریه 2022 -انمار فرنگول

یاتا می گوید سوخت های پایدار هوانوردی می توانند نقش کوچک اما مهمی در مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای داشته باشند

مدیرکل انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی به CNBC گفت: چالش اصلی سوخت هوانوردی پایدار به حجم مربوط می‌شود تا تمایل خطوط هوایی به استفاده از آن، و مصرف‌کنندگان مایلند هزینه‌های اضافی مربوط به مصرف آن را بپردازند.ما در سال 2021 از حدود 100 میلیون لیتر سوخت پایدار هوانوردی استفاده کردیم که در مقایسه با کل سوخت مورد نیاز صنعت، مقدار بسیار کمی است.

والش گفت که خطوط هوایی 14 میلیارد لیتر SAF سفارش داده اند. او گفت: من فکر می‌کنم این موضوع به این موضوع می‌پردازد که آیا خطوط هوایی این محصول را خریداری خواهند کرد یا خیر.

والش خاطرنشان کرد که این اتفاق می افتد حتی اگر قیمت SAF حدود دو و نیم برابر قیمت نفت سفید جت بود. وقتی هزینه کربن را در نظر می گیرید، احتمالاً … دو برابر قیمت نفت سفید را در نظر می گیرید.

در حالی که به نظر می رسد مقداری تقاضا برای SAF وجود دارد، پاسخگویی به آن کاملاً یک سؤال دیگر است و به نظر می رسد راه آن برای تسلط در این بخش طولانی باشد.

یاتا می‌گوید با حمایت مناسب از سیاست دولت»، انتظار دارد تا سال 2025 تولید SAF به 7.9 میلیارد لیتر برسد که تنها 2 درصد از نیاز کلی سوخت را برآورده می‌کند. تا اواسط قرن، انجمن تجاری می گوید تولید به 449 میلیارد لیتر یا 65 درصد از نیاز این بخش خواهد رسید.

ردپای زیست محیطی هوانوردی قابل توجه است، به طوری که صندوق جهانی حیات وحش آن را به عنوان “یکی از سریع ترین منابع در حال رشد انتشار گازهای گلخانه ای که منجر به تغییرات آب و هوایی جهانی می شود” توصیف می کند. WWF همچنین می گوید سفر هوایی “در حال حاضر بیشترین فعالیت کربنی است که یک فرد می تواند انجام دهد.”

اگرچه آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا می‌گوید «هیچ تعریف مورد توافق بین‌المللی» از سوخت پایدار هوانوردی وجود ندارد، ایده اصلی این است که می‌توان از آن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هواپیما استفاده کرد.

در مورد هزینه، والش – مدیر عامل سابق گروه خطوط هوایی بین المللی – اذعان کرد که این چیزی است که به عموم مسافران منتقل می شود.او گفت: «سوخت‌های پایدار تقریباً دو برابر چیزی است که شما برای آن می‌پردازید… نفت‌سفید جت سنتی، بنابراین نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجهی در پایه هزینه صنعت هواپیمایی است».

و در نهایت، مصرف‌کنندگان باید این هزینه را بپردازند، این برای صنعت بسیار زیاد است.در دراز مدت، مصرف کنندگان متوجه می شوند که این مورد است. «این موضوع بسیار مهمی است. در نهایت، آنها مایل به پرداخت خواهند بود.»

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *