نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 8:41 ب.ظ

فناوری جدید در حال بازیافت باتری لیتیوم یونی در کانادا و ایالات متحده است

اندی کوربلی -27 دسامبر 2021

از گوشی‌های هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ‌ها و خودروهای الکتریکی، باتری‌های لیتیوم یونی همه جا هستند. اکنون یک شرکت جدید باتری ها را تخریب می کند و حدود 95 درصد از مواد با ارزش را برای استفاده مجدد استخراج می کند و سرمایه گذاری ها در حال سرازیر شدن بسمت آن است.

کارخانه‌های بازیافت در کانادا و روچستر، نیویورک، ظرفیت نجات ده‌ها هزار تن باتری‌های مصرف‌شده را در سال دارند، زباله‌ها را حذف می‌کنند و به ایجاد اقتصاد دایره ای کمک می‌کنند.

Li-Cycle، با قرض گرفتن علامت تماس جدول تناوبی برای لیتیوم، همچنین ادعا می کند که روش بازیافت اختصاصی “Spoke and Hub” آنها مقرون به صرفه است و به سازندگان باتری اجازه می دهد تا در واقع مواد بازیافتی را خریداری کنند.

باتری ها بدون توجه به اندازه یا شکلشان، توسط یک فرآیند مکانیکی شکسته می شوند که منجر به تولید دو خط مواد خام می شود. اولین خط ضایعات کاتد و آند در یک پودر سیاه است که از لیتیوم، نیکل، کبالت، گرافیت، مس و آلومینیوم تشکیل شده است. دومی ضایعات آلومینیوم و مس از فویل های عایق یا رسانا است.

سپس ضایعات پودر سیاه از طریق فرآیند بازیابی دیگری ارسال می‌شود که کربنات لیتیوم با کیفیت بالا با خلوص لازم را به دست می‌آورد تا به‌عنوان پیش‌ساز کاتد و تولید استفاده شود و به‌طور موثر حلقه روی آن گرم لیتیوم بسته شود. سولفات کبالت و نیکل نیز تولید می شود.

این شرکت سرمایه‌گذاران بزرگی را جذب می‌کند که به دنبال منابع لیتیوم پایدار و سایر مواد معدنی هستند، معدنی که آنها را جمع‌آوری می‌کند در نهایت منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای، گاهی جنگل‌زدایی و حتی درگیری‌های منطقه‌ای است.

غول تولید دستگاه ال جی به دنبال سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری در Li-Cycle و همچنین باتری های لیتیومی کافی برای برداشت 20000 تن نیکل در طی 10 سال است.

تنها چند هفته قبل از آن، اعلام شد که Arrival، سازنده اتوبوس‌ها و ون‌های برقی، قرارداد انحصاری را با Li-Cycle امضا کرده است تا باتری خودروهای خود را تامین کند و در پایان عمر آنها را برای تامین مواد برای نسل بعدی باتری ها بازیافت کند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *