نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 8:41 ب.ظ

اروپا می خواهد در تراشه ها به یک رهبر تبدیل شود. اما به کمک نیاز دارد

10 فوریه 2022  – آرجون خرپال

    قانونگذاران اتحادیه اروپا برنامه های بلندپروازانه ای را برای افزایش چشمگیر تولید نیمه هادی ها در این اتحادیه و تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در این صنعت ارائه کرده اند.به گفته تحلیلگران، برای انجام این کار، برخی از بازیگران کلیدی آسیا و ایالات متحده به سرمایه گذاری هنگفتی در این قاره ، با توجه به فقدان فناوری اتحادیه اروپا در زمینه های مهم مانند تولید نیاز دارند.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، قانون تراشه‌های اروپایی را راه‌اندازی کرد – تلاشی چند میلیارد یورویی برای ایمن کردن زنجیره‌های تامین، جلوگیری از کمبود نیمه‌رساناها در آینده و ترویج سرمایه‌گذاری در صنعت. برای تصویب همچنان نیاز به تایید قانونگذاران اتحادیه اروپا دارد.

تراشه‌ها برای محصولات از یخچال گرفته تا خودرو و گوشی‌های هوشمند حیاتی هستند، اما بحران جهانی بر صنایع در سراسر جهان تأثیر گذاشته و باعث توقف تولید و کمبود محصولات شده است.

نیمه هادی ها به یک مسئله امنیت ملی برای ایالات متحده تبدیل شده اند و حتی به نقطه تنش ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و چین تبدیل شده اند. این تضاد بر سر نیمه هادی ها منجر به تحریم بزرگترین سازنده تراشه چین SMIC و دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است که تلاش ها برای تقویت خودکفایی را دوبرابر می کند.

اتحادیه اروپا اکنون در تلاش است تا با پیشنهاد اخیر خود برخی از این خطرات را کاهش دهد.

کمیسیون اروپا گفت در مواجهه با تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده، رشد سریع تقاضا و احتمال اختلالات بیشتر در زنجیره تامین، اروپا باید از نقاط قوت خود استفاده کند و مکانیسم‌های موثری را برای ایجاد موقعیت‌های رهبری بیشتر و تضمین امنیت عرضه در زنجیره صنعتی جهانی ایجاد کند..

قانون تراشه های اتحادیه اروپا به دنبال سرمایه گذاری 43 میلیارد یورویی (49 میلیارد دلاری) در صنعت نیمه هادی است و به این بلوک کمک می کند تا در آینده به یک “رهبر صنعتی” تبدیل شود.

بخشی از طرح آن شامل کاهش “وابستگی های مفرط” است، اگرچه اتحادیه اروپا به نیاز به مشارکت با “شریک های همفکر” اشاره می کند.همانطور که به نظر می رسد اتحادیه اروپا خودکفاتر شود، همچنان به شدت به ایالات متحده و به ویژه آسیا متکی خواهد بود. این به دلیل ویژگی های عجیب زنجیره تامین نیمه هادی ها و ماهیت در حال تغییر صنعت است.

در حدود 15 سال گذشته، شرکت‌ها شروع به تغییر مدل‌های بی‌سابقه کرده‌اند – جایی که تراشه‌ها را طراحی می‌کنند اما تولید را به یک کارخانه  برون سپاری می‌کنند.

در تولید واقعی تراشه‌ها، شرکت‌های آسیایی در حال حاضر تسلط دارند و در راس آنها TSMC تایوان است که از نظر درآمد ریخته‌گری حدود 50 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. سامسونگ کره جنوبی در رتبه بعدی قرار دارد و پس از آن UMC تایوان قرار دارد. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *