نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:27 ق.ظ

بازار ارز های مجازی و بازیها در حال تلاطم

8 ژانویه 2021:  -توسط مدا سینگ و شاشانک نایار –  یک فروشگاه GameStop Inc. در Encinitas، کالیفرنیا، ایالات متحده، 24 مه 2017 نشان داده شده است. رویترز/مایک بلیک

7 ژانویه (رویترز) – سهام GameStop Corp (GME.N) روز جمعه پس از گزارشی مبنی بر اینکه این خرده‌فروش بازی‌های ویدیویی قصد دارد بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود را گسترش دهد و با شرکت‌های ارز دیجیتال شریک شود، افزایش یافت.

سهام این شرکت در سال گذشته افزایش یافت، زیرا در مرکز نبرد بین سرمایه‌گذاران کوچکی بود که در انجمن‌های آنلاین هماهنگ می‌کردند و صندوق‌های تامینی وال استریت که موقعیت‌های کوتاه را گرفته بودند. از اواسط نوامبر، سهام آن عمدتا کاهش یافته است.

در روز جمعه، پس از گزارش‌هایی مبنی بر ایجاد یک مرکز آنلاین برای تجارت NFT برای کلکسیون بازی‌های مجازی و ایجاد شراکت در ارزهای دیجیتال، GameStop 7.3 درصد جهش کرد و به 140.62 دلار رسید.

یک منبع آگاه به رویترز در مورد برنامه های GameStop که توسط وال استریت ژورنال گزارش شده بود، گفت. GameStop از اظهار نظر در مورد این گزارش ها خودداری کرد.

NFTها که از بلاک چین برای ثبت مالکیت اقلام دیجیتالی مانند تصاویر و ویدیوها استفاده می کنند، در سال 2021 محبوبیت بیشتری پیدا کردند و بسیاری را در مورد اینکه چرا این همه پول برای اقلام دیجیتال قابل کپی که از نظر فیزیکی وجود ندارند، گیج می کنند.

دارایی‌های کریپتو بسیار ناپایدار در ماه‌های اخیر سقوط کرده‌اند و بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح بیش از سه ماهه خود یعنی 42001.97 دلار سقوط کرده است که در مقایسه با 69000 دلار بالاترین قیمت خود در نوامبر، حدود 38 درصد کاهش یافته است.

اتر که برای خرید NFT استفاده می شود، به 3219.77 دلار کاهش یافته است، سطحی که آخرین بار در اوایل اکتبر مشاهده شده بود.

نیل کمپلینگ، تحلیلگر Mirabaud هشدار داد: “سهام های میم به جای بنیادی، سفته بازانه هستند و تا حدی، ارزهای دیجیتال نیز ماهیت کمی سفته بازی دارند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض ارزهای دیجیتال می تواند بر ترازنامه این شرکت ها تاثیر بگذارد.”

https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *