نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:35 ق.ظ

جت مافوق صوت بی صدا X-59 ناسا در راه خود به تگزاس مشاهده شد

دینا ترزا  – 24 دسامبر 2021

QueSST ساخته شده توسط لاکهید مارتین  برای سال 2022 پر حادثه ای را پیش بینی می کند. هواپیمای آزمایشی X-59 Quiet Technology Supersonic Skunk Works که برای ناسا می سازد، در حال حاضر در راه کارخانه این شرکت در فورت ورث، تگزاس است تا قبل از یک آزمایش ساختاری آزمایش شود. اولین پرواز سال آینده برنامه ریزی شده است.

بر اساس گزارش The Drive، برنامه این است که X-59 را برای آزمایش‌های ساختاری به کارخانه تگزاس آن‌ها قبل از بازگرداندن آن به کارخانه 42 نیروی هوایی ایالات متحده در پالمدیل، کالیفرنیا، جایی که از سال 2018 در حال ساخت بود، منتقل کنند. اولین دور خود را پشت سر خواهد گذاشت. آزمایش پرواز در سایتی که به دلیل میزبانی خط مونتاژ جنگنده اف-35 شناخته شده است.

هواپیماهای تجاری مافوق صوت همیشه با صداها و ارتعاشات ناآرام مشخص می شوند. چنین مسائلی می تواند مانعی برای آموزش نظامی با هواپیماهای مافوق صوت باشد. خاموش کردن این دردسر ها می تواند در طول عملیات جنگی مطلوب باشد.

X-59 به طور خاص طراحی شده بود تا هوانوردی را متحول کند و صدای شدید صوتی را به یک ضربه صوتی به سختی قابل شنیدن کاهش دهد. این یک دماغه نازک به طول 30 فوت است که وقتی جت از سرعت صوت در 767 مایل در ساعت (1235 کیلومتر در ساعت) فراتر می رود، صدای شکستن دیوار صوتی را کاهش می دهد. این طراحی ساختاری به آن اجازه می دهد تا بلافاصله پس از بلند شدن به سرعت های مافوق صوت برسد.

پیش از این، ناسا یک کلیپ کوتاه منتشر کرده بود که نشان می داد قسمت های مختلف بدنه X-59 و بال های آن در کنار هم قرار گرفته اند. جی براندون، مهندس ارشد ناسا برای پروژه نمایشگر پرواز (LBFD) گفت: اکنون از مجموعه ای از قطعات مجزا که در قسمت های مختلف کف تولید نشسته اند که به یک هواپیما تبدیل شده است.

هواپیمای تک سرنشین جدید 99.7 فوت طول، 29.5 فوت عرض (30 متر در 9 متر) خواهد داشت و در ارتفاع 55000 پا (16.7 کیلومتر) در حالی که با سرعت 1.4 ماخ یا 925 مایل در ساعت (1488 کیلومتر در ساعت) حرکت می کند. یکی از ویژگی های عجیب آن عدم وجود پنجره رو به جلو است. درعوض، به یک سیستم بینایی خارجی (XVS) توسعه یافته توسط ناسا متکی خواهد بود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *