نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:38 ق.ظ

هفت سوالی که قبل از استخدام یک استراتژیست سئو باید بپرسید

نوشته مانیک بهان

تصمیم برای استخدام یک استراتژیست سئو می تواند یکی از هوشمندانه ترین کارهایی باشد که یک صاحب کسب و کار می تواند برای افزایش دید و درآمد آنلاین خود انجام دهد. اما وقتی نوبت به استخدام یک ارائه دهنده سئو می رسد، همه کسب و کارها باید یک فرآیند بررسی دقیق داشته باشند تا مطمئن شوند که واجد شرایط ترین و قابل اعتمادترین شریک را دارند.

استراتژیست های سئو زیادی وجود دارند که ادعا می کنند در حین استفاده از روش های قدیمی یا غیر منطبق با گوگل به کسب و کار شما کمک می کنند، بنابراین انتخابی بودن بسیار مهم است. زمانی که به خدمات سئو حرفه ای که ارزش خود را در طول زمان ثابت کرده اند تکیه کنید، احتمال پیشرفت کسب و کار شما بیشتر است.

قبل از اینکه یک ارائه دهنده سئو استخدام کنید، مطمئن شوید که سوالات درستی را مطرح کرده اید تا کسب و کار خود را برای موفقیت در سئو تنظیم کنید. هر آژانس یا استراتژیست جدی سئو پاسخ های مشخصی برای سوالات زیر خواهد داشت.

1. چه خدمات خاص سئو را ارائه می دهید؟

سئو چند رشته ای است و طیف وسیعی از تکنیک ها را شامل می شود. اولین سوالی که باید از یک استراتژیست بالقوه سئو بپرسید این است که آنها چه خدمات خاصی ارائه می دهند.

برخی از آژانس‌های سئو یا فریلنسرها ممکن است حوزه تخصصی خاصی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر تکنیک‌های مختلفی را برای ارائه رویکرد جامع‌تری ترکیب می‌کنند. از این خدمات مختلف و راه هایی که می توانند برای کسب و کار شما سودمند باشند آگاه باشید. چند مثال عبارتند از:

  • سئوی درون صفحه – خدمات محتوایی که کل کلمات کلیدی و موقعیت های رتبه بندی را بهبود می بخشد
  • خدمات لینک سازی – استراتژی های خارج از سایت که قدرت کلی سایت را بالا می برد
  • SEO فنی – استراتژی هایی برای بهبود متا دیتا، تجربه صفحه و عملکرد فنی وب سایت شما
  • مدیریت شهرت – بهبود سیگنال های شهرت در پلتفرم های بررسی، وب سایت های رسانه های اجتماعی و صفحات ویکی پدیا
  • سئوی محلی – استراتژی هایی با هدف کمک به کسب و کار کوچک شما برای رتبه بندی جستجوهای مبتنی بر مکان برای مناطق خاص

جایگاه خاص خود را بشناسید و از ارائه دهنده سئوی بالقوه خود بپرسید که در چه مواردی تخصص دارند قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با آنها کار کنید یا خیر.

2. آیا با کسب و کارها یا مشتریانی در صنعت من کار کرده اید؟

تلاش برای رقابت در یک صنعت خاص می تواند خسته کننده و چالش برانگیز باشد. مطمئن شوید که از استراتژیست سئوی بالقوه خود بپرسید که آیا آنها تجربه ای با مشتریان قبلی در همان صنعت شما دارند یا خیر. درک هدف جستجو برای موفقیت سئو ضروری است، بنابراین ارائه‌دهنده سئو شما باید درک دقیقی از مخاطبان هدف شما و انواع جستجوهای کلیدواژه‌ای که برای یافتن محصولات یا خدماتی مانند شما به آنها تکیه می‌کنند داشته باشد.

گوگل همچنین فاکتورهای رتبه بندی خاصی برای صنایع مختلف دارد. یک برند B2B باید معیارهای متفاوتی را نسبت به یک شرکت مراقبت های بهداشتی داشته باشد تا در رتبه های برتر قرار گیرد.

این بدان معنی است که شما می خواهید ارائه دهنده سئوی شما یک طرح سئو کاملاً شخصی سازی شده متناسب با صنعت خاص شما ارائه دهد. اگر ارائه‌دهنده سئوی شما با کسب‌وکارهای دیگری مانند کسب‌وکار شما کار کرده است، می‌توانید مطمئن باشید که آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از رقبای خود سریع‌تر رتبه بگیرید.

3. آیا استراتژی های سئوی شما مطابق با گوگل است؟

هر استراتژی سئو “کلاه سفید” در نظر گرفته نمی شود. مهم است که با استراتژیست سئوی بالقوه خود صحبت کنید و بپرسید که آیا تکنیک هایی که به کار می برند با کیفیت بالا و مطابق با گوگل هستند یا خیر.

اگر ارائه‌دهنده سئوی شما از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کند، ممکن است گوگل وب‌سایت شما را جریمه کند و از رتبه‌بندی تا ابد صفحات وب شما جلوگیری کند. هر وب سایتی که به نظر می رسد از تکنیک های اسپم یا با کیفیت پایین استفاده می کند، بعید است در جستجوی گوگل رتبه خوبی کسب کند.

یک متخصص سئو باید از این استراتژی های کلاه سیاه اجتناب کند:

  • پر کردن کلمات کلیدی
  • نظر هرزنامه
  • محتوای تکراری
  • متن لنگر بی ربط
  • بک لینک های بی کیفیت
  • ویرایش های لبه ای

واقعیت این است که ارائه دهندگان سئو سیاه بسیار ارزان تر از خدمات سئو با کیفیت بالا هستند. استراتژی‌های آن‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت جواب دهند، اما گوگل همیشه به دنبال این نوع تاکتیک‌ها است و پرداخت هزینه برای گزینه ارزان‌تر در بلندمدت نتیجه‌ای نخواهد داشت.ارائه دهندگان سئو با کیفیت بالا ممکن است هزینه بیشتری دریافت کنند، اما کاری که انجام می دهند کیفیت بالاتری دارد و مزایای سئو را برای درازمدت به ارمغان می آورد.

4. شرکت من چقدر باید در این فرآیند مشارکت داشته باشد؟

صاحبان شرکت ها و کارآفرینان چیزهای زیادی در کار خود دارند. انتخاب برون سپاری استراتژی سئو به معنای کاهش بار و واگذاری چندین کار خارج از خانه است. همانطور که گفته شد، زمانی که شما یک استراتژیست سئو را استخدام می کنید، مهم است که به شما اطلاع دهید که تیم شما چقدر می خواهد در این فرآیند مشارکت داشته باشد (یا بدون دخالت).

با هر یک از ارائه دهندگان سئو که در نظر دارید تماس بگیرید تا ببینید تیم شما چقدر باید درگیر باشد. برخی از آژانس های سئو برای مواردی مانند تحقیق کلمات کلیدی یا اجرای متا تگ هزینه بیشتری دریافت می کنند. تیم شما ممکن است بخواهد در استراتژی محتوا کمک کند یا ممکن است بخواهید رویکردی غیرمستقیم داشته باشید که در آن به سادگی مرورهای دوره ای از استراتژی های به کار گرفته شده را دریافت کنید.

شما ممکن است در موارد زیر درگیر باشید:

  • جلسات منظم با متخصص SEO خود
  • تحقیق کلمه کلیدی یا استراتژی محتوا
  • ایده پردازی، ویرایش یا انتشار محتوا
  • آپلود صفحات یا ابرداده های جدید
  • گزارش تجزیه و تحلیل خود

اکثر آژانس های سئو می خواهند با تیم شما تماس داشته باشند یا به حساب کنسول جستجوی گوگل شما دسترسی داشته باشند. در مورد سطح مشارکتی که کسب و کار شما با آن راحت است یا انتظار دارد بحث کنید تا بتوانید برای اختصاص زمان و منابع لازم آماده باشید.

5. چگونه موفقیت سئو را اندازه گیری می کنید؟

موفقیت در سئو برای هر برندی متفاوت به نظر می رسد. برخی از برندها بیش از حد بر روی رتبه بندی کلمات کلیدی خاص صنعت متمرکز هستند، در حالی که برخی دیگر می خواهند برای کلمات کلیدی مرتبط با تخصص که کمتر رقابتی هستند رتبه بندی کنند. این مهم است که معنای موفقیت سئو برای شما را مشخص کنید تا ارائه دهنده سئو شما بتواند به شما اطلاع دهد که آیا این انتظار قابل قبول است یا غیر واقعی.

موفقیت در سئو می تواند شبیه به موارد زیر باشد:

  • کلیک های بیشتر و تبدیل ترافیک بیشتر
  • بهبود رتبه بندی کل کلمات کلیدی و برداشت برای کلمات کلیدی مرتبط
  • CTRهای بهتر (نرخ کلیک) برای صفحات جدید یا موجود
  • PSI بهتر (PageSpeed ​​Insights)، Core Web Vitals، و امتیازات قابلیت استفاده از تلفن همراه
  • رشد موفقیت آمیز در موقعیت متوسط ​​SERP صفحه نتایج موتور جستجو شما
  • ROI بهبود یافته برای بودجه بازاریابی دیجیتال شما

مهم است که در مورد اهداف خود بحث کنید و اینکه چگونه یک استراتژیست بالقوه سئو موفقیت را در کوتاه مدت و در طول زمان اندازه گیری می کند.

6. آیا مطالعات موردی یا نمونه هایی از نتایج اثبات شده SEO دارید؟

تصمیم گیری برای ورود به یک شراکت کاری تصمیم کوچکی نیست. هنگام استخدام یک استراتژیست سئو، به تمام حقایق و اطلاعات موجود نیاز دارید تا تصمیم بگیرید که آیا آن سازمان برای شما مناسب است یا خیر. از هر ارائه دهنده سئوی مورد نظر خود بخواهید مطالعات موردی و نمونه هایی از نتایج گذشته خود را ارائه دهد. این می تواند به شما کمک کند تصویر واضح تری از آنچه که کار با آنها برای شرکت شما به ارمغان می آورد به دست آورید.

از این  امر به عنوان فرصتی برای درک تلاش های آنها در حوزه تخصصی خود استفاده کنید. تکنیک‌های مختلف مورد استفاده را کاوش کنید و به عمق بپردازید تا ببینید استراتژی‌های خاصی در طول زمان چگونه عمل می‌کنند.

اگر یک شرکت سئو واقعاً شما را به عنوان یک مشتری جذب می کند، خوشحال می شود که مشتریان گذشته را به اشتراک بگذارد که برای آنها مایه افتخار است. اگر یک استراتژیست سئو هیچ داستان موفقیتی برای به اشتراک گذاشتن نداشته باشد، می تواند یک پرچم قرمز باشد.

7. گزینه های قیمت گذاری شما چیست یا به قراردادهای بلندمدت نیاز دارید؟

هیچ کس بدون دریافت حقایق در مورد قیمت گذاری و قراردادها هرگز وارد یک معامله تجاری نمی شود. وقتی شرکتی را که می خواهید پیدا کردید، وقت آن است که شروع به صحبت کردن با اعداد کنید.

لیست قیمت تمام خدمات مختلفی را که ارائه می دهند بخواهید. این احتمال وجود دارد که بسته‌هایی برای بازنگری کامل سئو یا هزینه‌هایی برای محصولات قابل تحویل فردی مانند پیوندها یا پست‌های وبلاگ وجود داشته باشد. با در دست داشتن این اطلاعات، می توانید تصمیم نهایی را بگیرید که آیا گزینه های آن شرکت در حد بودجه شما است یا ارزش هزینه را دارد.

بسیاری از قراردادهای سئو مبتنی بر موارد قابل تحویل هستند که می توانند بر زمان مورد نیاز تأثیر بگذارند. اگر یک کمپین مدیریت شده را دنبال می کنید، برای یک متخصص سئو هزینه می پردازید تا در طول زمان در تعدادی از پروژه های مختلف به شما کمک کند. اما مراقب استراتژیست‌های سئو یا آژانس‌هایی باشید که از شما می‌خواهند یک سال بدون اینکه ارزش خود را برای برند شما ثابت کرده باشند، با انها کار کنید.

به طور کلی، مهم است که به یک مدافع قوی برای کسب و کار خود تبدیل شوید. سوالات درست را بپرسید و مطمئن شوید که در صفحه مناسب با استراتژیست نهایی سئو یا شرکتی که انتخاب می کنید، هستید.

درک نکات برنامه سئوی جدید خود از قبل به شما کمک می کند تا موفقیت بیشتری کسب کنید و منجر به مشارکت موفق تری شوید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *