نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 10:40 ق.ظ

آیا الگوریتم ها می توانند ناآرامی های سیاسی را پیش بینی کنند؟

لوکیا پاپادوپولوس – 9 ژانویه 2022 – tunart/iStock

چه کسی می تواند حمله 6 ژانویه گذشته به پایتخت آمریکا را فراموش کند؟ برای کسانی که آن را به خوبی به خاطر می آورند، ضروری است کاری انجام دهند تا از تکرار آن جلوگیری شود. یکی از راه‌های انجام این کار این است که این رویدادها را قبل از وقوع پیش‌بینی کنید، همانطور که می‌توانید الگوهای آب و هوا را پیش‌بینی کنید.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، برخی از دانشمندان داده معتقدند که می توانند دقیقاً به آن دست یابند. کلایتون بیساو، که به اجرای CoupCast، یک برنامه مبتنی بر یادگیری ماشینی مستقر در دانشگاه فلوریدا مرکزی که یک کودتا پیش‌بینی می‌کند، می‌گوید: «ما اکنون داده‌ها و فرصت‌هایی برای دنبال کردن مسیری بسیار متفاوت نسبت به قبل داریم.

این نوع مدل‌سازی پیش‌بینی مدتی است که وجود داشته است، اما بیشتر بر کشورهایی متمرکز شده است که ناآرامی‌های سیاسی در آن‌ها بسیار رایج‌تر است. اکنون، امید این است که بتوان آن را به کشورهای دیگر هدایت کرد تا به جلوگیری از رویدادهایی مانند رویداد 6 ژانویه کمک کند. و تاکنون شرکت های فعال در این زمینه کاملا موفق بوده اند.

پروژه غیرانتفاعی مکان و رویدادهای مربوط به درگیری مسلحانه (ACLED)، سازمان دیگری که در این نوع کار مشارکت دارد، در اکتبر سال 2020 هشدار داد که خطر بالقوه حمله به ساختمان فدرال وجود دارد.مردم تهدیدهایی را خواهند دید که ما جبهه‌های یک طوفان را می‌بینیم – نه به‌طور علنی، شاید، اما با نتایج مشابه. فیلیپ شرود، یکی از پدران پیش‌بینی تعارض، می‌گوید: اینجا در خانه، فایده‌های زیادی برای این کار وجود دارد.

پنتاگون، سیا و وزارت امور خارجه قبلاً استفاده از هوش مصنوعی را برای ردیابی ناآرامی‌های خارج از کشور آغاز کرده‌اند، اما وزارت امنیت داخلی و اف‌بی‌آی هنوز وارد عمل نشده‌اند. با این حال، حامیان فناوری جدید استدلال می کنند که سازمان ها باید تجدید نظر کنند.

شلدون هیملفارب، مدیر اجرایی PeaceTech، آزمایشگاهی که برای کاهش درگیری های خشونت آمیز با استفاده از فناوری، رسانه ها و داده ها برای تسریع و افزایش تلاش های صلح کار می کند، گفت: “این کامل نیست و می تواند گران باشد.” “اما پتانسیل غیرقابل تحقق عظیمی برای استفاده از داده ها برای هشدار اولیه و اقدام وجود دارد. من فکر نمی‌کنم این ابزارها دیگر فقط اختیاری باشند.»

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *