نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:12 ق.ظ

مدیران عامل بعنوان نگهبان ارزش در تحولات دیجیتال

20 دسامبر 2021 – توسط اریک لامار، کیت اسماژه و رادنی زمل 

یک حقیقت ناخوشایند برای مشاغلی که تحولات دیجیتالی را انجام می دهند این است که بدون تعهد متمرکز و فعال مدیر عامل، تقریباً هیچ شانسی برای موفقیت وجود ندارد. به این دلیل که تحول دیجیتال یک اختراع مجدد مدل کسب و کار است که به کارکردهای مختلف در سراسر سازمان نیاز دارد تا به روش‌های جدید با هم کار کنند و تنها از طریق سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در ایجاد مجموعه‌ای کاملاً جدید از قابلیت‌ها می‌تواند اتفاق بیفتد. تنها کسی که می تواند آن سطح از تغییر پایدار را ایجاد کند، مدیرعامل است.

کار ما بر روی تحولات دیجیتال با بیش از 100 شرکت بزرگ فعلی در ده سال گذشته نشان داده است که یک کتاب بازی برای موفقیت وجود دارد تا مدیران عامل را در تمرکز مداخلات خود راهنمایی کند.

1. ارزش را دوباره تصور کنید و در مورد چگونگی به دست آوردن آن شفاف باشید

هدف یک تحول دیجیتال ، دیجیتال شدن نیست. بلکه برای ایجاد ارزش برای کسب و کار است. مدیران عامل موفق می توانند به گذشته از کسب و کار فعلی خود نگاه کنند تا جایی که ارزش تحولی که ممکن است را دوباره تصور کنند. آنها زمان زیادی را صرف بازدید از شرکت ها و همگام شدن با روندها و مدل های تجاری در حال ظهور می کنند. این امر به آنها کمک می کند تا آنچه را که ممکن است ببینند و با نگاهی تازه به دارایی های خود نگاه کنند.

آنها همچنین تلاش‌های تحول را بر روی دامنه‌ها (دحوزه ها) متمرکز می‌کنند – یک فرآیند اصلی کامل یا سفر کاربر، مانند باز کردن یک حساب . حدود 80 درصد از مداخلات موفقیت آمیز در انجام تحولات مبتنی بر تمرکز مجدد آن بر یک حوزه است.  دامنه ها موجودیت های مستقلی هستند که هر مرحله را در انجام وظایف خود از ابتدا تا انتها کنترل می کنند. این امر در برابر دام بسیار رایجی که در آن یک تحول دیجیتال به مجموعه‌ای از فعالیت‌های منفصل تبدیل می‌شود که منجر به تغییرات اساسی نمی‌شوند، محافظت می‌کند. در کنار تیم برتر شرکت، مدیر عامل موفق از طریق تمام عناصر مهم تحول در سطح دامنه – استعداد، فناوری و داده‌ها، عملیات – کار می‌کند تا یک نقشه راه دقیق برای اقدام تهیه کند.

2. شرکت خود را برای استعدادهای برتر جذاب کنید

مدیران عامل موفق به سازمان خود کمک می کنند تا به نقش فرهنگ و هدف شرکت در جذب و حفظ استعدادهای استثنایی بپردازد. در حالی که پول مهم است، افرادی که مهارت‌های دیجیتالی بالایی دارند همچنین می‌خواهند هنر خود را بر روی فناوری‌های پیشرفته تقویت کنند و مشکلاتی را که به نظرشان معنادار می‌دانند حل کنند. مدیر عامل می تواند تغییراتی در فرهنگ و فرآیندهای شرکت ایجاد کند تا آنها را جذب کند، با CHRO کار کند تا مسیرهای شغلی انعطاف پذیری ایجاد کند که در آن آنها بتوانند مهارت های خود را رشد دهند و به طور حرفه ای  و – شاید مهم ترین – توسعه و برقراری ارتباط با هدف عالی شرکت پیشرفت کنند.

3. تبدیل به یک تجارت فناوری و داده شوید

مدیران اجرایی دیجیتال تشخیص می‌دهند که داده‌ها و فناوری عامل اصلی تمایز رقابتی هستند و کسب‌وکار خود را به همین شکل اداره می‌کنند.

موفق ترین مدیران عامل فناوری و داده ها را از دو جهت در اولویت قرار می دهند.

اول، آنها در مورد چگونگی استفاده از فناوری و داده ها برای حل مشکلات تجاری یا یافتن فرصت های جدید وسواس دارند. در این راستا، ما دریافتیم که برای مدیران عامل مهم است که بر تخصیص هزینه‌های فناوری به تلاش‌های دیجیتال به‌عنوان شاخص اصلی تأثیر فناوری بر تحول نظارت کنند.

 دوم، آنها تغییرات سازمانی را ایجاد می کنند تا اطمینان حاصل شود که فناوری و داده ها در تجارت تعبیه شده است. مدیران اجرایی نباید ساختاری را تحمل کنند که در آن «کسب و کار» الزاماتی را تعیین می کند که فناوری اطلاعات باید بر اساس آن ها ارائه شود. در عوض، آنها باید از شرکت‌های دیجیتال موفق پیروی کنند و یک مدل عملیاتی ایجاد کنند که در آن فن‌آوری و تجارت در توسعه و ارائه محصولات و خدمات دیجیتال با یکدیگر همکاری می‌کنند.

4. ساخت برای سرعت

سرعت در دیجیتال مهم است و مدیر عامل می‌تواند سرعت را به روش‌های مختلفی تنظیم کند، مانند تخصیص‌های مکرر (مثلاً استعداد و بودجه) و بررسی پیشرفت در مقایسه با نقشه‌های راه. شرکت‌های با بهترین عملکرد، در واقع، داده‌ها را بررسی می‌کنند، یافته‌ها را به اشتراک می‌گذارند و استعدادها را بیشتر از همتایان خود تخصیص می‌دهند.

اما چالش برانگیزترین وظیفه مدیر عامل، ایجاد فرهنگی است که برای انجام دهندگان و تیم های کوچک از افراد برتر ارزش قائل است. تیم کوچکی از افراد استثنایی که به روش‌های چابک کار می‌کنند تأثیر قابل‌توجهی بیشتری نسبت به ارتشی با استعداد متوسط ​​دارند. مدیران عامل زمانی در توسعه این مدل کاری موفق هستند که منابع مالی را ساده می کنند، حقوق حاکمیت و تصمیم گیری را روشن می کنند و اهداف روشنی را تعیین می کنند، اما به تیم ها این آزادی را می دهند که تعیین کنند بهترین روش را چگونه انجام دهند.

5. پذیرش را در سراسر شرکت ترویج دهید

تجهیز دیجیتال در مقیاس، چالش برانگیز است، زیرا تأثیرات ضربه‌ای دارد، که مستلزم آن است که کسب‌وکار به طور مستمر مجدداً کالیبراسیون و تنظیم مجدد کند تا تمام ارزش‌های موجود را به دست آورد، کاری که فقط مدیرعامل می‌تواند انجام دهد. به عنوان مثال، زمانی که یک شرکت راه حل جدیدی برای تجارت الکترونیک ایجاد می کند، باید نمایندگان فروش را آموزش دهد، انگیزه ها و پاداش ها را برای فروش آنلاین و آفلاین تغییر دهد و زنجیره تامین خود را دوباره طراحی کند. به همین دلیل، برای مدیرعامل بسیار مهم است که اطمینان حاصل کند که صاحبان مشاغل، نه فقط رهبران دیجیتال و فناوری، در قبال اتخاذ راه‌حل‌های دیجیتالی و ارائه ارزش هدف پاسخگو هستند. یک قانون کلی این است که به ازای هر دلاری که برای تحول دیجیتال خرج می شود، یک دلار دیگر باید برای پذیرش هزینه شود.

برای کمک به انجام این مداخلات، مدیران عامل موفق ، دید واضحی از معیارهایی که باید دنبال شوند و همچنین فرآیندی برای ردیابی آسان آنها و گزارش پیشرفت دارند ، دارند. مدیر عامل یکی از مؤسسات خدمات مالی بزرگ اصرار داشت که تمام پیشرفت برنامه های دیجیتال در یک ابزار ردیابی شود تا بتواند پیشرفت را روزانه دنبال کند و در موارد ناهنجاری بلافاصله مداخله کند.

یکی از اشتباهاتی که مدیران عامل مرتکب می شوند این است که تنها پس از شروع تحول دیجیتال، به مسائل مربوط به پذیرش و مقیاس بندی می پردازند. در مقابل، مدیران عامل موفق، به همان اندازه که به استراتژی علاقه دارند، به پذیرش نیز علاقه دارند. آنها از قبل برای اطمینان از اینکه افرادی که از راه حل ها استفاده می کنند – از مشتریان گرفته تا کارمندان در خط مقدم – در فرآیند توسعه، صدای روشنی دارند، سرمایه گذاری می کنند.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *