نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 9:00 ب.ظ

اندونزی پایتخت خود جاکارتا را به دلیل مشکلات زیست محیطی غیر قابل حل تغییر می دهد

لوکیا پاپادوپولوس – 29 ژانویه 2022 -منطقه سیل زده جاکارتا AsianDream/iStock

به زودی فقط زیردریایی نیروی دریایی اندونزی ناپدید نخواهد شد. پایتخت آن جاکارتا نیز به سرعت در حال غرق شدن است.به گزارش آسوشیتدپرس، اندونزی به دنبال جایگزینی پایتخت خود است زیرا بسیار آلوده، شلوغ، مستعد زلزله است و به سرعت در حال غرق شدن است. این کشور اکنون قصد دارد پایتختی پایدارتر، تمیزتر و انعطاف پذیرتر بسازد.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس جمهور جوکو ویدودو پیش از تصویب این طرح در هفته گذشته توسط پارلمان گفت: «ساخت پایتخت جدید صرفاً یک حرکت فیزیکی ادارات دولتی نیست. هدف اصلی ساختن یک شهر جدید هوشمند است، شهری جدید که در سطح جهانی رقابتی باشد، برای ایجاد یک لوکوموتیو جدید برای تحول … به سمت اندونزی مبتنی بر نوآوری و فناوری مبتنی بر اقتصاد سبز.”

مفهوم این شهر جدید کاملاً جدید نیست. این موضوع اولین بار در سال 2019 معرفی شد. توسعه جاه طلبانه شاهد ظهور شهری به نام Nusantara یک اصطلاح جاوه ای قدیمی به معنای “مجمع الجزایر” بود.

نوسانتارا در 2000 کیلومتری (1242 مایل) شمال شرقی جاکارتا در استان کالیمانتان شرقی بورنئو قرار دارد. برای پرجمعیت شدن شهر و اطمینان از اجرای مناسب آن، 1.5 میلیون کارمند دولتی باید از جاکارتا نقل مکان کنند.

با این حال، همه با برنامه های جدید ویدودو موافق نیستند. گروه‌های محیط‌زیست نگران هستند که شهر جدید ممکن است اورانگوتان‌ها، پلنگ‌ها و دیگر حیات‌وحشی را که قبلاً در آنجا زندگی می‌کنند، آزار دهد. همچنین این واقعیت وجود دارد که توسعه جدید 34 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، قیمتی که در طول یک بیماری همه گیر پرهزینه بسیار بالاست.

دوی ساوونگ، یکی از مقامات گروه زیست محیطی WALHI به آسوشیتدپرس گفت: “تهدیداتی برای سیستم های آبی و خطرات تغییرات آب و هوایی، تهدیدات گیاهان و جانوران، و تهدیدهای آلودگی و آسیب های زیست محیطی وجود دارد.”

جاکارتا، با حدود 10 میلیون نفر، اغلب به عنوان سریع ترین شهر در حال غرق شدن جهان توصیف شده است. برنامه های ویدودو برای جلوگیری از مشکلات روزافزون شهر ممکن است در نگاه اول ایده خوبی به نظر برسد، اما آنها به سادگی می توانند مسائل جاکارتا را به یک مکان کاملا جدید منتقل کنند.

همچنین این سوال وجود دارد که برای ساکنان جاکارتا که نمی توانند به شهر جدید نقل مکان کنند، چه اتفاقی می افتد. آیا آنها به تنهایی و بدون هیچ کمک یا مداخله ای از سوی دولت، با مشکلات عدیده جاکارتا مقابله خواهند کرد؟ به نظر می رسد قبل از اینکه برنامه های ویدودو با قطعیت پیش بروند، باید مطالعات بیشتری انجام شود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *