نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:12 ق.ظ

Industry 5.0 چیست؟

صنعت اروپا یک محرک کلیدی در گذارهای اقتصادی و اجتماعی است که ما در حال حاضر در حال انجام آن هستیم.برای اینکه صنعت موتور شکوفایی باقی بماند، باید انتقال دیجیتال و سبز را رهبری کند.

Industry 5.0 چشم اندازی از صنعت را ارائه می دهد که هدف آن فراتر از کارایی و بهره وری به عنوان تنها اهداف است و نقش و سهم صنعت در جامعه را تقویت می کند.رفاه کارگر را در مرکز فرآیند تولید قرار می دهد و از فناوری های جدید برای ایجاد رفاه فراتر از مشاغل و رشد و در عین حال رعایت محدودیت های تولید کره زمین استفاده می کند.

این رویکرد “صنعت 4.0” موجود را با قرار دادن تحقیقات و نوآوری در خدمت گذار به صنعت اروپایی پایدار، انسان محور و انعطاف پذیر تکمیل می کند.

چرا Industry 5.0؟

صنایع می توانند نقش فعالی در ارائه راه حل هایی برای چالش های جامعه از جمله حفظ منابع، تغییرات آب و هوا و ثبات اجتماعی ایفا کنند.

Industry 5.0 مزایایی را برای صنعت، کارگران و جامعه به همراه دارد.

این امر منجر به کارگران توانمند می شود و همچنین به مهارت های در حال رشد و نیازهای آموزشی کارکنان می پردازد. رقابت پذیری صنعت را افزایش می دهد و به جذب بهترین استعدادها کمک می کند.

این رویکرد برای سیاره ما خوب است زیرا از مدل‌های تولید دایره‌ای حمایت می‌کند و از فناوری‌هایی پشتیبانی می‌کند که استفاده از منابع طبیعی را کارآمدتر می‌کنند.بازنگری زنجیره‌های ارزش موجود و شیوه‌های مصرف انرژی می‌تواند صنایع را در برابر شوک‌های خارجی مانند بحران کووید-۱۹ انعطاف‌پذیرتر کند.

چگونه آن را محقق کنیم؟

رویکرد صنعت 5.0 به 3 اولویت کمیسیون اروپا کمک می کند: «اقتصادی که برای مردم کار می کند»، «توافق سبز اروپایی» و «اروپا مناسب برای عصر دیجیتال».

عناصر مربوط به Industry 5.0 در حال حاضر بخشی از ابتکارات اصلی سیاست کمیسیون است:

  • اتخاذ یک رویکرد انسان محور برای فناوری های دیجیتال از جمله پیشنهاد مقررات هوش مصنوعی
  • ارتقاء مهارت و مهارت مجدد کارگران اروپایی، به ویژه مهارت های دیجیتال (دستور کار مهارت ها و طرح اقدام آموزش دیجیتال)
  • صنایع مدرن، با منابع کارآمد و پایدار و گذار به اقتصاد دایره ای (معامله سبز)
  • یک صنعت رقابتی و پیشرو در سطح جهانی، سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری در تحقیق و نوآوری (استراتژی صنعتی)

اینها تنها نمونه هایی هستند که پیوندهای قوی بین گذار صنعتی و سایر تحولات اجتماعی را نشان می دهند.

کارشناسان سازمان‌های تحقیقاتی و فناوری و همچنین آژانس‌های سرمایه‌گذاری در طول ۲ کارگاه مجازی در ۲ و ۹ جولای ۲۰۲۰ در مورد مفهوم Industry 5.0 بحث کردند.

ESIR یک گروه متخصص سطح بالا که به کمیسیون در مورد چگونگی توسعه سیاست تحقیقاتی و نوآوری آینده نگر و تحول آفرین مشاوره می دهد، در حال حاضر در حال توسعه یک خط مشی جدید در مورد صنعت 5.0 است. توصیه‌ها و اقدامات سیاستی مشخص برای دستیابی به اهداف صنعت 5.0 ارائه می‌کند و مبنای مهمی برای پیشبرد ابتکارات سیاستی در سطح اروپایی و ملی و اطمینان از همسویی توسعه با اولویت‌های سیاسی کمیسیون فراهم می‌کند. https://ec.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *