نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 8:49 ق.ظ

فروش آنلاین در بین شرکت های اتحادیه اروپا همچنان در حال رشد است

28/12/2021 – ویلیام پاتر / اتحادیه اروپا

در سال 2020، 22 درصد از شرکت های اتحادیه اروپا فروش تجارت الکترونیکی داشتند و 19 درصد گزارش کردند که فروش آنلاین آنها به حداقل 1 درصد از کل گردش مالی آنها رسیده است که در مقایسه با سال 2019، 1 درصد (pp) افزایش داشته و از 13 درصد سال ۲۰۱۰ افزایش 6 درصدی را نشان می دهد. رشد مداوم استفاده از فروش تجارت الکترونیک در بسیاری از کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های جابجایی افزایش یافت، که هم مشتریان و هم کسب‌وکارها را به افزایش علاقه به فروش آنلاین سوق داد.

دانمارک بالاترین سهم فروش آنلاین (فروش الکترونیکی حداقل 1٪ از کل گردش مالی آنها) را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا با 38٪، مشابه سال قبل، ثبت کرد. ایرلند و سوئد هر کدام با 34 درصد در رتبه دوم قرار گرفتند و نسبت به سال 2019 افزایش 1 و 3 درصدی را ثبت کردند.

بلژیک و فنلاند بیشترین افزایش را در فروش آنلاین شرکت ها (فروش الکترونیکی حداقل 1 درصد از کل گردش مالی خود) در سال 2020 ثبت کردند که هر دو به ترتیب با 5 درصد افزایش به 31 درصد و 24 درصد رسیدند. در مقابل، رومانی بیشترین کاهش را در میان کشورهای عضو، با کاهش 6 درصدی به 12 درصد، و پس از آن چک (5- درصد به 25 درصد) و پرتغال (4- درصد به 16 درصد) ثبت کرد.

مشابه سال‌های گذشته و بر اساس موقعیت مکانی مشتریان، فروش به مشتریان در کشور خود (22٪ از شرکت‌ها)، با فروش به مشتریان در سایر کشورهای اتحادیه اروپا (9٪) و بقیه کشورهای اروپایی رایج‌تر بود.

 علاوه بر این، در سال 2020، 19٪ از شرکت های اتحادیه اروپا فروش آنلاین را با استفاده از وب سایت ها یا برنامه ها (فروش اینترنتی)، یا به مصرف کنندگان خصوصی (B2C) (15٪ یا به کسب و کار ها و دولت (B2BG) ٪12 و 6٪ استفاده می کردند. فروش از نوع EDI به منظور فروش به طور عمده به مشتریان تجاری خود. این شرکت ها فروش اینترنتی خود را از طریق وب سایت یا برنامه خود شرکت (17٪ از شرکت ها) یا از طریق یک بازار تجارت الکترونیک (8٪) انجام دادند.

https://ec.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *