نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:57 ب.ظ

مرسدس بنز از نمونه اولیه VISION EQXX با برد 1000 کیلومتر در هر شارژ رونمایی کرد

3 ژانویه 2022

فرانکفورت، 3 ژانویه (رویترز) – مرسدس بنز (DAIGn.DE) روز دوشنبه نمونه اولیه VISION EQXX با باتری خود را که می‌گوید برد بیش از 1000 کیلومتر (کیلومتر) در هر شارژ خواهد داشت، رونمایی کرد ودر جاه طلبی های خودروی الکتریکی (EV) خود گام برمیدارد.

دایملر که به زودی به مرسدس بنز تغییر نام خواهد داد، در سال 2021 اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 بیش از 40 میلیارد یورو (45 میلیارد دلار) سرمایه گذاری کند تا در بازار خودروهای تمام الکتریکی، از جمله ساخت هشت کارخانه باتری، در مقابل تسلا (TSLA.O) شرکت کند. گفته می شود از سال 2025، تمام پلت فرم های خودروی جدید آن فقط خودروهای برقی تولید خواهند کرد.

دایملر گفت VISION EQXX که کارآمدترین مرسدس بنز ساخته شده تا کنون شناخته می شود، مصرف انرژی کمتر از 10 کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) در هر 100 کیلومتر خواهد داشت.داده‌های موجود در وب‌سایت تسلا نشان می‌دهد که مدل S 60 تسلا (TSLA.O) در حال حاضر 18.1 کیلووات ساعت در همان مسافت مصرف می‌کند.

اولا کائلنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز گفت: این مدل  نشان می دهد که آینده خودروهای الکتریکی را چگونه تصور می کنیم.

مارکوس شفر، مدیر ارشد فناوری (CTO) روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که دایملر نمونه اولیه را قبل از اواسط سال در انواع مختلف زمین آزمایش خواهد کرد.

شفر گفت که برخی از اجزای نمونه اولیه در خودروهای مرسدس بنز ظرف دو تا سه سال در دسترس خواهند بود. با این حال، CTO از تعیین زمان آماده شدن باتری 1000 کیلومتری برای بازار خودداری کرد.

شفر گفت: “به احتمال زیاد ما اولین کسی خواهیم بود که یک ماشین با برد 1000 کیلومتر را در زندگی واقعی با چنین باتری کوچکی نشان خواهیم داد.”

او گفت که زمانی که چنین خودرویی به فروش می‌رسد یک «تصمیم بازار» است که زمانی مشخص می‌شود که خودروساز مشخص کند که مشتریان چقدر محدوده انتظار دارند و مایل به پرداخت چه چیزی هستند.

مرسدس بنز با اشاره به یکی از موانع کلیدی برای اینکه چرا خودروهای برقی تقاضای بالاتری نداشته اند، گفت: نمونه اولیه که ظرف 18 ماه ساخته شد، “به اضطراب برد پایان می دهد.”

این امر مستلزم توسعه یک بسته باتری جدید است که به گفته شرکت می تواند در یک وسیله نقلیه جمع و جور جا بیفتد و چگالی انرژی آن – با اندازه گیری میزان انرژی باتری ها در مقایسه با اندازه آنها – نزدیک به 400 وات ساعت در لیتر است.

https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *