نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:20 ب.ظ

ناوگان اتوبوس های هیدروژنی پیشگام در بریتانیا

ارسال شده در 6 ژانویه 2022 توسط The Manufacturer – عکس ماکت

شرکت حمل‌ونقل عمومی گروه Go-Ahead با قرارداد 15 ساله تامین هیدروژن با Air Products، یک شرکت گاز صنعتی پیشرو در جهان، برای تامین انرژی ناوگان اتوبوس‌های سلول سوختی برای استقرار در فرودگاه گاتویک، کراولی و منطقه هورلی موافقت کرده است.

اتوبوس های یک طبقه GB Kite Hydroliner که توسط Wrightbus در ایرلند شمالی تولید می شود، در ژوئن 2022 تحویل داده می شود. این اتوبوس ها اولین خودروهای هیدروژنی در ناوگان Go-Ahead با بیش از 6000 اتوبوس خواهند بود.

هدف این است که هیدروژن برای تامین انرژی اتوبوس ها استانداردهای دولت بریتانیا در مورد سوخت پایدار برای حمل و نقل عمومی را برآورده کند یا از آنها فراتر رود. هیدروژن قبل از تبدیل شدن به گاز در مخازن روی سقف خودروها در انبار متروبوس کرالی به شکل مایع ذخیره می شود.

بودجه اتوبوس‌های سلول سوختی یک طبقه تا حدی با پول دولت بریتانیا و طرح‌های اتوبوس بدون آلایندگی اتحادیه اروپا، به علاوه سرمایه‌گذاری فرودگاه گاتویک تامین می‌شود.

اتوبوس های هیدروژنی علاوه بر داشتن آلایندگی کربن صفر، دارای قابلیت برد طولانی هستند و می توانند به سرعت در انبارها سوخت گیری کنند.

Go-Ahead در حال حاضر بزرگترین اپراتور اتوبوس های برقی بدون آلایندگی در بریتانیا است، با ناوگانی از نزدیک به 300 دستگاه در سراسر کشور، اما این اولین سرمایه گذاری گروه در زمینه هیدروژن است.    Go-Ahead انتقال به ناوگان اتوبوس بدون آلایندگی در سراسر بریتانیا تا سال 2035 را هدف گذاری کرده است.

کریستین شرایر، مدیر اجرایی گروه Go-Ahead Group، گفت: این اولین قرارداد تامین هیدروژن ما است و نقطه عطفی در برنامه های ما برای انتقال کل ناوگان اتوبوس های Go-Ahead به سوخت بدون آلایندگی است.

ما خوشحالیم که با Air Products و Wrightbus کار می کنیم. این نمونه ای از آنچه می توان از طریق ترکیبی از بودجه دولتی و خصوصی و همکاری بین شرکای مختلف مسئول محیط زیست به دست آورد.

Manish Patel، مدیر شرکت Air Products UK Hydrogen for Mobility، گفت: ما از شراکت با Go-Ahead و Metrobus در بزرگترین قرارداد تامین هیدروژن برای اتوبوس ها در بریتانیا تا به امروز خرسندیم. این یک نقطه عطف بزرگ در هیدروژن بریتانیا برای بخش تحرک است.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *