نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:01 ق.ظ

برای شکستن کد بیت کوین کامپیوترهای کوانتومی با یک میلیون برابر قدرت مورد نیاز هستند

کریس یانگ -27 ژانویه 2022 – CPU کامپیوتر کوانتومی XH4D/iStock

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آیا رایانه‌های کوانتومی می‌توانند رمزنگاری بلاک‌چین پیچیده‌ای را که بیت‌کوین را ممکن می‌سازد، شکست دهند یا خیر، و پاسخ آن… پیچیده است.طبق گزارش NewScientist، رایانه‌های کوانتومی از نظر تئوری می‌توانند بیت کوین را بشکنند، اما احتمالاً در آینده نزدیک نه، زیرا باید یک میلیون برابر بزرگ‌تر از امروز باشند.بنابراین، در عمل، این ارز دیجیتال احتمالاً برای یک دهه در معرض خطر هکرهای رایانه کوانتومی قرار نخواهد گرفت.

شبکه بیت کوین از یک سری محاسبات پیچیده در بلاک چین برای انجام تراکنش ها استفاده می کند. قدرت پردازش بسیار زیاد مورد نیاز برای انجام این محاسبات چیزی است که کیف پول‌های رمزنگاری را ایمن نگه می‌دارد، اما دلیل نگرانی‌های اقلیمی در مورد ارزهای دیجیتال نیز همین است. به عنوان مثال، در فوریه سال گذشته، تجزیه و تحلیل دانشگاه کمبریج نشان داد که به اصطلاح ماینرهای بیت کوین در سراسر جهان انرژی بیشتری نسبت به کل کشورها از جمله آرژانتین و هلند مصرف می کنند.

در حالی که این فرآیند پر انرژی عملاً شکستن کد مورد استفاده توسط شبکه بیت کوین را برای رایانه های معمولی غیرممکن می کند، انتظار می رود رایانه های کوانتومی نسبت به رایانه های کلاسیک امروزی قدرتمندتر باشند. علاوه بر این، چندین شرکت از جمله گوگل و آی‌بی‌ام قبلاً ادعا می‌کنند که به برتری کوانتومی دست یافته‌اند، اصطلاحی که به دستیابی موفقیت‌آمیز به محاسبه‌ای اشاره دارد که برای دستیابی به یک کامپیوتر کلاسیک هزاران سال طول می‌کشد.

این پیشرفت‌های اخیر در محاسبات کوانتومی دلیلی است که تیمی از دانشگاه ساسکس به سرپرستی دکتر مارک وبر شروع به بررسی الزامات مورد نیاز یکی از ماشین‌ها برای شکستن شبکه بیت‌کوین کردند.

وبر به NewScientist گفت: «تراکنش‌های [بیت‌کوین] اعلام می‌شوند و یک کلید مرتبط با آن تراکنش وجود دارد. “و یک پنجره زمانی محدود وجود دارد که آن کلید آسیب پذیر است و متغیر است، اما معمولاً حدود 10 دقیقه تا یک ساعت، شاید در روز است.”

وبر و تیمش محاسبه کردند که شکستن کد بیت کوین در این پنجره 10 دقیقه ای به یک کامپیوتر کوانتومی با 1.9 میلیارد کیوبیت نیاز دارد. شکستن آن در یک ساعت به 317 میلیون کیوبیت نیاز دارد، در حالی که برای شکستن آن در یک روز به 13 میلیون کیوبیت نیاز است.

وبر در مقاله ای که در مجله AVS Quantum Science منتشر شده است، می نویسد: «این نیاز فیزیکی بزرگ کیوبیت نشان می دهد که شبکه بیت کوین برای سال ها (به طور بالقوه بیش از یک دهه) از حملات محاسباتی کوانتومی ایمن خواهد بود. در حالی که این امر برای دارندگان بیت کوین اطمینان بخش است، اما این احتمال را نیز برجسته می کند که ثروت های عظیم بیت کوین در آینده ای نه چندان دور آسیب پذیر شوند.

کامپیوتر کوانتومی ابررسانا IBM تنها 127 کیوبیت دارد، به این معنی که برای هک بیت کوین باید یک میلیون برابر بزرگتر باشد. با این حال، این شرکت قصد دارد تا سال 2024 یک تراشه محاسباتی کوانتومی 1000 کیوبیتی به نام Condor بسازد. پیش بینی سرعت نوآوری در محاسبات کوانتومی دشوار است، اما می توانید روی بیت کوین شرط بندی کنید که هکرها آخرین پیشرفت ها را زیر نظر داشته باشند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *