نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:14 ق.ظ

این اولین عکس از فضاپیمای ناسا است که به یک سیارک برخورد می کند

جاشوا هاوکینز – 4 ژانویه 2022

ناسا اولین عکس های گرفته شده توسط سیستم دوربین داخلی DART را به اشتراک گذاشته است. تست تغییر مسیر دوگانه سیارک – یا به اختصار DART – که در نوامبر راه اندازی شد، یک سیستم دفاعی سیارکی است. در حالی که مأموریت اصلی فضاپیما برخورد با یک سیارک در اواخر امسال است، ناسا همچنین آن را به دوربینی به نام DRACO مجهز کرد. DART در طول سفر خود با استفاده از دوربین DRACO عکس می گیرد، و اولین یادآوری است که چقدر فضا بزرگ است.

DRACO مخفف Didymos Reconnaissance و Asteroid Camera برای ناوبری نوری است. این دوربین در اصل برای گرفتن عکس هایی با وضوح بالا از سفر DART به سمت Didymos ساخته شده است. ناسا اولین تصاویر گرفته شده توسط DRACO را در اواخر دسامبر به اشتراک گذاشت، و هر دو به روش خاص خود جالب هستند.

در عکس اول، می‌توانیم حدود دوازده ستاره را در پس‌زمینه فضا در نزدیکی تقاطع صورت‌های فلکی برساو، برج حمل و ثور ببینیم. این عکس درست پس از اینکه DRACO در 7 دسامبر را روی تصویرگر تلسکوپی خود باز کرد، گرفته شده است. این عکس در فاصله 2 میلیون مایلی از زمین گرفته شده است. ناسا می گوید که این فاصله هنوز “از نظر نجومی” بسیار نزدیک است. با استفاده از داده های عکس اول، تیم ناوبری DART توانست DRACO را در نقاط خاص مورد نظر جهت دهد.

این تیم با نشان دادن دوربین DRACO به سمت مسیه 38، که به عنوان خوشه ستاره دریایی نیز شناخته می شود، شروع کرد. در 10 دسامبر، DRACO عکس دوم را گرفت و ارسال کرد. این عکس نگاهی دیگر به مسیه 38 در فاصله تقریباً 4200 سال نوری از زمین به ما نشان داد. ناسا می‌گوید این تیم عمداً ستاره‌هایی را در اطراف مسیه 38 ثبت کرده است تا به تشخیص عیوب در تصویر کمک کند. این همچنین به تیم کمک می کند تا میزان روشنایی اشیاء را کالیبره کند، که برای اندازه گیری های دقیق مهم است. DRACO نقش مهمی در نحوه هدایت ناسا فضاپیمای DART به سمت هدف خود خواهد داشت. به این ترتیب، دقت مهم است.

هنگامی که فضاپیمای DART در اواخر نوامبر به فضا پرتاب شد، بسیاری نگران بودند که DRACO در طول پرتاب چگونه عمل می کند. به دلیل ارتعاشات خشن هنگام بلند شدن فضاپیما، و همچنین تغییر شدید دما هنگام خروج از جو زمین، ناسا نگران بود که DRACO به درستی کار نکند. ناسا به عنوان تنها ابزار موجود در فضاپیما منتظر بود تا ببیند چقدر در برابر ضرباتی که خورده بود ایستادگی می کند. خوشبختانه، زمانی که درهای محافظ DRACO باز شد، نتایج نشاط آور بود.

ناسا می‌گوید هیجانی که در اطراف این عکس‌ها وجود دارد یادآور همان هیجانی است که نیوهورایزنز تصاویر نزدیک از منظومه پلوتو را ثبت کرد. علاوه بر این، کیفیت عکس ها فوق العاده است. به لطف این داده های جدید، ناسا مطمئن است که مأموریت DART طبق برنامه ریزی شده در سپتامبر 2022 به هدف خود خواهد رسید.

https://www.yahoo.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *