نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:59 ب.ظ

دامنه نرم افزار تجزیه و تحلیل ریسک آب و هوا در حال گسترش است

توسط هدر کلنسی – 2 فوریه 2022 – ClimateScore جهانی

ClimateScore Global برای کسب و کار ها، شهرداری ها و سایر سازمان هایی در نظر گرفته شده است که در تلاش هستند تا چگونگی تأثیر تغییرات آب و هوا بر طیف گسترده ای از نگرانی ها را کنترل کنند

این مقاله از Climate Tech Weekly، یک خبرنامه رایگان با تمرکز بر فناوری های آب و هوا، اقتباس شده است.

هر روز ه حوزه تجزیه و تحلیل ریسک آب و هوا و هوش شلوغ تر می شود. هفته گذشته، یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های پیش‌بینی آب و هوا در ایالات متحده، AccuWeather، رویکرد خود را در مورد این نوع خدمات، ClimateReady Risk Mitigation معرفی کرد.

مانند سایر پیشنهادات در این فضا، ClimateReady برای مشاغل، شهرداری ها و سایر سازمان هایی در نظر گرفته شده است که در تلاش هستند تا چگونگی تأثیرگذاری تغییرات آب و هوا بر طیف گسترده ای از نگرانی ها – از ملاحظات ایمنی و سلامت انسان گرفته تا زیرساخت های فیزیکی از جمله ساختمان ها، پل ها. و برای انعطاف پذیری زنجیره تامین را درک کنند.

ایده این است که کسب‌وکارها یا سازمان‌های دولتی می‌توانند از خدمات خطر آب و هوا برای درک خطرات زیرساخت‌های موجود ناشی از بسیاری از تهدیدات اقلیمی از جمله نوسانات دما، شرایط باد و آتش‌سوزی، کمبود و کیفیت آب، سیل و غیره استفاده کنند. آنها همچنین می توانند برای ارزیابی قابلیت اجرای طرح های زیرساختی یا طرح های پیشنهادی پروژه توسعه بر اساس مکان پیشنهادی مفید باشند.

برای شرکت های تولیدی، ابزاری از این نوع ممکن است برای در نظر گرفتن تهدیدات مربوط به تصمیمات سایت خاص یا مکان های زنجیره تامین استفاده شود. یک بانک ممکن است از این تجزیه و تحلیل ها برای بررسی پیشنهادات مالی استفاده کند، و یک شرکت بیمه ممکن است از این داده ها هنگام در نظر گرفتن شرایط بیمه نامه استفاده کند.

در اینجا بیانیه ضروری مدیر اجرایی AccuWeather مسئول فروش سرویس جدید، پل بریج آمده  است: “تأثیر فاجعه بار تغییرات آب و هوایی نشان دهنده موضوعات متعددی در شیوه زندگی ما است و به طور چشمگیری مدل های تجاری، انتظارات ذینفعان و عملکرد را برای آینده قابل پیش بینی تغییر خواهد داد. اکنون بیش از هر زمان دیگری، کسب‌وکارها مانند کارمندان، مشتریان، سهامداران و سایر ذینفعان بر روی آن ریسک متمرکز هستند، اما اکثر آنها فاقد بینش تخصصی لازم برای تفسیر این ریسک در کسب‌وکار و فعالیت‌های خود هستند یا حتی نمی‌دانند از کجا شروع کنند.

    من پیش‌بینی می‌کنم AccuWeather با رقابت زیادی از سوی سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی معتبر – که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها عبارتند از Jupiter Intelligence و Gro Intelligence – و همچنین از بزرگ‌ترین سرویس‌های رتبه‌بندی ESG مانند S&P Global و Moody’s مواجه خواهد شد. شرکت‌های کوچک‌تر را با سرعتی زیاد بالا می‌برند. به عنوان مثال، S&P، استارت‌آپ پنج ساله کارولینای شمالی The Climate Service را در اوایل ژانویه خریداری کرد.

مشتری، مستقر در سن متئو، کالیفرنیا، خود را به عنوان “پیشرو جهانی در تجزیه و تحلیل آب و هوا برای انعطاف پذیری و مدیریت ریسک” معرفی می کند. و قطعاً مشتریان بسیار چشمگیری را جذب کرده است.

ژوپیتر در زمان سرمایه گذاری 54 میلیون دلاری سری C خود در اکتبر – در مجموع 100 میلیون دلار جمع آوری کرده است – بیش از 30 حساب کاربری از جمله سازمان های دولتی مانند وزارت دفاع ایالات متحده، آژانس مدیریت اضطراری فدرال و وزارت ایالات متحده داشت. این شرکت نام بسیاری از مشتریان تجاری خود را ذکر نمی کند، اگرچه آنها شامل هاوایی الکتریک، کان ادیسون، بیمه لیبرتی، گروه بیمه زوریخ و گروه بیمه MS&AD هستند. به گفته ریچ سورکین، مدیرعامل ژوپیتر، تعدادی دیگر از شرکت‌های فورچون 2000 نیز در این ترکیب وجود دارند که شامل بانک‌های برتر، شرکت‌های حسابداری، یک سازمان دارویی برتر و یک شرکت شیمیایی جهانی می‌شوند.

شرکت‌ها می‌توانند از ClimateScore گل سرسبد مشتری برای در نظر گرفتن تأثیر فیزیکی چیزی که سورکین آن را «آلودگی آب و هوا» می‌نامد استفاده کنند. سرویس مبتنی بر ابر آن در مجموع 41 معیار را پوشش می دهد – و افرادی که اشتراک دارند می توانند به بیش از 150 تریلیون فیلد داده جمع آوری شده از پایگاه های داده دولتی، مشاهدات ماهواره ای و سایر منابع و مدل ها دسترسی داشته باشند. سورکین گفت که قیمت اشتراک از 25000 دلار تا قراردادهای چند میلیون دلاری متغیر است. او گفت: درست کردن مسائل مهم است.

به گفته سورکین، در ماه ژانویه، «سنجه‌های خطر» را که ClimateScore Global پوشش می‌دهد، گسترش داد تا شامل مواردی شود که خطر فیزیکی مرتبط با سرمای شدید و تنش‌های آب محلی را پیش‌بینی می‌کنند. برای مثال اولی تعداد روزهایی را پیش‌بینی می‌کند که یک منطقه ممکن است با روزهای زیر صفر درجه سانتیگراد و منفی ۱۰ درجه سانتیگراد مواجه شود. دومی نسبت تقاضا برای آب را در مقایسه با عرضه در طول زمان کمیت می کند. هر دو معیار توسط مشتریان فعلی و بالقوه درخواست شده است. به طور کلی، این شرکت داده های مربوط به “مسائل واقعاً مهم اقتصادی را که پیامدهای عمیقی بر مردم عادی دارد” در نظر می گیرد.

https://www.greenbiz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *