نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:39 ق.ظ

طراحی اولیه پردازنده همه منظوره

23 دسامبر 2021 // توسط نیک فلاهرتی

این پروژه دارای 28 شریک از 10 کشور اروپایی است که با هدف ایجاد استقلال اتحادیه اروپا در فناوری‌های تراشه‌های محاسباتی با کارایی بالا (HPC).تکمیل موفقیت آمیز فاز اول، SGA1، راه را برای قسمت دوم این پروژه که در ژانویه 2022 آغاز می شود، هموار می کند.

طراحی اولیه پردازنده همه منظوره (GPP)، به نام Rhea، دارای 72 پردازنده ARM Zeus بود که در کنفرانس لینلی توضیح داده شد.

سازنده ابر رایانه فرانسوی Atos شریک اصلی جریان پردازشگر همه منظوره (GPP) است که با SiPearl کار می کند. آنها مشخصات معماری Rhea را تعریف کردند، که اکنون دارای 29 هسته با استفاده از معماری مجموعه دستورالعمل باز RISC-V است و به جای اجرای در سیلیکون، در سطح RTL است. این طرح برای استفاده در طراحی ابر رایانه در سال 2023 در نظر گرفته شده است.

درباره این پروژه می‌گویند: «با 29 هسته RISC-V، معماری Arm Neoverse V1 که توسط SiPearl برای طراحی Rhea استفاده می‌شود، راه‌حلی مؤثر، مقیاس‌پذیر و قابل تنظیم برای برنامه‌های HPC ارائه می‌دهد.» “تصمیمات معماری به دنبال یک روش طراحی مشترک و با تجزیه و تحلیل عملکرد بلوک های پیشرفته مالکیت معنوی (IP) اتخاذ شد. یک شبکه روی تراشه مقیاس‌پذیر (NoC) برای فعال کردن انتقال داده با فرکانس بالا و پهنای باند بالا بین هسته‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، ورودی/خروجی (IO) و منابع حافظه مشترک نیز توسط SiPearl بهینه‌سازی شده است.

ما به موفقیت خود در طراحی یک GPP قدرتمند با بهره‌گیری از فناوری‌ها و IPهای پیشرفته که منحصراً توسط دانشگاه‌ها و رهبران صنعتی اروپایی ساخته و مستقر شده‌اند، افتخار می‌کنیم. امانوئل ایگو، رهبر جریان در Atos، گفت: ما مطمئن هستیم که به زودی نقش ابزاری این GPP را در فعال کردن یک ماشین محاسباتی در مقیاس اروپا نشان خواهیم داد، پیشرفت بعدی در حوزه HPC که جهان در انتظار آن است.

فیلیپ نتون، بنیانگذار و مدیر عامل SiPearl گفت با عرضه پردازنده Rhea، همه ما به تضمین حق حاکمیت اروپا در برنامه های HPC مانند پزشکی شخصی، مدل سازی آب و هوا و مدیریت انرژی کمک خواهیم کرد..

https://www.eenewseurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *