نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:53 ب.ظ

انقلاب در کف کارخانه: مزایای متاورس صنعتی

ارسال شده در 20 ژانویه 2022 توسط The Manufacturer

به نظر می‌رسد متاورس کلمه کلیدی سال 2022 باشد. این اصطلاح که در سال 1992 توسط رمان‌نویس علمی تخیلی نیل استفنسون ابداع شد، برای برخی آینده اینترنت را نشان می‌دهد، در حالی که برای برخی دیگر صرفاً «نسخه‌ای از واقعیت مجازی» است.

صرف نظر از نظرات مختلف، باید حداقل یک دهه دیگر منتظر بمانیم تا طیف کامل ویژگی های متاورس را ببینیم. در همین حال، نیل بلینگر، رئیس EMEA در اتوماسیون اتحادیه اروپا، توضیح می دهد که چگونه سازندگان می توانند از استفاده از متاورس در آینده سود ببرند.

محبوبیت متاورس در اندازه بازار آن نشان می دهد که در سال 2020 به 47.69 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود تا سال 2028 با نرخ ترکیبی سالانه 43.3 درصد رشد کند.

اخیراً اولین کارخانه مجازی در یک محیط متاورس در کره جنوبی افتتاح شد که با استفاده از عینک های واقعیت مجازی، بازدیدکنندگان می توانند شاهد روند تولید پیچ ​​های پلاستیکی و کار با ماشین آلات باشند. کارخانه مجازی می تواند تنظیماتی مانند فشار دستگاه قالب گیری تزریقی یا سرعت فرآیند تولید را بدون نیاز به تعطیلی کارخانه تغییر دهد. در آینده، کف کارخانه ممکن است شاهد تحولی انقلابی از اجرای ویژگی‌های متاورس باشد.

علیرغم وجود دوقلوهای دیجیتالی در صنعت، متاورس قادر خواهد بود محیط شبیه سازی را به سطح جدیدی برساند. در حالی که دوقلوهای دیجیتال منعکس کننده تجهیزات موجود هستند، متاورس نیازی به ارتباط با دارایی های فیزیکی ندارد.

شبیه سازی در یک محیط متاورس به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که هزاران سناریو بالقوه را برای اکوسیستم خود آزمایش کنند و بهترین استراتژی ها را برای شرکت خود انتخاب کنند. با انجام این کار، آنها نه تنها بینش بلادرنگی در مورد نحوه عملکرد تجهیزات خود دارند، بلکه می‌توانند نتایج موقعیت‌های افزایش یا کاهش مقیاس را حتی چند دهه بعد نیز پیش‌بینی کنند.

شبیه‌سازی‌ها در محیط متاورس به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد هزاران سناریو بالقوه را برای اکوسیستم‌های خود آزمایش کنند.شبیه‌سازی‌های پیوسته چند مزیت را برای افزایش رقابت‌پذیری به تولیدکنندگان ارائه می‌دهد. اول، آنها به آنها اجازه می‌دهند که نه تنها به سؤالات «چه می‌شود» در مورد انتخاب‌های بالقوه پاسخ دهند، بلکه برنامه‌های «چگونگی» را برای بهینه‌سازی و خودکارسازی امکانات خود نیز شناسایی کنند. شبیه‌سازی‌های متاورس همچنین امکان حفظ دید مداوم و مؤثر از کل خط تولید و آینده آن را فراهم می‌کند.

این مدل به ویژه در خودروسازی مفید خواهد بود. شرکت ها می توانند نحوه تغییر رفتار خودرو را با توجه به آب و هوا، آلودگی یا حضور سایر وسایل نقلیه در جاده شبیه سازی کنند تا ایمنی و سهولت استفاده از آن را افزایش دهند.

BMW در حال حاضر استراتژی مشابهی را با کارخانه مجازی خود پیاده سازی کرده است که ربات ها و کارگران انسانی را شبیه سازی می کند که پیشرانه های خودروهای الکتریکی را می سازند. این شرکت کل خط تولید را تکرار می کند تا اطمینان حاصل شود که فرآیند قبل از گسترش آن به خوبی اجرا می شود.

تا کنون، BMW از دوقلوهای دیجیتالی برای انجام این وظایف استفاده می‌کند، اما مدیران آن آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کنند که در آن ربات‌های مجازی را برای برقراری ارتباط بین خود و یافتن بهترین راه‌حل اضافه خواهند کرد.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از شبیه سازی متاورس، سطح ایمنی آنهاست. از آنجایی که این پلتفرم نیازی به پیوند به دارایی های موجود ندارد، می تواند شبیه سازی های خطرناک را بدون آسیب رساندن به کارگران یا روبات ها انجام دهد. یک مثال می تواند آزمایش با ربات هایی باشد که با هم برخورد می کنند تا ویژگی های ایمنی آینده خود را افزایش دهند.

این پلتفرم همچنین می‌تواند با شبیه‌سازی آواتارهای آن‌ها هنگام گرفتن ابزار و مونتاژ قطعات برای یافتن ارگونومیک‌ترین استراتژی‌ها و کاهش مسائل بهداشتی و حوادث، ایمنی را برای کارگران انسانی افزایش دهد.

متاورس همچنین با پیش‌بینی دقیق اینکه چند کارگر برای یک کار و چه ماشین‌هایی برای هر کاربرد مورد نیاز است، به کاهش هزینه‌ها و ضایعات کمک می‌کند.

در حالی که ما به طور قطع نمی دانیم زمانی که متاورس به جریان اصلی تبدیل شود، آینده تولید چگونه خواهد بود، می توانیم گفتگو را در مورد مزایای بالقوه ادامه دهیم. از تقویت شبیه‌سازی‌ها و نگهداری پیش‌بینی‌شده تا افزایش ایمنی انسان و ربات، متاورس احتمالاً کف کارخانه را متحول خواهد کرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *