نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 6:10 ب.ظ

تولید مداوم چیست؟ آیا SMEها می توانند از آن استفاده کنند؟

    آلسیا بلاند-     28 ژانویه 2022

تولید مداوم  – همچنین به عنوان تولید پیوسته شناخته می شود – یکی از چندین فرآیند تولید کلیدی است که SMEها می توانند از آن استفاده کنند. اغلب یک فرآیند بسیار خودکار، تولید مداوم  از تولید مقادیر زیادی کالا پشتیبانی می کند.

در اینجا همه آنچه را که نیاز دارید در مورد اینکه تولید مداوم ی چیست، تفاوت آن با تولید دسته ای و تولید مداوم یک تکه و عواملی که باید در هنگام انتخاب روش ساخت مورد استفاده در نظر بگیرید، به شما ارایه می شود.

تولید مداوم  چیست؟

تولید مداوم  یک فرآیند تولید است که با جریان مداوم کالا در طول یک خط مونتاژ تعریف می شود. کالا قبل از بسته بندی برای تحویل به مشتری نهایی مراحل مختلفی را در خط مونتاژ طی می کند.

تولید مداوم  به طور کلی یک فرآیند بسیار خودکار است که برای تولید مقادیر زیادی از محصولات یکسان و استاندارد مناسب است، که آن را به یک روش مقرون‌به‌صرفه برای مدیریت خط تولید تبدیل می‌کند. و این واقعیت که برای راه اندازی به سطح بالایی از سرمایه گذاری اولیه نیاز دارد، به این معنی است که معمولاً برای تولید کنندگان بزرگتر مناسب است.

در کنار تولید دسته ای و کارگاهی، تولید مداوم  یکی از سه روش اصلی تولید است. تولید دسته‌ای از ماشین‌آلاتی استفاده می‌کند که قادر است «مجموعه» محصولات مشابه را از طریق یک سری مراحل، مانند انواع مختلف نان، تحویل دهد. تولید کارگاهی ، در مقابل، ایجاد یک تولید از ابتدا تا انتها، قبل از شروع محصول بعدی است.

منشا تولید مداوم  به طور کلی به هنری فورد، بنیانگذار شرکت فورد موتور نسبت داده می شود، زیرا او اولین تکرار خطوط مونتاژ خودرو را در اوایل قرن دوم ایجاد کرد.تولید مداوم ی یک روش تولید متداول است که برای تولید مقادیر زیادی از کالاها مقرون به صرفه استفاده می شود.

آیا تولید مداوم  به نیروی کار نیاز دارد؟

تولید مداوم ی نیاز به نیروی کار دارد، اما به طور کلی تقاضای نیروی کار کمتر از سایر انواع خطوط مونتاژ مانند خطوط تولید دسته ای یا شغلی است.این واقعیت که تولید مداوم  اغلب تا حد زیادی خودکار است به این معنی است که تنها به نظارت حداقلی از نیروی کار نیاز دارد، اگرچه بررسی های کنترل کیفیت همیشه مورد نیاز است. کسب‌وکارهایی که از این روش تولید استفاده می‌کنند، می‌توانند برای حفظ روحیه کارکنان با مشکل مواجه شوند، زیرا وظایف معمولاً تکراری هستند و می‌توانند در پایین‌ترین سطح هزینه پرداخت کنند.

آیا تولید انبوه و تولید مداوم  یکسان هستند؟

تولید انبوه و تولید مداوم  به طور کلی یک نوع روش تولید را توصیف می کنند، و این اصطلاحات می توانند به جای یکدیگر استفاده شوند.

مشخصه بارز تولید انبوه یا مداوم ، تولید در مقیاس بزرگ کالاهای مشابه یا مشابه است. عموماً به سطح بالایی از سرمایه گذاری نیاز دارد، اما توانایی تولید کالاهای انبوه به این معنی است که در نهایت مقرون به صرفه است.

مزایا و معایب تولید مداوم  چیست؟

مانند هر روش تولیدی، تولید مداوم  دارای مزایا – اما همچنین معایب زیادی است. و در حالی که جنبه هایی وجود دارد که برای SME ها مناسب است، تولید مداوم  به طور کلی برای تولیدکنندگان بزرگ مناسب تر است. در اینجا ما به شما نکات مثبت و منفی این روش تولید را ارائه می دهیم.

مزایای تولید مداوم

مزیت عمده تولید مداوم ، استانداردسازی محصول است. ماشین آلات مورد استفاده در تولید مداوم  دقیق است و تنها به نظارت حداقلی نیاز دارد و خطر خطای انسانی را کاهش می دهد. یک خط مونتاژ با مدیریت و ساختار، مقادیر زیادی از همان محصول را با همان سطح کیفیت تولید می کند.

این روش همچنین اتلاف و زمان کار از دست رفته را به حداقل می رساند زیرا به طور مداوم در تنظیمات ثابت اجرا می شود. این به کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا به‌سرعت به افزایش تقاضای مشتریان در زمان‌هایی مانند فصل تعطیلات پاسخ دهد.این سبک تولید همچنین تضمین می‌کند که صرفه‌جویی در مقیاس وجود داشته باشد، در صورتی که استراتژی کسب‌وکار شما مستحکم باشد، سرمایه‌گذاری اولیه بزرگ احتمالاً در مدت کوتاهی نتیجه خواهد داد.

معایب تولید مداوم

سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی تولید مداوم  احتمالاً قابل توجه است، با ماشین آلات مورد نیاز برای انجام خط مونتاژ گران، و سطح بالایی از کار طراحی مورد نیاز .

پس از راه‌اندازی، روش تولید نیز «تنظیم» می‌شود و به راحتی قابل تغییر نیست. به این ترتیب، تولید مداوم  برای مشاغلی که اطمینان دارند محصولی که ایجاد می کنند برای مدت زمان قابل توجهی مورد تقاضا خواهد بود، بسیار مناسب تر است. اگر پیش‌بینی‌های تجاری نادرست باشد، خطر موجودی باقی‌مانده قابل توجهی وجود دارد که اگر تقاضای بازار تغییر کرده باشد، تخلیه آن دشوار است.

در بسیاری از موارد، این معایب به این معنی است که یک خط تولید مداوم  برای یک SME مناسب نیست.

نمونه های تولید مداوم : چه نوع شرکت هایی از تولید مداوم  استفاده می کنند؟

شرکت های معروف در سراسر جهان از تولید مداوم  استفاده می کنند، مانند:

    هاینز سال هاست که از تولید مداوم  برای تولید محصولات خود استفاده می کند. هاینز یک شرکت بزرگ آمریکایی که در سال 1869 تأسیس شد، همچنان یک تولیدکننده مهم جهانی چاشنی و سس است.

    کوکاکولا از تولید مداوم  برای خط تولید نوشیدنی های خود استفاده می کند. شرکت کوکاکولا در سال 1886 در آتلانتا تأسیس شد. اولین محصول آن نوشیدنی معروف کوکاکولا در جهان بود، اما از آن زمان به قهوه، چای، آب میوه و آب گسترش یافته است – با تقریباً 2 میلیارد نوشیدنی آن هر روز در سراسر جهان سرو می شود.

    بستنی بن و جری از روش های تولید مداوم  برای تولید بستنی خود استفاده می کند. این شرکت که در ورمونت تأسیس شده است، تورهایی را از اولین کارخانه خود که در سال 1985 ساخته شد و اکنون حدود 350000 پیمانه بستنی در روز تولید می کند، ارائه می دهد.

آیا SMEها می توانند از تولید مداوم  استفاده کنند؟

به طور کلی، SME ها از روش تولید مداوم  استفاده نمی کنندآنها طبق تعریف شرکتهای کوچکتری هستند و معمولاً اینها هنوز نیازی به تولید انبوه یا سرمایه ای برای سرمایه گذاری در تجهیزات لازم ندارند.

با این حال، مواردی وجود دارد که یک SME ممکن است از تولید مداوم  استفاده کند. به عنوان مثال، اگر کسب و کار با سرعت در حال رشد است و محصول ثابتی دارد که انتظار می رود برای چندین سال تقاضا داشته باشد، ممکن است ارزش روش تولید مداوم  تولید را در نظر بگیرید.

همچنین ممکن است بسته به نیاز و نوع محصول، روش تولید خود را ترکیب و تطبیق دهید – به عنوان مثال، خودروسازان مدرن از ترکیبی از تولید کار، دسته و مداوم  استفاده می کنند. برای مثال ممکن است شما یک جزء یا قطعه را با استفاده از تولید مداوم  تولید کنید، و محصول نهایی را با استفاده از تولید دسته ای یا شغلی تولید کنید – به شما انعطاف کلی بیشتری می دهد.

تفاوت بین تولید دسته ای و تولید مداوم  چیست؟

تولید دسته ای و تولید مداوم  از این جهت متفاوت است که اولی شامل هر “بچ” یا گروهی از اقلام است که مراحل و مراحل تولید را به طور همزمان طی می کنند، قبل از اینکه در یک لات کامل شوند. سپس ماشین آلات را می توان طوری تنظیم کرد که سبک متفاوتی از محصول در خط مونتاژ راه اندازی شود.

تولید مداوم ، در مقابل، یک روش تولید مداوم است، با ماشین آلاتی که به طور خاص برای ایجاد یک محصول در مقادیر زیاد طراحی شده است.

چرا تولید دسته ای به طور کلی برای شرکت های کوچک و متوسط ​​مناسب تر از تولید مداوم  است؟

SMEها اغلب تولید دسته ای را برای کسب و کارشان مناسب تر می دانند. این ممکن است به دلایل مختلفی از جمله توانایی سیستم های تولید دسته ای برای ایجاد چندین نوع مختلف از یک محصول – یا محصولات مشابه – بر روی یک ماشین آلات باشد.این روش همچنین به انعطاف پذیری بیشتری در مورد تغییرات در کالاهای تولید شده اجازه می دهد – که به معنای توانایی پاسخگویی به نیازهای مشتریان است.

این اغلب برای نانوایی که می خواهد انواع مختلف نان یا بیسکویت را در طول روز تولید کند، نوع درستی از تولید است. همچنین برای یک کسب و کار کوچک مد که طرح های مشابهی را در رنگ ها و پارچه های مختلف تولید می کند مناسب است.

تولید دسته ای معمولاً هزینه اولیه کمتری دارد، اما به نیروی کار درگیر بیشتری نیاز دارد تا «بچ ها» را هنگام عبور از خط تولید بررسی کنند و در صورت لزوم تغییراتی را انجام دهند.تولید دسته ای اغلب توسط شرکت های کوچک و متوسط ​​استفاده می شود زیرا انعطاف پذیری برای تولید انواع محصولات در مقادیر کمتر را می دهد.

تولید مداوم  یک تکه چیست؟

تولید مداوم ی یک تکه جایی است که یک آیتم به طور کامل در یک زمان قبل از شروع محصول بعدی تکمیل می شود – به این معنی که زمان انتظار کمتر بین مراحل، شانس کمتری برای گلوگاه ها در دنباله، و اینکه این فرآیند می تواند بر اساس تقاضا برای محصول هدایت شود. همچنین به این معنی است که عیوب و خطاها با انجام مراحل در مراحل شناسایی می شوند – و می توان برای رفع آنها تغییراتی در خط تولید ایجاد کرد.

این روش گاهی اوقات “تولید مداوم  تک تکه” یا “یکی بسازید، یکی را جابجا کنید” نیز نامیده می شود و توسط مشاغل ناب که به دنبال یک سیستم به موقع هستند استفاده می شود.

سیستم مداوم  یک تکه توسط تویوتا در دهه 1930 زمانی که در تلاش بود موتور یک رقیب را تکرار کند و با خط تولید خود مشکل داشت ایجاد شد. تصمیم گرفته شد که هر قطعه را به صورت جداگانه قبل از ارسال بیشتر در خط بررسی کنیم.

آیا تولید مداوم  یکپارچه برای SMEها مناسب است؟

تولید مداوم  یک تکه اغلب برای SMEها مناسب تر از تولید مداوم  یا انبوه است. این سیستم امکان تنوع بیشتر محصولات و مداخله بیشتر انسان را برای بررسی محصولات قبل از انتقال به خط تولید فراهم می کند. همچنین برای تعداد واحدهای کوچکتر مناسب تر است، به این معنی که می تواند به خوبی برای SME ها مناسب باشد.

چگونه SME ها روش تولید را انتخاب می کنند؟

روش‌های تولید مداوم ، شغل و دسته‌ای همگی می‌توانند توسط شرکت‌های کوچک و متوسط ​​مورد استفاده قرار گیرند، اما تصمیم‌گیری در مورد مؤثرترین روش برای شما به خطوط تولید و پایگاه مشتری کسب‌وکار شما بستگی دارد.

یک نانوایی ممکن است تولید دسته ای را به بهترین وجه برای نیازهایش مناسب بداند، در حالی که یک خیاط برتر ممکن است از تولید کارگاهی به عنوان یک روش استفاده کند. اما اگر تعداد زیادی اقلام یکسان تولید می کنید، تولید مداوم  می تواند برای شما مناسب باشد.برخی از عوامل کلیدی که باید در نظر بگیرید که چه نوع تولیدی را باید در نظر بگیرید عبارتند از:

    پایگاه مشتری

هنگام در نظر گرفتن اینکه کدام روش تولید ممکن است برای کسب و کار شما بهترین باشد، پایگاه مشتری خود را در نظر بگیرید. تحقیق خود را در مورد چگونگی تغییر یا تغییر خواسته های آنها در طول زمان انجام دهید. آیا تولید انبوه ویجت‌های کوچکی است که می‌دانید مشتریان در طول پنج سال آینده هزاران مورد از آنها را سفارش خواهند داد؟ یا ویجت های سفارشی یا نسخه محدود را نیز ارائه خواهید کرد؟

    خط تولید اصلی

عامل اصلی دیگری که باید در نظر بگیرید خط تولید مرکزی شما است. ضرب المثل قدیمی «به بافتنی خود بچسب» در اینجا مطرح می شود، زیرا در نظر می گیرید که عامل اصلی درآمد برای شرکت شما چیست و پتانسیل آینده آن چگونه به نظر می رسد. آیا نانوایی شما به تولید نان های بزرگ پایبند است؟ یا اینکه مشتریان شما به دلیل از بین رفتن کربوهیدرات ها به سراغ باگت های کوچکتر می روند؟ درک سودآوری کسب و کار شما و همچنین روندهای بازار، در تصمیم گیری در مورد فرآیندهای تولیدی نقش اساسی دارد.

    سرمایه موجود

فراتر از مشتری و محصولی که ساخته می شود، تصمیمات عملی نیز در مورد مسائل مالی شما اتخاذ خواهد شد. در حالی که ممکن است تصمیم بگیرید که تولید انبوه راه رو به جلو است، این به داشتن بودجه – یا جمع آوری سرمایه – برای راه اندازی این نوع سیستم بستگی دارد. و این فقط به ماشین آلات مورد نیاز برای تولید انبوه محدود نمی شود – شما باید نیازهای زمین و انبارداری و همچنین نرم افزار و نیازهای نیروی کار را در نظر بگیرید.

در این شرایط، ایده خوبی است که یک طرح تجاری تهیه کنید تا نشان دهید که چگونه تجارت رشد می کند و در نهایت منجر به مداوم  نقدی و سود بیشتر می شود. به این ترتیب، می‌توانید نشان دهید که سرمایه‌گذاری اولیه چقدر برای بانک یا سرمایه‌گذارانتان ارزش دارد.

    نیروی کار

نیروی کار موجود شما نیز ممکن است یک عامل محدود کننده باشد، زیرا برای هر نوع تولید به مهارت های خاصی نیاز دارید. اگر به خط تولیدی فکر می‌کنید که به مهارت‌های خاصی نیاز دارد، عاقلانه است که قبل از ادامه برنامه‌ریزی، بررسی کنید که برای آموزش کارکنان فعلی خود – و/یا استخدام کارکنان جدید – چه چیزی لازم است.

    اشتهای ریسک

در نهایت، ارزیابی اشتهای کسب و کار شما برای ریسک بسیار مهم خواهد بود. این ارزیابی نیاز به فراتر از رهبری کسب و کار دارد. اگر چشم انداز بلندپروازانه باشد، سرمایه گذاران و سرمایه گذاران نیز باید همراه باشند.

با این حال، شاید این جایی است که یک SME می تواند شروع کند – با تجزیه و تحلیل مسیر آینده بالقوه خود، ایجاد یک مورد تجاری محکم در مورد اینکه چگونه می تواند این پتانسیل را به حداکثر برساند، و راه هایی برای سرمایه گذاری در آینده خود پیدا کند.

https://www.unleashedsoftware.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *