نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 1:35 ب.ظ

تاریخچه هواپیمای لجستیکی فضایی لاکهید LS-200 Star Clipper

لوکیا پاپادوپولوس – 31 دسامبر 2021

چه می شد اگر راه بهتری برای رسیدن به فضا وجود داشت؟

 در سال 1966، نیروی هوایی ایالات متحده و لاکهید مفهوم Star Clipper را معرفی کردند. در آن زمان، این یک هواپیمای فضایی زمین به مدار بود که بر اساس یک فضاپیمای بزرگ بدنه بالابر و یک مخزن سوخت پیچیده بود.

متأسفانه، طراحی Star Clipper پیشرفت چندانی نکرد اما بر طراحی شاتل فضایی که در آن زمان در حال ظهور بود تأثیر گذاشت. چگونه این کار را انجام داد؟ از طریق سیستم انتقال فضایی . و آن چه بود؟

پس از سال 1966، ناسا یک برنامه فضایی را آغاز کرد که شامل یک ایستگاه فضایی با سرنشین دائمی، یک پایگاه کوچک در ماه و امید به انجام یک مأموریت خدمه به مریخ بود. اینجاست که مفهوم “وسیله نقلیه لجستیکی” به منظور کاهش هزینه عملیات ایستگاه فضایی ظهور کرد. نقش این وسیله نقلیه بر روی تغییر خدمه در ایستگاه فضایی به صورت هفتگی متمرکز بود.

در سال 1967، یک جلسه تمام روز برای ارزیابی مفهوم خودروی لجستیکی ترتیب داده شد. نیروی هوایی و ناسا قبلاً برای مطالعه فناوری‌های موجود در پروژه «یکپارچه پرتاب و ورود مجدد وسیله نقلیه» یا ILRV به نیروهای خود ملحق شده بودند. این جلسه مجدداً تحقیقات ILRV را مطرح کرد و از شرکای مشابه در صنعت خواست تا مفاهیم مختلف خودروهای لجستیکی را ارائه کنند.

این زمانی بود که لاکهید Star Clipper را ارسال کرد در حالی که جنرال داینامیکس SERV Triamese و Chrysler خود را معرفی کرد. به زودی، تیم‌های خود ناسا به سرگرمی‌هایی پیوستند که عمدتاً از طراحی «کلاسیک» فلای‌بک پشتیبانی می‌کردند.

سپس در سال 1971 اتفاقی افتاد که همه چیز را تغییر داد و Star Clipper را به خط مقدم آورد. حداکثر بودجه توسعه توسط دفتر مدیریت و بودجه 50 درصد کاهش یافت و از 10 میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار رسید.

این زمانی بود که Star Clipper به مناسب‌ترین گزینه تبدیل شد، زیرا هزینه‌های طراحی یک مرحله و نیم بسیار کمتر بود زیرا شامل مهندسی تنها یک فضاپیما می‌شد. با وجود این، در نهایت، این نسخه لاکهید نبود که در نهایت برای ساخت انتخاب می‌شد، بلکه نگرش هواپیمایی آمریکای شمالی از این مفهوم بود.

ولی آیا این طرح به کاربری می رسد؟

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *