نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:55 ق.ظ

استراتژی جدید انجمن نوآوری اروپایی برای حمایت از توسعه مهارت های فضا و اطلاعات جغرافیایی

17/12/2021

EIT Climate-KIC، از طریق پروژه Horizon 2020 EO4GEO، استراتژی جدیدی را برای حمایت از توسعه مهارت‌ها برای مشاهده زمین و اطلاعات جغرافیایی (EO*GI) منتشر کرده است که منبعی ضروری از اطلاعات داده برای کاهش تغییرات آب و هوا و سازگاری می باشد.

رصد زمین و اطلاعات جغرافیایی این پتانسیل را دارند که ابزارها، شاخص‌ها و اندازه‌گیری‌هایی را برای درک، پیش‌بینی، کاهش و مقابله با چالش‌های محلی و جهانی تغییر آب و هوا فراهم کنند. حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط ماهواره‌ها یا دستگاه‌های سنجش از دور از طریق برنامه کوپرنیک اتحادیه اروپا می‌تواند در چندین برنامه مرتبط با آب و هوا مورد استفاده قرار گیرد: نظارت بر آتش‌سوزی جنگل‌ها، سیل‌ها، یا جزایر گرمایی شهری، یا حمایت از تصمیم‌گیری در محلی، منطقه‌ای یا سطح ملی برای کاهش این خطرات و بهبود زیست پذیری سیاره ما. اما این تنها از طریق نیروی کار واجد شرایطی که پتانسیل بخش EO*GI را درک کرده و می‌داند چگونه از منابع آن استفاده کند، حاصل می‌شود.

برای پر کردن این شکاف مهارتی، اتحاد EO4GEO بر روی ارتقاء مهارت و مهارت مجدد نیروی کار اتحادیه اروپا در بخش رصد زمین و اطلاعات جغرافیایی کار کرده است، که منجر به انتشار استراتژی مهارت‌های بخش فضایی/ژئواطلاعات جغرافیایی در نوامبر 2021 شد. چشم انداز سند استراتژیک تقویت رشد است. در این بخش با اطمینان از نیروی کار با مهارت های مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب – و اهدافی را که یک برنامه اقدام بلندمدت برای رسیدگی به مهارت های مورد نیاز بخش ، تعریف می کند.

بر اساس این گزارش: «نیروی کار ماهر و تحصیل‌کرده بخش [EO*GI] را قادر می‌سازد تا کسب‌وکارهای با ارزش، نوآور و مبتنی بر دانش را جذب کند، راحت‌تر با محیط چالش‌برانگیز فناوری سازگار شود و به چالش‌های اجتماعی [مانند آب‌وهوا واکنش بهتری نشان دهد.].

این گزارش یک راهنمای عملی است که هدف آن تحریک رهبری در این بخش، از جمله اهداف سطح بالا و اهداف عملیاتی استراتژیک برای توسعه مهارت‌ها است. هدف آن توسعه ظرفیت و مهارت در رصد زمین و اطلاعات جغرافیایی با تقویت جذب و ادغام داده ها و خدمات کوپرنیک در برنامه های کاربردی کاربر نهایی است.

این استراتژی بیشتر توصیه‌های توسعه مهارت‌ها را برای آزادسازی پتانسیل دانش‌آموزان و کارگران برای تبدیل شدن به مبتکران آینده پیشنهاد می‌کند. بخش EO*GI با بسیاری از حوزه های دیگر مرتبط است که بر یکدیگر تأثیر می گذارند و به سرعت در حال تغییر هستند (کشاورزی، انرژی، حمل و نقل، دولت محلی، دریانوردی و غیره): در نتیجه، دانش، مهارت ها و شایستگی های مورد نیاز برای کمک به پاسخگویی به چالش هایی که امروز با آن روبرو هستیم، باید با تغییرات سازگار شویم.

EO*GI یک بخش کلیدی در دستیابی به اهداف توافق سبز کمیسیون اروپا و استراتژی دیجیتال است، زیرا از داده ها و اطلاعات برای اجرای قوانین مربوط به حفاظت از طبیعت استفاده می کند. کار انجام شده توسط EO4GEO به سطوح مختلف آموزش برای ترویج استفاده از مشاهده زمین و اطلاعات جغرافیایی در اروپا و اطمینان از ادغام داده های موجود در خدمات آب و هوایی برای شهروندان، مشاغل، سازمان ها و مقامات محلی و ملی می پردازد.

https://eit.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *