نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:04 ب.ظ

استرالیای جنوبی رکورد انرژی های تجدیدپذیر را به مدت یک هفته شکست

اندی کوربلی -28 ژانویه 2022 – کاربر: Stephkrie، مجوز CC

استرالیای جنوبی آخرین هفته دسامبر را صرف تولید 100 درصد برق مورد نیاز خود از باد و خورشید کرد.

این اتفاق برای ایالت آفتابی جنوبی در لند داون آندر بی سابقه نیست، بلکه اولین بار است که برای چندین روز متوالی اتفاق می افتد.

توربین‌های بادی 64.4 درصد نیرو را تامین می‌کردند، در حالی که  پنلهای PV روی پشت بام 29.5 درصد و انرژی خورشیدی در مقیاس شهری به طور متوسط ​​6.2 درصد نیرو را تامین می‌کردند.

این ایالت در واقع بیش از 100 درصد تقاضای خود را تولید می کرد، اما برای مدت کوتاهی تولید نیمه برنامه ریزی شده که مجموع را 8.2 درصد کاهش داد.در آن دوره سهم گاز طبیعی به طور متوسط ​​تنها 114 مگاوات بود.

این قلمرو حدود 1.7 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثراً در اطراف ساحل و در آدلاید، پایتخت آن قرار دارند.

شرایط انرژی خورشیدی و بادی باعث رونق بازار انرژی های تجدیدپذیر شده است که در مدت مشابه سال گذشته 142 درصد نیازها با این عناصر تامین شده است.

با حضور در نیمکره جنوبی، گرم ترین، خشک ترین و بادخیزترین ماه ها همه در زمستانی است که ساکنان نیمکره شمالی آن را زمستان توصیف می کنند. انرژی خورشیدی از 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) بیشتر است، همانطور که نیروی باد ناشی از سرعتهای متوسط ​​10 مایل در ساعت است.

به منظور مهار اینها، استرالیای جنوبی ذخیره برق Hornsdale را ساخت. در سال 2017 این بزرگترین باتری لیتیوم یونی جهان بود که قادر به ذخیره 129 مگاوات ساعت انرژی بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *