نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:49 ق.ظ

بزرگترین نمایشگاه فناوری کالای مصرف کننده در CES 2022

گرانت کورین  – 30 دسامبر 2021

نمایشگاه CES 2022 یکی از مورد انتظارترین رویدادها برای علاقه مندان به فناوری خواهد بود.

با توجه به اینکه نوع Omicron تعداد مبتلایان به کووید-19 را بیش از هرزمان دیگری از همه‌گیری می‌کند، دنیای فناوری منتظر است ببیند آیا نمایشگاه CES 2022 واقعاً هفته آینده در لاس‌وگاس برگزار می‌شود یا خیر. در حالی که تعدادی از غرفه داران بزرگ – از جمله گوگل، اینتل، جنرال موتورز، مرسدس بنز، مایکروسافت، سازنده تراشه AMD، و سازنده رایانه های شخصی MSI – اعلام کرده اند که کارمندان خود را به طور حضوری به بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان، رویداد، اعزام نخواهند کرد. سازمان دهندگان اصرار دارند که نمایشگاه CES 2022 طبق برنامه برگزار شود.

چه حضوری و چه آنلاین، CES امسال برای اولین بار نگاهی به برخی از مهم‌ترین روندها و محصولاتی که شرکت‌های فناوری بزرگ و کوچک در سال آینده خواهند داشت، ارائه خواهد داد. در اینجا سه ​​منطقه بزرگ برای تماشای CES در ژانویه – و (احتمالا) در زندگی واقعی نیز وجود دارد.

حمل و نقل و تحرک

مهندسان 19 دانشگاه تمام هفته را در چالش خودگردان ایندی که برگزارکنندگان آن را اولین مسابقه سرعت بالا با خودروهای خودران می نامند، صرف مبارزه با آن خواهند کرد. بر اساس گزارشی در Robotics and Automation News، این عینک برای تشویق پیشرفت هایی طراحی شده است که “سرعت تجاری سازی وسایل نقلیه کاملاً خودمختار… و سیستم های کمک راننده” را افزایش می دهد.

در حالی که هیجان زیادی در اطراف چندین شرکت وجود دارد که وسایل نقلیه خودران و فناوری هایی برای پشتیبانی از آنها تولید می کنند، به نظر می رسد سال 2022 همه چیز در مورد وسایل نقلیه الکتریکی باشد. مری بارا، رئیس و مدیرعامل جنرال موتورز، قرار است نمایشگاه را با یک سخنرانی کلیدی آغاز کند که در آن خط جدید خودروهای الکتریکی این شرکت را معرفی خواهد کرد، و به نظر می رسد تویوتا آماده است تا جزئیات بیشتری را در مورد تعهد بلندپروازانه خود برای معرفی 30 مدل جدید EV اعلام کند.

اما ممکن است این BMW باشد که با دو اعلامیه بزرگ، نمایش را می برد. این خودروساز آلمانی قرار است شاسی بلند تمام الکتریکی جدید خود iX M60 را معرفی کند. نشریه صنعتی BMWBlog گزارش می دهد که این وسیله نقلیه 611 اسب بخار قدرت دارد و به رانندگان امکان مسافت 350 مایل را می دهد. این امر آن را به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های الکتریکی در بازار تبدیل می‌کند. اگر پول نقد زیادی برای رها کردن دارید. و برای افراد بلاتکلیف، BMW از خودرویی رونمایی خواهد کرد که تغییر رنگ می دهد. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که نمایشگاه خود شامل “اولین نمایش فناوری است که رنگ بیرونی خودرو را با لمس یک دکمه تغییر می دهد.” هنوز مشخص نیست که فناوری جدید دقیقاً چیست یا چگونه نمایش داده می شود، بنابراین بلافاصله پس از شروع نمایش، برای به روز رسانی ها دوباره بررسی کنید.

این فقط خود خودروها نیستند که در طبقه CES رونمایی خواهند شد. بسیاری از شرکت‌ها زیرساخت‌ها و فناوری‌های پشتیبانی را به نمایش خواهند گذاشت که برای انتقال به کشوری که دارای وسایل نقلیه الکتریکی بسیار بیشتری است، ضروری است. شرکت ایستگاه شارژ EV Blink از هفت محصول جدید رونمایی خواهد کرد و شرکتی به نام Integrated Roadways درباره “Smart Pavement” خود صحبت خواهد کرد که می تواند خودروهای برقی را هنگام رانندگی شارژ کند و اتصال بی سیم را به وسایل نقلیه در جاده ارائه دهد. این شرکت قبلاً برخی از جاده های خود را در دنور نصب کرده است.

در نهایت، هیوندای چیزی را که امیدوار است یک دسته کاملاً جدید از محصولات متحرک باشد رونمایی خواهد کرد. این شرکت ربات چهار چرخ جدید خود – MobED – را به عنوان یک “پلتفرم” مدولار بازاریابی می کند تا به کاربران کمک کند، خوب، هر آنچه که برای جابجایی نیاز دارند. یک ویدیوی تبلیغاتی از این شرکت نشان می‌دهد که MobED بسته‌ها را تحویل می‌دهد، کالسکه کودک را حمل می‌کند، صفحه‌ای را طوری قرار می‌دهد که فردی که روی یک دستگاه پارویی ورزش می‌کند بتواند آن را ببیند، و یک هرم ناپایدار از لیوان‌های شامپاین را حمل می‌کند (سیستم تعلیق آن ظاهراً بسیار خوب است).

با اشاره به اهمیت حمل و نقل در این رویداد، وزیر حمل و نقل ایالات متحده، پیت بوتیگیگ، قرار است بعد از ظهر پنجشنبه برای شرکت کنندگان سخنرانی کند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در نمایشگاه CES امسال تأثیر زیادی خواهد گذاشت، زیرا فروشندگان تقریباً در هر دسته بندی محصولاتی را به نمایش می گذارند که مدعی استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی برای حل طیف گسترده ای از مشکلات هستند. برخی از غرفه داران از هوش مصنوعی برای کمک به حرفه ای ها برای انجام کارشان به طور موثرتر استفاده می کنند. به عنوان مثال، Advanced Symbolics می‌گوید محصول مبتنی بر هوش مصنوعی، Ask Polly، پیش‌بینی اینکه مصرف‌کنندگان در آینده چه چیزی را می‌خواهند بخرند، برای شرکت‌ها بسیار آسان می‌کند. این شرکت در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه به برخی از شرکت‌کنندگان پیشنهاد می‌کند که نگاهی اجمالی به نسخه بتا داشته باشند.

با این حال، بیشتر محصولات مجهز به هوش مصنوعی برای مصرف کنندگان، از جمله کسانی که می خواهند از آخرین فناوری برای حفظ سلامت خود استفاده کنند، در نظر گرفته شده است.

چندین شرکت در فضای فناوری پزشکی محصولاتی را معرفی خواهند کرد که انواع حسگرها را با برنامه های هوش مصنوعی ترکیب می کنند تا مشکلات پزشکی را تشخیص دهند. به عنوان مثال، شرکت کره ای iMediSynch از آنچه که ادعا می کند اولین EEG بی سیم است رونمایی خواهد کرد. مدیرعامل این شرکت می‌گوید که دستگاه آن تنها به ده دقیقه زمان نیاز دارد تا «وضعیت مغز [کاربر] را ارزیابی کند و ناکارآمدی‌ها را [شناسایی]»، که می‌تواند به کاربران کمک کند مشکلات را در مراحل اولیه تشخیص دهند. در یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از شروع رسمی نمایشگاه، شرکتی به نام OMRON داده‌هایی را که ادعا می‌کند به عنوان مدرکی نشان می‌دهد که سیستم نظارت از راه دور بیمار و دستگاه‌های مرتبط آن «گام‌های قابل اندازه‌گیری [به سوی] از بین بردن حمله قلبی و سکته مغزی را برمی‌دارند» را نشان می‌دهد.

فناوری سلامتی مجهز به هوش مصنوعی فقط برای انسان ها نیست. شرکت‌های متعددی ابزارهایی را به نمایش می‌گذارند که قول می‌دهند به صاحبان حیوانات خانگی در صورت بروز مشکل در سگ یا گربه‌شان هشدار دهند. به عنوان مثال، شرکت فناوری حیوانات خانگی PurrSong احتمالاً یک سرویس مراقبت بهداشتی مجهز به هوش مصنوعی را معرفی می کند که از اطلاعات سایر محصولات خود – یک جعبه زباله روباتیک، یک توزیع کننده آب خودکار و یک ردیاب تناسب اندام گربه – برای تشخیص ناهنجاری های سلامتی در گربه ها استفاده می کند. یک شرکت جداگانه ادعاهای مشابهی در مورد قلاده بیومتریک و مجهز به شبکه عصبی جدید خود دارد، این قلاده برای سگ ها. شرکت فناوری حیوانات خانگی TTcare از اپلیکیشنی رونمایی خواهد کرد که ادعا می‌کند می‌تواند مشکلات سلامت دامپزشکی را بر اساس عکس‌های چشم حیوان یا سایر اعضای بدن تشخیص دهد.

تلویزیون ها

البته، بدون تلویزیون های جدید CES نخواهد بود. و کامپیوترها و شاید حتی برخی از تلفن ها (اگرچه بیشتر آن اعلامیه های بزرگ احتمالاً در کنفرانس جهانی موبایل در ماه فوریه ارائه خواهند شد). یکی از دلایلی که تلویزیون‌ها بخش مهمی از CES هستند این است که مشخصات فنی تنها بخش کوچکی از داستان را در تعیین میزان تأثیرگذاری یک پیشرفت خاص یا فناوری جدید بیان می‌کند. یکی از مزایای نمایشگاه حضوری این است که تمام مدل های جدید برای مقایسه مستقیم در دسترس هستند.

ال‌جی – یکی از بزرگترین غرفه‌داران نمایشگاه CES – خط جدید تلویزیون‌های OLED خود را به وگاس می‌آورد. مانند تمام صفحه نمایش های OLED، این صفحه نمایش ها از یک لایه نازک از مواد آلی برای تولید نور و رنگ از یک دیود استفاده می کنند. این شرکت می گوید نسل جدید صفحه نمایش هایی را ارائه می دهد که 30 درصد روشن تر و حتی واضح تر از قبل هستند. راز چیست؟ دوتریوم، ایزوتوپ هیدروژن که شامل یک نوترون و یک پروتون است. تلویزیون‌های جدید همچنین دارای یک الگوریتم کاملاً جدید هستند که ظاهراً پیش‌بینی می‌کند که هر دیود چه چیزی را قبل از دریافت سیگنال، بر اساس عادات تماشای شخصی افراد، نمایش می‌دهد.

همچنین انتظار می رود سامسونگ از نسل جدید تلویزیون های خود رونمایی کند. مدل‌های آن‌ها احتمالاً OLED‌ها را با فناوری نقاط کوانتومی ترکیب می‌کنند که این شرکت مدت‌هاست در حال توسعه آن بوده است. انتظار می‌رود سایر تولیدکنندگان تلویزیون از جمله سونی و TCL نیز محصولات جدیدی را معرفی کنند، اما به سختی می‌توان جزئیات آن مدل‌ها را به دست آورد.

چه حضوری و چه کاملاً آنلاین، CES 2022 بزرگ خواهد بود. بیش از 2000 شرکت وجود دارد که محصولات خود را در سه سایت جداگانه به نمایش می گذارند، از جمله منطقه ای که کاملاً به فناوری فضایی اختصاص داده شده است! بسیاری از شرکت‌هایی که در آن شرکت می‌کنند – به‌ویژه شرکت‌های بزرگ – دوست دارند چند راز را برای پرده‌برداری در خود نمایشگاه حفظ کنند، بنابراین حتماً با پوشش مهندسی جالب CES 2022 همراه باشید.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *