نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:45 ق.ظ

بزرگترین اپلیکیشن تحویل سریع اروپا، ایالات متحده را هدف قرار داده است

21 دسامبر 2021 – سام شید

 در هفته‌های اخیر، نیویورکی‌ها متوجه شده‌اند که پیک‌هایی با رنگ‌های بنفش و زرد که روی موتورسیکلت‌ها در اطراف شهرشان حرکت می کنند.این پیک‌ها، که در شیکاگو و بوستون نیز یافت می‌شوند، در حال انتقال مواد غذایی برای برنامه تحویل سریع Getir هستند.

Getir که شش سال پیش در استانبول ترکیه تأسیس شد، قصد دارد وسایل ضروری روزمره را از فروشگاه های مواد غذایی خود در کمتر از 10 دقیقه به درب ورودی مردم برساند.

امسال، آن را در سراسر اروپا گسترش داد، جایی که با مواردی مانند زاپ رقابت می کند. سال آینده، تمرکز آن بر ایالات متحده بسیار بیشتر خواهد بود، جایی که با سطح جدیدی از رقابت روبرو خواهد شد.

ناظم سالور، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Getir در مصاحبه ای به CNBC گفت: یک ایالت از ایالات متحده برابر با کل اروپا است.

سالور گفت: یک بسکتبالیست خوب در نهایت می خواهد در NBA بازی کند و NBA در ایالات متحده است. ما در ترکیه بسکتبال و سپس یورولیگ بازی کردیم. و اکنون زمان آن رسیده است که مهارت های خود را نشان دهیم و تلاش کنیم تا در NBA به موفقیت برسیم.

سالور گفت که Getir قصد دارد در سال 2022 به شهرهای “بسیاری دیگر” ایالات متحده گسترش یابد. این کارآفرین از ارائه یک عدد مشخص خودداری کرد، اما “قطعا” بیش از 10 خواهد بود.

او گفت: برای اینکه به شما ایده بدهم، ما لندن را 10 ماه پیش افتتاح کردیم و امروز در 16 شهر در بریتانیا هستیم. او افزود که بازار بریتانیا پنج برابر کوچکتر از ایالات متحده است.

Getir که تقریباً 30000 کارمند در سراسر جهان دارد، با رقابت سختی از سوی شرکت های بسیار بزرگتر در ایالات متحده روبرو خواهد شد، جایی که Gopuff بزرگترین و معتبرترین بازیکن است.

در جاهای دیگر، شرکت تحویل غذا DoorDash، که ارزش گذاری آن پنج برابر Getir است، خدمات تحویل سریع خود را راه اندازی کرده است، در حالی که اوبر نیز آزمایش هایی را انجام می دهد. آمازون، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک جهان، نیز می تواند وارد این فضا شود.

سالور گفت: شرکت‌های دیگری هستند که وارد منطقه ما می‌شوند. “برخی از بازیکنان بزرگتر موجود، مانند DoorDash.

همچنین نسل جدیدی از شرکت‌های تحویل سریع وجود دارد که تلاش می‌کنند بخشی از پای را به دست آورند.چندین استارت‌آپ تحویل سریع در نیویورک، از جمله Jokr و Buyk، اخیراً ایجاد شده‌اند، اما سالور ادعا می‌کند که آنها هیچ تهدیدی فوری برای Getir ایجاد نمی‌کنند.

او گفت: آنها بسیار جدید هستند و ما بسیار با تجربه تر هستیم. رقابت در آنجا ما را آزار نخواهد داد.

توسط جیب های عمیق پشتیبانی می شود

Getir بیش از 1 میلیارد دلار برای تلاش های توسعه خود جمع آوری کرده است و سرمایه گذاران اخیراً بیش از 7.7 میلیارد دلار ارزش گذاری کرده اند

. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *