نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:26 ق.ظ

اتوماسیون برای کمک به تولید در زمان های تقاضای بالا

ارسال شده در 21 دسامبر 2021 توسط The Manufacturer

رونق ناگهانی تقاضا فرصت های خوشایندی را برای تولیدکنندگان اتوماسیون فراهم می کند تا فروش سالانه خود را افزایش دهند. با این حال، این بدان معناست که کارخانه‌ها باید تعداد غیرعادی سفارش‌ها را با همان کارکنان و منابع انجام دهند.

در اینجا نیل بالینگر، رئیس EMEA در تامین‌کننده قطعات اتوماسیون، اتوماسیون اتحادیه اروپا، توضیح می‌دهد که چگونه اتوماسیون می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا با افزایش تقاضا مقابله کنند.

در بخش هایی مانند لوازم الکترونیکی مصرفی، نساجی و غذا و نوشیدنی، اوج تقاضا در فصلی یک واقعیت ثابت است. این جریان درآمدی بسیار خوشایند برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند، اما می‌تواند به این معنا باشد که کارخانه‌ها برای برآورده کردن انتظارات مشتریان تلاش می‌کنند.

کارگران موقت اغلب برای حمایت از شرکت ها استخدام می شوند، اما این همیشه یک استراتژی مناسب نیست. علاوه بر حقوق خود، تولیدکنندگان باید زمان و هزینه آموزش و تجهیزات اضافی که کارکنان فصلی برای انجام وظایف خود نیاز دارند را در نظر بگیرند.

از سوی دیگر، اتوماسیون صنعتی می تواند به کاهش بار کاری در زمان اوج مصرف کمک کند، در حالی که فرآیندها را در تمام طول سال بهینه می کند. بنابراین، کدام عملیات می تواند خودکار شود تا به سازندگان کمک کند تا گردش کار را به طور موثرتری مدیریت کنند؟

لجستیک ورودی

مدیریت کارآمد کالاها یا مواد خام ورودی در زمان‌های تقاضای بالا کلیدی است. اتوماسیون می تواند به جابجایی، بازرسی و نگهداری اقلام ایمن و بهداشتی کمک کند و در عین حال از خستگی و صدمات اپراتور جلوگیری کند.

خودکار کردن حتی یک عنصر تدارکات، مانند جعبه گشایی محصولات ورودی، می تواند ارزش فوق العاده ای را اضافه کند. به عنوان مثال، سیستم باز کردن جعبه IBOD توسط TM Robotics، نیاز به باز کردن جعبه‌ها را به صورت دستی از بین می‌برد و در عین حال از بروز حوادث ناشی از کار کارگران تحت فشار با قیچی یا چاقو، در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

انتخاب کنید و قرار دهید

ربات‌های مشارکتی – یا ربات‌ها – بسیار سریع و آسان تنظیم می‌شوند و می‌توانند در برنامه‌های متنوعی برای خودکارسازی کارهای تکراری مانند انتخاب و قرار دادن اقلام استفاده شوند. علاوه بر کار ایمن در کنار انسان ها، کوبات ها را می توان به راحتی در کف کارخانه جابجا کرد، به این معنی که همان دستگاه را می توان در یک ایستگاه مونتاژ در صبح استفاده کرد و بعد از ظهر به بسته بندی منتقل کرد.

کوبات ها نیز در مقایسه با راه حل های رباتیک حجیم تر، قیمت جذابی دارند. برای مثال، UR5 شرکت یونیورسال رباتیک، یکی از محبوب‌ترین ربات‌های موجود در بازار، معمولاً به قیمت 35 هزار دلار فروخته می‌شود و می‌توان آن را توسط اپراتورهایی راه‌اندازی کرد که تجربه برنامه‌نویسی ندارند.

بسته بندی

بسته بندی می تواند بسیار وقت گیر باشد و خودکار کردن حتی یک مرحله از آن – مانند بوکس کردن، یا برچسب زدن – می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند. این به پرسنل این فرصت را می دهد تا بر روی کارهای پیچیده تری که نیازمند مهارت های حل مسئله هستند تمرکز کنند و ظرفیت را در سراسر زنجیره تولید افزایش دهد.

به عنوان مثال، Sewtec case closer می تواند تا 30 کیس در دقیقه را با انواع مختلف بسته شدن ببندد. این دستگاه همچنین برای رسیدگی به محصولات ظریف به آرامی و تضمین انتقال صاف بین یک مورد به دیگری بهینه شده است. این می تواند در زمان با ارزش کارمندان شما صرفه جویی کند و از صدمات ناشی از بلند کردن وسایل سنگین جلوگیری کند.

بازرسی کیفیت

هیچ اتلاف وقت بزرگتر از دو بار انجام یک کار مشابه نیست. هزینه‌های کار مجدد به دلیل نقص‌های تولید، زمان تولید را افزایش می‌دهد و منبع عظیمی از درآمد از دست رفته است. به علاوه، محصولات معیوب اعتماد مشتریان را از بین می برد و به اعتبار شما آسیب می رساند.

بازرسی دستی یک روش تضمین کیفیت قابل اعتماد نیست، به خصوص برای محصولات پیچیده مانند قطعات الکترونیکی. سیستم‌های بینایی ماشین می‌توانند به خودکار بازرسی کیفیت کمک کنند و می‌توانند سریع و آسان راه‌اندازی شوند. به عنوان مثال، S70 by Inspekto یک سیستم بینایی ماشینی است که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی بدون کمک یک متخصص شخص ثالث راه اندازی شود.

راه‌حل‌های دیجیتال هوشمند که کارهای رایج و تکراری را خودکار می‌کنند، می‌توانند در طول یک فشار فصلی برای تولیدکنندگان نجات دهند. با این حال، سرمایه گذاری در اتوماسیون یک سرمایه گذاری طولانی مدت خواهد بود که بهره وری را در تمام طول سال به حداکثر می رساند.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *