نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:50 ق.ظ

گودیر برای اولین بار لاستیک های بدون هوای خود را روی ربات های تحویل خودکار آزمایش می کند

آمیا پالجا – 07 ژانویه 2022

گودیر برای اولین بار لاستیک های بدون هوا خود را روی ربات های تحویل خودکار آزمایش می کند.

پس از بیش از 100 سال عرضه تایرهای پر از هوا، تایرساز آمریکایی گودیر اعلام کرده است که تایرهای بدون هوا را برای یک شرکت تحویل مستقل آزمایش می کند.

لاستیک های بدون هوا چیز بزرگ بعدی در پایداری هستند زیرا شرکت ها تلاش می کنند نه تنها طول عمر محصولات خود را افزایش دهند بلکه از مواد پایدارتر در فرآیند تولید نیز استفاده کنند. سال گذشته، نحوه عملکرد تایرساز فرانسوی میشلن را با لاستیک‌های بدون هوا که برای عرضه در سال 2024 آماده می‌شد، پوشش دادیم.

همانطور که در یک بیانیه مطبوعاتی اخیر نشان داده شد، رویکرد گودیر از نظر افزایش تدریجی استفاده از مواد پایدار در تایرهای معمولی آن کمی متفاوت است. لاستیک های بدون هوا یا غیر پنوماتیک آن (NPT) همانطور که شرکت دوست دارد آنها را بخواند، به طور مستقل در حال آزمایش هستند و روی ربات های Starship آزمایش شده اند که مربوط به Starship ایلان ماسک نیست.

Starship Technologies که توسط Ahti Heinla و Janus Friis، مغزهای خلاق پشت برنامه‌های قدیمی Skype، تأسیس شد، دارای ناوگانی از روبات‌های مستقل است که غذا، مواد غذایی، و بسته‌ها را در سطح محلی بدون نیاز به دخالت انسان در طول مسیر تحویل می‌دهند. تا کنون، این شرکت بیش از دو میلیون مورد تحویل داده است و به دنبال افزایش است.

Siim Viilup، مدیر مهندسی مکانیک در Starship Technologies گفت: “برای اطمینان از اینکه می توانیم با تقاضای رو به رشد برای خدمات خود ادامه دهیم، به لاستیک هایی نیاز داریم که قابل اعتماد باشند و ربات های ما را در تمام ساعات شبانه روز و در سراسر جهان در حرکت نگه دارند.” .

نگرانی های شرکت تحویل به نیازهای بهداشتی و نگهداری تایر مربوط می شود. بنابراین، گودیر به طور سفارشی لاستیکی را طراحی کرد که نه تنها می تواند عمر لاستیک را بهبود بخشد، بلکه فعالیت های تعمیر و نگهداری مورد نیاز برای ناوگان Starship را نیز کاهش می دهد. مایکل راچیتا، مدیر ارشد برنامه گودیر برای لاستیک‌های غیر پنوماتیکی گفت: «فضای تحویل میکرو مجموعه‌ای از نیازها را ارائه می‌کند و فناوری NPT ما برای رفع این نیازها ایده‌آل است تا تجربه‌ای بدون نیاز به تعمیر و نگهداری و طولانی‌مدت را فراهم کند.»

در بیانیه مطبوعاتی آمده است که این دو شرکت اکنون وارد مرحله آزمایش میدانی در دانشگاه ایالتی بولینگ گرین (BGSU) شده‌اند که در آن داده‌های اولیه نتایج مثبتی را در رابطه با ترمز و لرزش و روکشهای آج نشان می‌دهد. Viilup اضافه کرد: دیدن این لاستیک‌های جدید که قابلیت اطمینان و همچنین صرفه‌جویی در هزینه را ارائه می‌دهند، عالی است.

لاستیک های بدون هوا فقط برای رانندگی در زمین نیستند، بلکه خود را در مفاهیم خودرو برای ماه نیز یافته اند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *