نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 7:52 ق.ظ

برگشت زدن کالا در آمازون و مسایل زیست محیطی

28 ژانویه ۲۰۲۲ – کیتی اسکلوف

برگشت زدن یک سفارش آنلاین هرگز آسان نبوده است. این امراغلب برای مشتری رایگان است، حتی برخی از خرده فروشان به مشتریان اجازه می دهند کالا را نگه دارند و در عین حال بازپرداخت کامل را ارائه می دهند.

برگشت زدن های خرید از آمازون را می‌توان در Kohl’s، UPS یا Whole Foods بدون جعبه کردن آن یا حتی چاپ یک برچسب تحویل داد.

اما جنبه تاریک تری نیز برای رکورد تعداد بازگشتی که پس از تعطیلات به انبارها سرازیر می شود، وجود دارد.

توبین مور، مدیر عامل شرکت ارائه دهنده راه حل های برگشتی Optoro گفت: «از همه این بازگشت ها، اکنون نزدیک به 6 میلیارد پوند دفن زباله در سال تولید می شود و 16 میلیون تن دی اکسید کربن نیز منتشر می شود. این معادل زباله تولید شده توسط 3.3 میلیون آمریکایی در یک سال است.

مور می گوید خریدهای آنلاین حداقل سه برابر بیشتر از اقلام خریداری شده در یک فروشگاه امکان بازگشت دارند. بر اساس برآوردهای جدید فدراسیون ملی خرده‌فروشی، در سال 2021، رکورد 761 میلیارد دلار کالا بازگردانده شد.

این گزارش می گوید 10.3 درصد از این بازگشت ها تقلبی بوده است. در همین حال، فروشندگان شخص ثالث آمازون به CNBC گفتند که در نهایت حدود یک سوم اقلام برگشتی را دور می اندازند.

میکا کلاوزن، که لوازم مهمانی و کالاهای خانگی را در آمازون تحت یک فروشگاه شخص ثالث به نام Iconikal می فروشد، گفت: “کسی باید برای آن هزینه کند . این به آمازون یا فروشنده شخص ثالث بازگشته است. بنابراین از قیمت نهایی آنها خارج می شود و به ناچار قیمت ها را بالاتر می برد.

UPS پیش‌بینی می‌کند که فصل تعطیلات 2021 شاهد افزایش 10 درصدی بازدهی در مقایسه با دوره قبل از آن خواهد بود، که منجر به ضایعات – و هزینه – بیشتر برای همه خرده‌فروشان آنلاین می‌شود.

در راس این گروه، آمازون انتقادهای فزاینده ای را در مورد تخریب میلیون ها کالا دریافت کرده است. اکنون این غول تجارت الکترونیک می گوید که “در راستای هدفی برای دور انداختن محصول صفر کار می کند.” سال گذشته، برنامه‌های جدیدی را راه‌اندازی کرد تا به فروشندگانی مانند Clausen گزینه‌های جدیدی برای فروش مجدد بازده یا ارسال آنها برای حراج در بازار ارایه بدهد.

مردیث دیگز، مدیر بازاریابی مصرف کننده خدمات نقدینگی، یکی از راه هایی را توضیح می دهد که تجارت الکترونیک عادات خرید را عادی کرده است که منجر به بازده بیشتر می شود.

دیگز گفت :بسته لباس چیزی است که مردم یک چیز را در سه اندازه مختلف سفارش می‌دهند تا ببینند کدام یک مناسب است و سپس دو تای دیگر را برمی‌گردانند، بدون اینکه متوجه شوند که آن دو مورد دیگر در بیشتر مواقع به قفسه‌های آن خرده‌فروش برنمی‌گردند.»

راوناک نیرمال که قبلاً در آمازون کار می‌کرد و اکنون یک گردآورنده آمازون به نام Acquco را با بیش از 40 برند شخص ثالث اداره می‌کند، اضافه کرد: دسته‌هایی مانند پوشاک نرخ بازدهی واقعاً بالایی را در 10 درصد مشاهده می‌کنند. نرخ بازگشت او نزدیک به 3٪ است.اگر محصول جدیدی باشد، آمازون اجازه می‌دهد آن محصول در فهرست به‌عنوان جدید فروخته شود، اما واقعاً باید در شرایط بکر باشد تا این اتفاق بیفتد و این نادرتر از چیزی است که شما انتظار دارید، حتی اگر مشتری این کار را نکرده باشد.

وقتی کالایی را نمی‌توان به‌عنوان جدید فروخت، آمازون تا چهار گزینه به فروشنده می‌دهد تا با بازگرداندن چه کاری انجام دهد: هر کدام با هزینه: بازگشت به فروشنده، دفع، حذف، یا (فعلا فقط با دعوت) انجام توسط آمازون ، درجه بندی و فروش مجدد.

با گزینه بازگشت به فروشنده، بازگشت از انبار آمازون برای چندین مسیر دیگر در کامیون، هواپیما یا کشتی باری خارج می شود. برای پردازش بیشتر به سمت فروشنده برمی‌گردد، سپس می‌تواند برای مرتب‌سازی و بسته‌بندی مجدد به انبار دیگری از آمازون برود، سپس برای مشتری جدید که همیشه می‌تواند دوباره کالا را برگرداند.

نیرمال گفت : شما اساساً مجبور هستید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید آن موجودی را به انبار خود بازگردانید – که یک فرآیند گران است – خودتان آن را دوباره بسته‌بندی کنید، و سپس آن را به انباری برای فروش برگردانید، که منطقی نیست، من می‌گویم 80 % تا 90 درصد مواقع یا می توانید آن را دور بریزید.

دفع یک سرنوشت بسیار رایج برای بازگشت از بسیاری از بزرگترین خرده فروشان آنلاین است. آمازون در بیانیه ای به CNBC گفت: «هیچ اقلامی به محل دفن زباله فرستاده نمی شود. ما در حال تلاش برای رسیدن به هدف صفر دفع محصول هستیم و اولویت ما فروش مجدد، اهدا به سازمان های خیریه یا بازیافت محصولات فروخته نشده است. به عنوان آخرین راه حل، ما اقلام را به بازیابی انرژی می فرستیم، اما سخت تلاش می کنیم تا تعداد دفعات این اتفاق را به صفر برسانیم.

“بازیابی انرژی” اغلب به معنای سوختن آن است. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، تبدیل مواد زائد غیرقابل بازیافت به گرما، الکتریسیته یا سوخت قابل استفاده از طریق فرآیندهای مختلف، از جمله احتراق، گازسازی، پیرولیزاسیون، هضم بی هوازی و بازیابی گاز محل دفن زباله است.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *