نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:47 ق.ظ

کفش های ساخته شده از پودر قهوه و بطری های پلاستیکی بازیافتی، ضد آب و راحت

اندی کوربلی -1 فوریه 2022

یک استارت آپ فنلاندی فاش می کند که قهوه صبح شما می تواند برای تهیه یک جفت کفش کتانی استفاده شود. رنس با استفاده از قهوه‌های قدیمی، از ضایعات در محل‌های دفن زباله و انتشار گاز متان جلوگیری می‌کند.

5000 حامی بیش از 500000 دلار متعهد شدند تا این کفش ورزشی را زنده کنند که در هر جفت کفش از 21 فنجان قهوه و 6 بطری پلاستیکی بازیافتی استفاده می شود.

رن ها در 9 رنگ مختلف عرضه می شوند و ضد آب و فوق العاده راحت هستند. علاوه بر این، کفش ها بو را جذب می کنند و به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی از پا در می آیند.

جسی تران، یکی از بنیان‌گذاران Rens، می‌خواست کاری انجام دهد تا به کاهش ردپای کربن  کمک کند و در عین حال کفش‌های روزمره‌ای را ارائه دهد که کاربردی و مد روز باشد.

با افزایش آگاهی زیست محیطی، دانش اقتصاد دایره ای نیز افزایش می یابد. کفش‌های ساخته شده از تفاله‌های قهوه بازیافت‌شده ممکن است برای برخی بدیع به نظر برسند، اما ما از صمیم قلب معتقدیم که این تازه شروع یک انقلاب در فناوری و تولید پوشاک است.

برای برخی واقعاً بدیع است، زیرا تاکنون 250000 بطری آب و 750000 فنجان قهوه به این کفش ها تبدیل شده است. تفاله‌های قهوه در محیطی با حرارت کم با پلاستیک بازیافتی ترکیب می‌شوند تا نخ قهوه‌ای برای چرخاندن در قسمت بالایی کفش ایجاد شود، در حالی که پلاستیک بازیافتی سایر اجزا را تشکیل می‌دهد و شیره درخت شیری رنگی که زیست تخریب می‌شود، زیره بیرونی را ایجاد می‌کند.

در حالی که قیمت آن در آمازون 119 دلار است، اما آنها ارسال رایگان در همه جا، 1 سال ضمانت فناوری ضد آب خود و 30 روز ضمانت بازگشت وجه ارائه می دهند.

GNN همچنین در مورد یک کفش ساخته شده از مواد پایدار گزارش داد که به عنوان یک غلاف سریع رشد برای درخت سیب نیز عمل می کند. بوم کفش حاوی آنزیم‌هایی است که میکروارگانیسم‌ها را جذب می‌کنند تا کفش را سریع‌تر از حد معمول تجزیه کنند، بنابراین حتی اگر کسی آن را در زمین  دفن نکند، باز هم در محل دفن زباله خراب می‌شود، جایی که بیشتر کفش‌ها این کار را نمی‌کنند.

https://www.goodnewsnetwork.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *