نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 10:23 ق.ظ

ارزش سرمایه گذاری اپل وارن بافت در کمتر از یک روز 9.8 میلیارد دلار افزایش یافت

28 ژانویه 2022 – کیف لسوینگ – وارن بافت، رئیس و مدیرعامل برکشایر هاتاوی

ارزش دارایی های برکشایر هاتاوی در اپل 9.8 میلیارد دلار افزایش یافت زیرا سهام اپل بر اساس گزارش درآمد قوی نزدیک به 7 درصد افزایش یافت.

اپل درآمد سه ماهه دسامبر را گزارش داد و نزدیک به 124 میلیارد دلار فروش و رشد فروش قوی در هر خط تولید به جز آی پد را ثبت کرد. به نظر می‌رسید سرمایه‌گذاران به اظهارات تیم کوک مدیر عامل شرکت مبنی بر بهبود مشکلات زنجیره تامین علاقه‌مند بودند.

برکشایر هاتاوی در سال 2016 شروع به انباشت سهام اپل کرد و بر اساس داده های FactSet اکنون 887136000 سهام سازنده آیفون یا بیش از 5 درصد از سهام باقیمانده اپل را در اختیار دارد.

بافت یکی از بزرگترین حامیان اپل از سال 2016 بوده است، اگرچه او در ابتدا سرمایه گذاری های فناوری پیشرفته را برای برکشایر هاتاوی بسیار خطرناک می دانست، قبل از اینکه او سهام اپل را بخرد. اپل اکنون بیش از 40 درصد از سبد سهام برکشایر هاتاوی را تشکیل می دهد.اپل به طور منظم سود سهام صادر می کند، که بافت گفته است که تحت فلسفه سرمایه گذاری او جذاب است.

در سال 2020 به CNBC گفت : من به اپل به عنوان سهام فکر نمی کنم. بافت ، من آن را به عنوان سومین تجارت خود می‌دانم و آن را «احتمالاً بهترین تجارتی که در جهان می‌شناسم» نامید.

بافت همچنین این استدلال را مطرح کرده است که اکوسیستم آیفون اپل «چسبنده» است و مشتریان را تشویق می‌کند که مرتباً آن را ارتقا دهند و آن را به سرمایه‌گذاری امن‌تری تبدیل کرده و بیشتر شبیه یک شرکت کالای مصرف‌کننده باشد تا یک شرکت فناوری.

کوک هم از سرمایه گذاری برکشایر در اپل تمجید کرده است. کوک در سال 2019 به CNBC گفت : ما شرکت را برای درازمدت اداره می کنیم. و بنابراین این واقعیت که ما سرمایه‌گذار بلندمدت نهایی را در سهام داریم باور نکردنی است.

با این حال، تحسین متقابل بین این دو غول تجاری فراتر از سرمایه گذاری است. در سال 2019، اپل به طور خلاصه یک بازی بر اساس دوران کودکی بافت منتشر کرد که در جلسه سهامداران برکشایر هاتاوی ارائه شد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *