نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:47 ق.ظ

ناسا هواپیماها را مستقیماً به داخل طوفان های برفی می فرستد تا از آب و هوا گزارش دهند

لوکیا پاپادوپولوس – 29 ژانویه 2022 – یک هواپیما ناسا

ناسا به خلاقیت با هواپیماهای خود و تولید مدل های بدون پنجره معروف است. اما شاید چشمگیرترین هواپیماهای آن هواپیماهایی باشند که می توانند در طوفان های برفی پرواز کنند.

به گفته ناسا، این نوع هواپیماها برای گزارش آب و هوا مورد استفاده قرار می گیرند و بخشی از مأموریت آژانس فضایی بررسی میکروفیزیک و بارش برای طوفان های تهدید کننده سواحل اقیانوس اطلس (IMPACTS) مستقر در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین بلت، مریلند هستند.

شاید از خود بپرسید: چرا به جای به خطر انداختن خلبانان از ماهواره ها استفاده نکنیم؟ ناسا و شرکای آن در واقع چندین ماهواره در مدار دارند که قادر به اندازه‌گیری بارش از فضا هستند. گری هیمزفیلد، یکی از معاونت تحقیق در مورد IMPACTS در گدارد، گفت: «اما ماهواره‌ها نمی‌توانند چیزهای زیادی در مورد ذرات – دانه‌های برف واقعی – و محل تشکیل آنها در ابرها به ما بگویند.

بنابراین، IMPACT در عوض از دو هواپیمای مجهز به ابزار علمی استفاده می کند. اولین مورد، ER-2 مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا است. این هواپیما با ابزارهایی مشابه ابزارهای موجود در ماهواره ها، اما با وضوح فضایی بالاتر، قابلیت های اندازه گیری اضافی و نمونه برداری های مکرر مجهز شده است. این به معنای دریافت نمای بالا به پایین از طوفان ها از بالای ابرها است.

هواپیمای دوم P-3 Orion است و دارای کاوشگرهایی است که از بال های آن آویزان شده اند. این کاوشگرها اندازه، شکل و توزیع ذرات بارش را اندازه گیری می کنند و به دانشمندان اجازه می دهند اندازه و شکل ذرات برف را در سراسر ابرها و همچنین دما، بخار آب و سایر شرایطی که در آن تشکیل می شوند، ارزیابی کنند.

جان یورکز، یکی از معاونین محققین برای IMPACTS گفت: «پروژه‌ای مانند IMPACTS می‌تواند واقعاً آن اندازه‌گیری‌های فضاپیما را با اندازه‌گیری‌های هواپیما با وضوح بالاتر، دقت بالاتر، نمونه‌برداری از یک رویداد بیشتر و پارامترهای اضافی مانند اندازه‌گیری‌های داپلر را تکمیل کند.» .

ناسا سرمایه گذاری زیادی روی هواپیماهای زیست محیطی خود انجام می دهد اما نتایج آن غیرقابل انکار است. طوفان های برف پدیده های آب و هوایی پیچیده ای هستند. آنها به تحقیقات عمیق و بسیاری از ابزارهای علمی نیاز دارند تا به درستی آنها را درک کنند و یاد بگیرند که چگونه ورود آنها را پیش بینی کنند و برای ویرانی و ویرانگری که اغلب ایجاد می کنند برنامه ریزی کنند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *