نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 6:02 ب.ظ

هوآوی چین می گوید مدل جدیدش برتر از مدل Y تسلا است

برد برگان -23 دسامبر 2021

طبق گزارش اولیه CNBC، هواوی جزئیات بیشتری را در مورد خودروی جدیدی منتشر کرده است که ادعا می‌کند نه تنها رقیب است، بلکه حتی از مدل Y تسلا نیز پیشی گرفته است.به عبارت دیگر، هواوی چین آشکارا در حال رقابت با تسلای ایلان ماسک است.

غول فناوری چین هوآوی در سراسر جهان به دلیل دستگاه های مخابراتی و گوشی های هوشمند خود شناخته شده است، اما اکنون در حال حرکت به سمت تولید خودرو است. قابل ذکر است که این شرکت به سمت حوزه رانندگی خودکار حرکت کرده است. بر اساس گزارش CNBC، به گفته ریچارد یو، مدیرعامل و مدیر اجرایی گروه تجاری مصرف کننده هوآوی، HarmonyOS، اکنون یک وسیله نقلیه جدید دارد Aito M5، یک خودروی هیبریدی که هم با برق و هم با سوخت کار می کند. رویداد معرفی محصول زمستانی شرکت و تحویل خودروی جدید از حدود 20 فوریه آغاز خواهد شد.

هزینه پس از یارانه برای Aito M5 39,063 دلار (250,000 یان) خواهد بود که به طور شگفت انگیزی ارزانتر از مدل Y تسلا با 44,072 دلار (280,752 یوان) است. چشمگیر. و این کمتر از یک هفته پس از آن رخ می دهد که یک استارت آپ مستقر در چین به نام Nio رقیب تسلا ، سدان الکتریکی ET5 را معرفی کرد. قیمت خودروی جدید Nio در ماه سپتامبر 51250 دلار (328000 یوان) قبل از پرداخت یارانه خواهد بود. سدان ET7 این شرکت که در ماه مارس تحویل داده می شود، با قیمت 70326 دلار (448000 یوان) شروع می شود. اما خودروی آینده هواوی دارای شیشه های دو لایه و ضد صدا خواهد بود. بر اساس ترجمه ای که توسط CNBC گزارش شده است، یو گفت: “شما از روی صدا خواهید فهمید که آیا این صدا عالی است یا خیر.”

یو افزود: «ما می‌توانیم تجربه کیفیت درجه یک را ارائه دهیم.Aito M5 هوآوی اولین مدل این برند است و مخفف عبارت «افزودن هوش به خودکاری» است. به عنوان بخشی از سازنده خودرو Seres، که در گذشته قطعات هوآوی را شامل می شد، این اولین پروژه کاملاً طراحی شده توسط هوآوی است. Seres همچنین SF Motors نامیده می شود و (به طور قابل پیش بینی) در سیلیکون ولی مستقر است. اما، با کمال تعجب، این یکی از شرکت‌های تابعه یک توسعه‌دهنده خودرو در Chonqing به نام Sokon است. وب‌سایت این شرکت می‌گوید که موقعیت ساخت و فروش مستقل در دو بازار بزرگ جهان، ایالات متحده و چین را دارد.

بر اساس این گزارش، ادغام هارمونی او اس در خودروی جدید Seres نیز آخرین مورد در فلسفه طراحی خودروها در چین است که ایده خودروها را به عنوان چیزی که نقشی شبیه به گوشی های هوشمند در زندگی مصرف کنندگان به عهده می گیرد، را می پوشاند. هر یک از خودروهای الکتریکی جدید هواوی دارای یک صفحه نمایش لمسی است که قادر به تنظیم بسیاری از عملکردها، از جمله موارد ضروری، مانند تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی است. شایان ذکر است، یکی از ساعت‌های هوشمند سری هواوی می‌تواند به عنوان کلید خودرو برای ورود و راه‌اندازی Aito M5 نیز کار کند. HarmonyOS ابتدا در سال 2019 پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، این شرکت را در لیست سیاه قرار داد، راه اندازی شد و شرکت های آمریکایی را از فروش فناوری به این شرکت از چین منع کرد تا نگرانی های امنیت ملی را تقویت کند. تا کنون، هواوی تهدیدی برای امنیت ایالات متحده را رد کرده است، اما با وجود وسایل نقلیه و فناوری روزافزون، رقابت اقتصادی بین خودروسازان آمریکایی مانند تسلا و هواوی می‌تواند زندگی را برای استارت‌آپ‌های مشابه سخت کند تا پیشرفت قابل توجهی در صنعت ایجاد کنند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *