نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:27 ب.ظ

سرعت اولین نسخه آزمایشی Wi-Fi 7 در جهان 2.4 برابر سریعتر از Wi-Fi 6 بود

کریس یانگ -21 ژانویه 2022

طبق گزارشی از DigitalTrends، شرکت نیمه هادی مدیاتک مستقر در تایوان، اولین نمایش زنده فناوری Wi-Fi 7 را با موفقیت انجام داد. این شرکت همچنین اعلام کرد که انتظار دارد محصولات Wi-Fi 7 در سال آینده و با پیش بینی راه اندازی نسل بعدی Wi-Fi در حدود سال 2024 در دسترس قرار گیرند.

در یک بیانیه مطبوعاتی، این شرکت گفت که “سرعت فوق العاده سریع و انتقال تاخیر کم” فناوری Wi-Fi 7 Filogic خود را به “مشتریان کلیدی و همکاران صنعت” نشان داده است. Wi-Fi 7، همانطور که در نسخه ی نمایشی مدیاتک نشان داده شده است، حتی با استفاده از همان تعداد آنتن، سرعتی 2.4 برابر بیشتر از Wi-Fi 6 ارائه می دهد.

طبق گفته Wi-Fi Alliance، این بدان معناست که Wi-Fi 7 می تواند سرعتی بیش از 30 گیگابیت در ثانیه (Gbps) و نزدیک به 40Gbps را ارائه دهد. همانطور که ArsTechnica اشاره می کند، Wi-Fi 6 هنوز نسبتا جدید به سرعت 9.6Gbps می رسد.

پیشرفت‌های Wi-Fi 7 در عرض کانال، QAM و ویژگی‌های جدید مانند عملیات چند پیوندی (MLO) Wi-Fi 7 را برای دستگاه‌هایی از جمله گوشی‌های هوشمند پرچمدار، رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های مصرف‌کننده و صنایع عمودی مانند خرده‌فروشی و صنعتی بسیار جذاب می‌کند. ماریو مورالس، نایب رئیس گروه، نیمه هادی ها در IDC، گفت: همانطور که ارائه دهندگان خدمات شروع به استقرار طیف گسترده تری از نقاط مهم در این بخش های بازار می کنند.

در حالی که نسل بعدی Wi-Fi از برنامه های کاربردی مانند بازی های ابری و پخش ویدیوی 8K پشتیبانی می کند، با تمام طیف های موجود از جمله 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز سازگار خواهد بود. مدیاتک همچنین گفت که فناوری جدید عملیات چند پیوندی (MLO) آن که چندین کانال را در باندهای فرکانسی مختلف ترکیب می‌کند، امکان پخش با کیفیت 8K و بازی‌های ابری را فراهم می‌کند. این شرکت گفت که Wi-Fi 7 نیاز به کابل‌های اترنت را برای کاربرانی که به دنبال اتصال پایدارتر هستند، از بین می‌برد.

آلن هسو، معاون شرکت و مدیر کل مدیاتک می گوید: «راه اندازی Wi-Fi 7 اولین باری است که Wi-Fi می تواند یک جایگزین واقعی سیم/اترنت برای برنامه های کاربردی با پهنای باند فوق العاده بالا باشد. فناوری Wi-Fi 7 مدیاتک ستون فقرات شبکه‌های خانگی، اداری و صنعتی خواهد بود و اتصال یکپارچه را برای همه چیز از برنامه‌های AR/VR چندنفره گرفته تا بازی‌های ابری و تماس‌های 4K تا استریم 8K و فراتر از آن فراهم می‌کند.»

اگرچه مدیاتک اشاره کرده است که محصولات Wi-Fi 7 را تا سال 2023 عرضه خواهد کرد، نسل بعدی Wi-Fi احتمالاً تا سال 2024 توسط مؤسسه مهندسین برق و الکترونیک IEEE تأیید نخواهد شد. Wi-Fi 7، همچنین به عنوان شناخته شده استاندارد IEEE 802.11be هنوز در مرحله مشخصات پیش نویس است، به این معنی که ما همچنان باید صبورانه منتظر آن سرعت های اتصال بهبود یافته باشیم.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *